;
coinex

گلکسی S24 با پردازنده 10 هسته‌ای عرضه می‌شود

گلکسی S24 با پردازنده 10 هسته‌ای پردازنده‌ Exynos 2400 عرضه می‌شود. به‌نظر می‌رسد که غول فناوری کره‌ای برنامه‌های خاصی برای پرچم‌دار جدیدش دارد.

پردازنده‌های اگزینوس به‌علت حرارت بیش‌از‌حد و عملکرد ناپایداری که داشتند همواره مورد انتقاد قرار می‌گرفتند؛ در همین راستا نیز سامسونگ یک سال به پردازنده‌های اگزینوس استراحت داد و گلکسی S23 را صرفاً با پردازنده اسنپدراگون عرضه کرد. بااین‌حال هم‌اکنون شایعاتی مبنی‌بر عرضه گلکسی S24 با پردازنده 10 هسته‌ای اگزینوس 2400 توسط شرکت کره‌ای به‌گوش می‌رسد که به‌نظر دوباره شاهد بازگشت سامسونگ به ارائه پرچم‌داران خود با دو نوع پردازنده در نقاط مختلف دنیا خواهیم بود.

چنانچه مجدداً شرایط مانند قبل تکرار شود، پردازنده Exynos 2400 به میزان اسنپدراگون 8 نسل 3 یا دایمنسیتی 9300 قدرتمند نخواهد بود؛ بااین‌حال به چنین رویکردی سامسونگ قادر خواهد بود تا به‌منظور کاهش هزینه‌های تولید و افزایش حاشیه‌ سود برنامه‌ریزی کند.

سامسونگ تصمیم گرفته که در تراشه‌ جدید خود از پردازنده گرافیکی Xclipse 940 بهره‌برداری کند که براساس معماری RDNA 2 شرکت AMD طراحی شده است. این گرافیک جدید نسبت به Xclipse 920 دو برابر واحد رایانشی بیشتر دربر خواهد داشت. البته دو برابر شدن تعداد واحدهای رایانشی به منزله افزایش دو‌برابری قدرت پردازشی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: گلکسی S24 با ارتباط دوطرفه ماهواره‌ای عرضه می‌شود

عرضه گلکسی S24 با پردازنده 10 هسته‌ای اگزینوس

طبق گزارش انتوتو، سیستم-روی-چیپ جدید به‌کارگرفته شده گلکسی S24 با پردازنده 10 هسته‌ای با چینش 1+2+3+4 مجهز می‌شود. احتمالاً هسته‌ اصلی از نوع Cortex-X4 خواهد بود و به فرکانس 3.10 گیگاهرتز تا 3.20 گیگاهرتز می‌رسد.

گلکسی S24 با پردازنده 10 هسته‌ای

اگزینوس 2400 احتمالاً مبتنی‌بر نود پردازشی چهار‌نانومتری تولید شود تا قدرت پردازشی بیشتر و مصرف انرژی کمتری از نسل پیشین ارائه کند. این پردازنده احتمالاً دارای مودم Exynos 5300 خواهد بود.

گوشی سامسونگ گلکسی S24 با توجه به بهره‌مندی از تراشه‌ Exynos 5300 می‌تواند به ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه دست پیدا کند. درحال‌حاضر آیفون قابلیتی مشابه در اختیار دارد و هواوی در چین سیستم ارتباط ماهواره‌ای برای تعدادی از گوشی‌‌هایش عرضه می‌کند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص عرضه گلکسی S24 با پردازنده 10 هسته‌ای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر