;
coinex

بهترین کشورهای دنیا برای استخراج بیت‌کوین ؛ ایران در جایگاه دوم! [+اینفوگرافیک]

طبق گزارش‌های جدید، بهترین کشورهای دنیا برای استخراج بیت‌کوین مشخص شده است. استخراج رمزارز حالا دیگر به یک منبع درآمد بزرگ بدل شده است.

براساس گزارشی که CoinGecko منتشر کرده است، گرانترین کشورهای دنیا برای استخراج بیت‌کوین مشخص شده است که براساس آن، ایتالیا در رتبه یک ایستاده و استرالیا و بلژیک نیز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. اما باوجود اینکه بیت‌کوین نسخه 2 نیز در بازار موجود است اما همچنان بیت‌کوین 1 از لحاظ میزان فروش اول است و قصد ندارد جایگاهش را به رمزارز دیگری بدهد. لازم به ذکر است که کشور لبنان، بدترین کشور برای استخراج بیت‌کوین در این گزارش است.

بیشتر بخوانید: سود 5 میلیارد درصدی یک ماینر بیت کوین

بهترین کشورهای دنیا برای استخراج بیت‌کوین کدامند؟

به گزارش تکراتو به نقل از اقتصاد آنلاین، گزارش CoinGecko که در ۱۷ آگوست منتشر شد نشان داد که تنها ۶۵ کشور برای استخراج‌کنندگان بیت‌کوین انفرادی سودآور هستند که صرفا بر اساس هزینه‌های برق خانگی است.

در این میان، ۳۴ کشور در آسیا هستند، در حالی که اروپا تنها پنج کشور دارد. با این حال، ماینرهای انفرادی بیت‌کوین خود را در تضاد با میانگین جهانی هزینه برق خانگی می‌بینند.

بهترین کشورهای دنیا برای استخراج بیت‌کوین کدامند؟ [+اینفوگرافیک]

میانگین هزینه برق خانگی برای استخراج ۱ بیت کوین ۴۶۲۹۱.۲۴ دلار است که ۳۵ درصد بیشتر از میانگین قیمت روزانه ۱ بیت کوین در جولای ۲۰۲۳ (۳۰۰۹۰.۰۸ دلار) است.

این گزارش، ایتالیا را به‌عنوان پرهزینه‌ترین کشور برای استخراج بیت‌کوین خانگی با ۲۰۸۵۶۰ دلار به ازای هر بیت‌کوین معرفی کرد. در زمان انتشار، این نشان می‌دهد که هزینه استخراج یک بیت کوین در ایتالیا معادل ارزش تقریباً هشت بیت کوین است. پس از آن اتریش با ۱۸۴۳۵۲ دلار و بلژیک با ۱۷۲۳۸۲ دلار قرار دارند.

بهترین کشورهای دنیا برای استخراج بیت‌کوین کدامند؟ [+اینفوگرافیک]
(زیان‌ده ترین کشورها برای استخراج ۱ بیت کوین)
در همین حال، نرخ برق خانگی لبنان به ماینرهای فردی این امکان را می‌دهد که تنها با ۲۶۶ دلار یک بیت کوین تولید کنند. بر اساس این داده‌ها، این تقریباً ۷۸۳ برابر ارزان‌تر از هزینه استخراج بیت‌کوین در ایتالیا است.

ایران با هزینه تولید ۵۳۲ دلار به ازای هر بیت کوین به‌دنبال آن بود. با این حال، علیرغم قانونی شدن استخراج بیت کوین توسط ایران در سال ۲۰۱۹، این کشور از آن زمان تاکنون چندین‌بار عملیات قانونی را به‌دلیل فشار بر شبکه‌های انرژی در فصل تابستان ممنوع کرده است.

در ۴ ژانویه، کوین تلگراف گزارش داد که حدود ۱۵۰۰۰۰ قطعه تجهیزات ماینینگ کریپتو توسط سازمان جمع‌آوری و فروش اموال دولتی ایران توقیف شده است.

در ۱۹ آگوست، چانگ پنگ ژائو مدیر عامل صرافی بایننس، تصویری از داده‌های این گزارش را در X یا توئیتر سابق منتشر کرد و از ۸.۶ میلیون دنبال کننده خود سؤال کرد که چرا افراد در این کشورهای با هزینه برق کم، بیت کوین استخراج نمی کنند.

با این حال، CZ همچنان شک داشت و معتقد است که ممکن است عوامل بیشتری در نظر گرفته شود. با این حال، او پیشنهاد کرد که ارزش تلاش را دارد، چانگ پنگ ژائو گفت؛

بهترین کشورهای دنیا برای استخراج بیت‌کوین کدامند؟ [+اینفوگرافیک]
سوده ترین کشورها برای استخراج ۱ بیت کوین
این گزارش احتمالاً امکان‌سنجی و سایر موارد را در نظر نگرفته است. اما اگر داده‌ها درست باشد، قطعاً به‌نظر می‌رسد فرصت‌های بالقوه‌ای وجود دارد.

CZ یکی از کاربران X را تصدیق کرد که توضیح داد بسیاری از این کشورها برق کافی برای استفاده بیشتر از هزینه‌های ارزان برق را ندارند.

یک کاربر در X اظهار داشت:

«اکثر این کشورها با کمبود برق مواجه هستند و معمولاً صنایع سنگین خود را در تابستان یا در ساعات اوج مصرف خاموش می‌کنند.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین کشورهای دنیا برای استخراج بیت‌کوین چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر