coinex
راهنمای خرید تکراتو

رقابت عربستان و امارات در حوزه هوش مصنوعی

رقابت عربستان و امارات در حوزه هوش مصنوعی شکل می‌گیرد. امارات و عربستان چندین هزار واحد از پردازنده‌های گرافیکی انویدیا را خریداری کرده‌اند تا به‌طور جدی وارد این حوزه شوند. در ادامه با ما در تکراتو همراه باشید.

خبرگزاری فایننشال تایمز در گزارشی اختصاصی می‌گوید عربستان سعودی حداقل 3000 واحد از پردازنده گرافیکی انویدیا H100 را که به‌طور ویژه برای پردازش‌های هوش مصنوعی تولید شده، خریداری کرده است. این گرافیک به 14.592 هسته‌ی CUDA و 80 گیگابایت حافظه‌ی HBM3 مجهز است و باس حافظه‌اش به 5.120 بیت می‌رسد. قیمت گرافیک موردبحث به 40.000 دلار می‌رسد.

بیشتر بخوانید: با هوش مصنوعی چهره فرزند متولدنشده خود را ببینید!

رقابت عربستان و امارات در حوزه هوش مصنوعی

الکس هیث، افشاگر خوش‌سابقه‌، هفته‌ی گذشته در گزارشی اختصاصی مدعی شده بود که Nvidia H100 پردرخواست‌ترین محصول حال حاضر صنعت فناوری است و بسیاری از شرکت‌ها برای خریدن H100 دست‌و‌پا می‌زنند. خرید 3000 واحد از این گرافیک قدرتمند، دستاورد مهمی برای دولت عربستان است.

منابع آگاه به فایننشال تایمز گفته‌اند که دولت امارات متحده‌ی عربی نیز «هزاران تراشه‌ی انویدیا» خریده و مدل زبانی متن‌باز اختصاصی به نام فالکون (Falcon) توسعه داده است. انویدیا احتمالاً امسال 550.000 واحد از گرافیک H100 را روانه‌ی بازار می‌کند. اکثر این پردازنده‌ها توسط شرکت‌های آمریکایی خریداری شده‌اند. 3000 پردازنده‌ی خریداری‌شده توسط عربستان، بالغ‌بر 120 میلیون دلار ارزش دارند.

رقابت عربستان و امارات در حوزه هوش مصنوعیشرکت OpenAI چت‌بات ChatGPT را با استفاده از 1024 پردازنده‌ی A100 تعلیم داد. مدل زبانی فالکون کشور امارات در طول دو ماه با بهره‌گیری از 384 پردازنده‌ی A100 توسعه داده شده است. این کشور سری جدیدی از پردازنده‌های انویدیا را خریداری کرده است تا پروژه‌های هوش مصنوعی جدیدی را شروع کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره رقابت عربستان و امارات در حوزه هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید..منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر