;
coinex

هوش مصنوعی مولد تولیدکنندگان محتوا را بیکار می‌کند!

براساس پیش‌بینی سازمان بین‌المللی کار، هوش مصنوعی مولد در کارهای حوزه تولید محتوا نقش بسیاری در آینده ایفا خواهد کرد و جایگزین انسان می‌شود.

گسترش هوش مصنوعی مولد و برنامه‌های چت‌بات، نگرانی‌های بسیاری را در خصوص تصاحب مشاغل و جایگزین‌شدن هوش مصنوعی به‌جای نیروی کار انسانی فراهم ساخته است. در همین راستا مطالعه صورت‌گرفته از سوی سازمان بین‌المللی کار (ILO) حاکی از تأثیرگذاری احتمالی هوش مصنوعی بر روی تمامی ردیف‌های شغلی است، با این‌حال تعدادی از مشاغل دفتری و کارهایی همچون تولید محتوا شامل تولید محتوای متنی، محتوای صوتی و تصویری و تولید انیمیشن بیشتر از سایر موارد تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: بیکاری 40 درصد از نیروی کار انسانی تا سه سال آینده؛ مقصر اصلی، هوش مصنوعی!

جایگزینی نیروی کار انسانی با هوش مصنوعی مولد

مطالعه انجام‌شده از سوی سازمان بین‌المللی کار به این امر اشاره می‌کند که بیشتر مشاغل و صنایع تا میزانی در معرض اتوماسیون قرار خواهند گرفت و احتمالاً تعدادی از مشاغل با هوش مصنوعی مولد جایگزین شوند. این گزارش همچنین مدعی شده که تعدادی از مشاغل دفتری بیشترین تأثیر را از هوش مصنوعی می‌پذیرند و احتمال دارد که هوش مصنوعی بتواند ضربه‌ای جبران‌ناپذیر به این مشاغل وارد کند و جایگزین نیروی انسانی شود.

هوش مصنوعی مولد

با توجه به اینکه در برخی از چنین پست‌های شغلی زنان به فعالیت مشغول هستند، ازدست‌دادن چنین ردیف‌های شغلی احتمالاً بیشتر زنان را تهدید می‌کند. بنابراین به‌نظر در کشورهای ثروتمندتر احتمالاً هوش مصنوعی برخی کسب‌وکارهای زنان را به خود اختصاص دهد.

طبق نتایج این مطالعه، برخی مشاغل همچون تولید محتواهای متنی، محتواهای صوتی، انیمیشن، مدل‌های سه‌بعدی و سایر محتواهایی که برمبنای داده‌های ورودی شکل می‌گیرند احتمالاً به‌صورت گسترده با حضور هوش مصنوعی کمتر به حضور نیروی انسانی احتیاج داشته باشند و از هوش مصنوعی مولد بیشتر تأثیر خواهند پذیرفت. با این‌حال مشاغلی همچون مدیریت و فروش، کمتر در معرض تهدید حضور گسترده هوش مصنوعی خواهند بود. اما، گزارش آژانس سازمان ملل هشدار می‌‌دهد تأثیر هوش مصنوعی بر تمامی ردیف‌های شغلی غیرقابل کتمان است و این تأثیرگذاری می‌تواند در ابعاد کم یا زیاد اتفاق بیافتد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تصاحب مشاغل حوزه تولید محتوا توسط هوش مصنوعی مولد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر