;
coinex

ماجرای ترن هوایی اتانازی ؛ ترن مرگ چرا طراحی شد؟‌ [+ویدیو]

سفری بدون بازگشت همراه با تجربه‌ای جذاب با ترن مرگ؛ چرا ترن هوایی اتانازی به ترن مرگ شهره شده است؟

تریولیوناس اوربوناس طراح و مهندس لیتوانیایی با ساخت ترن هوایی اتانازی که به نام ترن مرگ نیز شناخته می‌شود، به شهرت رسید. این ترن هوایی از یک طراحی بسیار خطرناک بهره می‎‌برد که قادر است فردی که بر روی آن سوار شده را آنقدر بتاباند که دیگر تاب و توانی برای وی باقی نماند. گفته شده که فشار وارد شده از طرف این ترن هوایی معادل 10G است و مغز انسان با این فشار زیاد، نمی‌تواند اکسیژن کافی را به مغز و دیگر ارگان‌های حیاطی برساند و در نتیجه فرد از بین خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: پلمب پل هوایی به علت بی‌حجابی ؛ صلابت یا استیصال، مسئله این است!

از ترن هوایی اتانازی (ترن مرگ) چه می‌دانید؟

یک مهندس لیتوانیایی در طرحی عجیب، هولناک و مورد انتقاد، ترن هوایی مرگباری طراحی کرده که‌ در آن مسافران، پس از آنچه که او «تجربه لذت و ترس» خوانده بود، کشته شوند.

بر اساس طرح ارائه شده برای ترن هوایی هراسناک اتانازی با نام «Madcap»، جان یک انسان پس از سفر با این ترن، با رضایت او گرفته می‌شود!

تریولیوناس اوربوناس از رویال کالج هنر لندن، این مفهوم را برای ارائه یک مجموعه تجربیات از شادی تا هیجان و ترس و در نهایت بیهوشی مسافران طراحی کرده است.

از ترن هوایی اتانازی (ترن مرگ) چه می‌دانید؟
این تصویر، طرح کلی مخوف‌ترین ترن هوایی جهان را نشان می‌‌دهد.

مسافر در زمان حرکت در سرعت ۱۰۰ متر در ثانیه در اثر فقدان اکسیژن در مغز خواهد مرد. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند مسافران فشاری معادل با 10G را برای مدت زمان یک دقیقه در این سفر تجربه می‌کنند و پس از بی‌هوشی به دلیل نرسیدن اکسیژن کافی به مغز و ارگان‌های حیاطی دیگر، جان خود را از دست می‌دهند.

اوربوناس از زمان کودکی در حوزه پارکهای شهربازی شرکت داشته و خود را معمار و مهندسی که کارش فعالیت در حوزه‌های هنز و فلسفه است، می‌داند. به نظر او، اختراعش هیچ تناقضی با انسانیت ندارد و می‌تواند در مواردی به بشر کمک کند.

این ترن هوایی ترسناک تا به امروز رسماً ساخته نشده و ویدیویی واقعی از آن در دست نیست. با این حال با توجه به طراحی‌های منتشر شده از ترن هوایی اتانازی، ویدیو این وسیله شهربازی توسط هنرمندان ساخته شده تا کاربران بتوانند تجربه آن را داشته باشند.

با دیدن این ویدیو، می توانید نزدیک ترین تجربه به سوار شدن شدن به ترن هوایی مرگ را داشته باشید.

چرا ترن مرگ طراحی شده است؟

مهندس طراح ترن هوایی آتانازی، این سفر مرگبار را حاصل پیوند تحقیقات پیشرفته میان‌رشته‌ای در پزشکی فضایی، مهندسی مکانیک، فناوری مواد و گرانش، خوانده است. طراحی اوربوناس از سخنان جان آلن، رئیس سابق شرکت ترن سازی Toboggan فیلادلفیا الهام گرفته که یکبار گفته بود:

ترن هوایی برتر، زمانی ساخته می‌شود که 24 مسافر را سوار کرده و در بازگشت همه مرده باشند!

هر چند ترن هولناک اوتانازی مخالفان زیادی دارد که باعث شده‌اند این ایده با گذشت بیش از یک دهه همچنان اجرایی نشود اما فکر پشت این ایده، می‌تواند برای برخی از افراد حتی مفید باشد!

برای مثال افرادی که به دلیل بیماری‌های بدون درمان، زندگی سختی را دارند از ترن هوایی اوتانازی استفاده کنند و پیش از مرگشان، یک تجربه به شدت هیجان‌انگیز داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ترن هوایی اتانازی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: گجت نیوز

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر