;
coinex

فورد موستانگ GTD معرفی شد؛ 800 اسب‌بخاری و فوق‌العاده گرانقیمت!

فورد موستانگ GTD با قدرتی معادل 800 اسب‌بخار و قیمتی نجومی معرفی شد. هایپرکار جدید آمریکایی چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه نوشته با تکراتو همراه باشبد.

فورد موستانگ GTD به‌عنوان جدیدترین ابرخودرو آمریکایی برای رقابت با دیگر ابرخودروهای بازار معرفی شد. شرکت فورد در بیانیه خود اعلام کرده است که GTD سریع‌ترین خودرو تولید شده این کمپانی است و همانطور که در تصاویر زیر خواهید دید، این هاییرکار آمریکایی، مخصوص سرعت ساخته شده و با توان 800 اسب‌بخاری خود حرف‌های بسیاری خواهد داشت.

البته ناگفته نماند که این خودرو مانند بسیار از دیگر هایپرکارهای محبوب جهان در تعداد کمی تولید خواهد شد که البته با توجه به قیمت فضایی آن منطقی است. در ادامه به معرفی این خودرو جذاب می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: بوگاتی شیرون سوپر اسپرت Golden Era معرفی شد؛ خاص‌ترین پروژه تاریخ بوگاتی!

فورد موستانگ GTD با قدرت 800 اسب‌بخار رونمایی شد

فورد خودرو سفارشی هیجان‌انگیزی با نام Ford Mustang GTD را رونمایی کرده است که در تعداد محدود روانه‌ بازار می‌شود و در وهله‌ اول روی سرعت متمرکز است. بر‌اساس بیانیه‌ مطبوعاتی فورد، موستانگ GTD سریع‌ترین موستانگ ساخت این شرکت محسوب می‌شود.

فورد موستانگ GTD با قدرت 800 اسب‌بخار رونمایی شد

فورد در تولید GTD از خودرو مسابقه‌ای موستانگ GT3 الهام گرفته که قرار است در سال ۲۰۲۴ وارد مسابقات ۲۴ ساعته‌ لمانز شود. موستانگ GTD طراحی برجسته‌ای دارد و از جلوپنجره‌ و اگزوزهای بزرگ و سپر پویا و باله‌ جلویی هیدرولیکی . اسپویلر عقب با سیستم DRS بهره می‌گیرد.

فورد برای کاهش وزن بدنه‌ موستانگ GTD، تاحدممکن از فیبر کربن استفاده کرده است. مهندسان فورد از سیستم ترمز کربن‌سرامیک و چرخ‌های ۲۰ اینچی ساخته‌شده از آلومینیوم فورج‌شده بهره گرفته‌اند. پهنای آج لاستیک‌ها در جلو به ۳۲۵ میلی‌متر و در عقب به ۳۴۵ میلی‌متر می‌رسد.

موستانگ GTD به موتور ۵٫۲ لیتری V8 با توان ۸۰۰ اسب‌بخار مجهز است و جعبه‌دنده‌ هشت‌سرعته‌ دوکلاچه دارد.

موستانگ GTD از نمای داخل نیز خودرویی هیجان‌انگیز است. این خودرو به صندلی‌هایی ویژه مجهز است و پدال‌های تیتانیومی ساخته‌شده با چاپ سه‌بعدی که روی فرمان قرار گرفته‌اند، تعویض دنده را ساده‌تر می‌کنند.

دکمه‌ چرخان تنظیم حالت رانندگی نیز تیتانیومی و برای ساخت آن از قطعات تیتانیومی جنگنده‌ لاکهید مارتین F-22 استفاده شده است. در بخش پشتی خودرو از صندلی خبری نیست؛ اما می‌توان در آن‌جا چمدان و سایر وسایل را قرار داد.

خودروِ موستانگ GTD احتمالاً در اواخر سال ۲۰۲۴ یا اوایل سال ۲۰۲۵ روانه‌ بازار آمریکا می‌شود.

بیشتر خوانید:

نظر شما درباره فورد موستانگ GTD چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر