;
coinex

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023 ؛ راهنمای خرید تلویزیون مخصوص بازی

تلویزیون‌های گیمینگ تصاویر را بسیار باکیفیت و با وضوح بالا به نمایش می‌گذارند و این امر می‌تواند لذت بازی کردن را دو چندان کند. بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023 نیز دارای قابلیت‌هایی منحصر به فرد هستند که می‌توان به خوبی روی آنها حساب کرد.

کاربران علاقه‌مند به حوزه بازی و گیمینگ در سطح جهان بسیار زیادند و حاضرند پول خوبی برای بازی‌ها و تجهیزات آن پرداخت کنند تا لحظات هیجانی و جذاب‌تری داشته باشند. این موضوع باعث افزایش شرکت‌های تولیدکننده فناوری‌های مربوط به گیم شده است.

شرکت‌های بازی‌سازی برای جذب بیشتر علاقه مندان به حوزه گیمینگ رقابت تنگاتنگی با هم دارند. این شرکت‌ها سیستم‌های بسیار قوی به بازار عرضه کرده‌اند و توانسته‌اند افرادی که تاکنون علاقه‌ای به گیم نداشته‌اند را نیز جذب خود کنند.

بازی‌های ساخته شده‌ی این روزها بسیار جذاب هستند و به واقعیت نزدیک‌تر شده‌اند؛ این واقعی بودن است که جذابیت را بیشتر کرده و باعث شده افراد بیشتری به این سمت کشیده شوند. البته رقابتی که بین شرکت‌های بازی سازی و شرکت‌های ساخت کنسول وجود دارد نیز، خود گواه بر این امر است.

برای اینکه بتوانید از بازی لذت بیشتری ببرید، به ابزارهای قدرتمند این حوزه نیاز دارید. بنابراین بعد از تهیه کردن یک سیستم قوی و مناسب یا یک کنسول بازی استاندارد، به یک مانیتور یا تلویزیون گیمینگ خوب هم نیاز دارید. نقش مانیتور یا تلویزیون را نباید نادیده گرفت زیرا یک فاکتور بسیار مهم است.

سعی کنید بهترین تلویزیون برای بازی را انتخاب کنید تا بتوانید بازی‌ها را در نهایت کیفیت و با فریم ریت بالا اجرا و مشاهده کنید. اگر از عاشقان گیم هستید، این راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ می‌تواند به شما کمک کند تا با بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023 آشنا شوید و انتخابی حرفه‌ای داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های سامسونگ در سال 2022

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2022

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023

وجود یک راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ می‌تواند به شما کمک کند تا با بهترین تلویزیون برای بازی آشنا شوید و انتخابی مناسب داشته باشید. علاوه بر بهترین تلویزیون های گیمینگ سامسونگ که در ادامه مورد بررسی قرار گرفته‌اند، برخی از بهترین تلویزیون های گیمینگ ایرانی را نیز معرفی خواهیم کرد.

سامسونگ مدل QN85B

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023
بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023
  • سال ساخت: ۲۰۲۱
  • اندازه: ۵۵ اینچ
  • سیستم عامل: Tizen
  • کیفیت تصویر: ۴K
  • نوع صفحه نمایش: Neo QLED

تلویزیون سامسونگ ۵۵QN85B یکی از پرفروش ترین و بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023 است. تلویزیون سامسونگ ۵۵ اینچ QN85B مناسب برای کنسول‌های بازی نسل نهم است و از قابلیت HGiG برای نمایش جزئیات بیشتر قسمت‌های روشن و تاریک بازی‌های HDR پشتیبانی می‌کند.

در این مدل از بهترین تلویزیون های گیمینگ سامسونگ ، با حداقل تاری و وضوح بیشتر حرکت رو به رو هستید و دیگر هرگز ضربات خود را از دست نخواهید داد. تلویزیون فورکی سامسونگ مدل QN85B با قابلیت ضد انعکاس همراه است؛ تکنولوژی جدیدی که حواس پرتی ناشی از نور خورشید و نور را به حداقل می‌رساند تا بتوانید در هر زمانی از روز از ورزش، فیلم و بازی‌های گرافیکی لذت ببرید.

ال جی مدل C2

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023

  • سال ساخت: 2022
  • اندازه: 42 اینچ
  • سیستم عامل: webOS
  • کیفیت تصویر: ۴K
  • نوع صفحه نمایش: OLED

ال‌جی تنها کمپانی معتبری محسوب می‌شود که کماکان اقدام به تولید پنل‌های OLED کوچک می‌کند. مدل C2 OLED یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023 و همچنین تلویزیون‌های سطح بالای ال‌جی است که در اندازه ۴۲ اینچی به بازار عرضه شده است. ابعاد این نمایشگر به اندازه‌ای بوده که مشکلات چندان زیادی برای استفاده روی میز برای شما به وجود نخواهد آورد.

نمایشگر LG C2 دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بوده و از FreeSync نیز پشتیبانی می‌کند. در بازار فعلی، دیده می‌شود که بسیاری از مانیتورهای گیمینگ OLED روی پنل‌های ال‌جی ساخته شده‌اند. Corsair Xenon Flex OLED و Asus ROG Swift PG42UQ از جمله دستگاه‌هایی هستند که چنین مسیری را در پیش گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های میان رده 2022

بهترین تلویزیون های 2022

سامسونگ مدل QN90B

بهترین تلویزیون گیمینگ 2023
بهترین تلویزیون گیمینگ 2023
  • سال ساخت: ۲۰۲۱
  • سایز: ۵۵ اینچ
  • سیستم عامل: Tizen
  • کیفیت تصویر: ۴K
  • نوع صفحه نمایش: Neo QLED

از جدیدترین شاهکارهای سامسونگ که یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023 است، می‌توان به تلویزیون سامسونگ ۵۵qn90b اشاره کرد. این محصول با توجه به قابلیت‌های جذاب و کیفیت فوق‌العاده، محبوبیت بسیار بالایی دارد و به همین خاطر در اکثر سایزها موجود است. این محصول که قیمت بالایی هم دارد، مخاطب خاصِ کاربران لوکس پسند و خانه‌های مجلل است.

جزئیات با رنگ‌های بسیار غنی در تلویزیون سامسونگ QN90B، کنتراست عمیق و نقشه‌برداری تون پویا HDR10+ که رنگ و کنتراست را صحنه به صحنه برای وضوح فوق‌العاده تغییر می‌دهد، زنده می‌شوند. می‌توانید تمام جزئیات را در هر زاویه‌ای ببینید. زاویه دید فوق‌العاده، حتی زمانی که به پهلو می‌نشینید، تصویری با جزئیات ثابت به شما می‌دهد. بنابراین هر صندلی بهترین صندلی در خانه است.

سامسونگ مدل 55Q70T

بهترین تلویزیون گیمینگ 2023

  • سال ساخت: ۲۰۲۰
  • سایز: ۵۵ اینچ
  • سیستم عامل: Tyzen
  • کیفیت تصویر: ۴K
  • نوع صفحه نمایش: QLED

تلویزیون سامسونگ ۵۵ اینچ ۵۵Q70T از سری محصولات برتر و شگفت انگیز کمپانی سامسونگ است که توانسته در لیست بهترین تلویزیون های گیمینگ سامسونگ قرار گیرد.

این تلویزیون با برخورداری از فناوری‌های مهم و پیشرفته در زمینه بهبود کیفیت تصویر مانند تکنولوژی HDR ،Quantum Dot ،Dual LED، پردازشگر Quantum Processor 4K و غیره، در نهایت تصاویر با کیفیت، شفاف و واقعی را روی صفحه نمایش تلویزیون نشان می‌دهد.

این تلویزیون با داشتن نمایشگر قدرتمند QLED تجربه بصری مهیج و غیرقابل توصیفی را به کاربران خود ارائه خواهد داد. با این پنل شما می‌توانید صحنه‌ها را با کیفیت خارق‌العاده و طیف وسیعی از رنگ‌های جذاب مشاهده و در آن‌ها غوطه‌ور شوید.

پردازنده قدرتمند تلویزیون ۵۵ اینچ ۴K QLED سامسونگ مدل Q70T کیفیت تصویر را در شرایط مشاهده عالی بهینه می‌کند و تمام محتوای شما را بهبود می‌بخشد.

این محصول که بهترین تلویزیون گیمینگ 2023 است، فناوری نوآورانه نور پس‌زمینه، کنتراست جسورانه‌تر و دقیق‌تری را با بهینه‌سازی رنگ‌های نور پس‌زمینه برای مطابقت با نوع محتوایی که تماشا می‌کنید، ارائه خواهد کرد. بدون نیاز به انجام تنظیمات، بازی‌های پیشرفته را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های 65 اینچی

بهترین تلویزیون‌های گیمینگ

سامسونگ مدل AU7000

بهترین تلویزیون های گیمینگ
راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ
  • سال ساخت: ۲۰۲۱
  • سایز: ۵۵ اینچ
  • سیستم عامل: Tyzen
  • کیفیت تصویر: ۴K
  • نوع صفحه نمایش: کریستالی

در ادامه‌ی این راهنمای خرید تلویزیون گیمینگ به بررسی تلویزیون سامسونگ مدل ۵۵AU7000 می‌پردازیم. تلویزیون ۵۵ اینچ سامسونگ AU7000 دارای کیفیت تصویر ۴K است و از فناوری‌های پیشرفته‌ای مانند +HDR ، HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند. با وجود این قابلیت‌ها شما تمامی محتوا را به صورت زیبا و با جزئیات کامل دریافت می‌کنید.

تکنولوژی PurColor که باعث می‌شود با تماشای فیلم‌ها احساس کنید در آنجا حضور دارید، این محصول را در لیست بهترین تلویزیون های گیمینگ سامسونگ قرار داده است. با این تلویزیون، تصویر و عملکرد واضحی را تجربه خواهید کرد.

فیلیپس مدل PUT8115-98

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023
بهترین تلویزیون های گیمینگ ارزان
  • سال ساخت: 2020
  • سایز: ۵۵ اینچ
  • کیفیت تصویر: ۴K
  • نوع صفحه نمایش: LED

اگر به دنبال بهترین تلویزیون های گیمینگ ایرانی هستید، تلویزیون گیمینگ ایرانی فیلیپس مدل 55PUT8115-98 انتخاب مناسبی خواهد بود. این مدل در کنار برخورداری از قیمت مناسب، ویژگی‌های جذابی هم دارد.

این تلویزیون وضوح تصویر 4K را پیش روی شما قرار می‌دهد، پنل LED دارد که روشنایی نسبتا خوبی تولید می‌کند و رنگ‌ها را هم به شکلی قابل قبول نشان می‌دهد. دو عدد بلندگوی ۸ وات که از ویژگی دالبی پشتیبانی می‌کنند هم روی تلوزیون فیلیپس مدل 55PUT8115-98 دیده می‌شوند.

این مدل، از بهترین تلویزیون های گیمینگ ارزان محسوب می‌شود که کاملا هوشمند طراحی شده و به واسطه این ویژگی می‌توانید در اینترنت گشت و گذار کنید و به سرویس‌های پخش فیلم و سریال اینترنتی نیز دسترسی داشته باشید.

سام الکترونیک مدل TU6500

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023
بهترین تلویزیون های گیمینگ ایرانی
  • سال ساخت: 2020
  • سایز: 65 اینچ
  • کیفیت تصویر: ۴K
  • نوع صفحه نمایش: LED

این تلویزیون سام الکترونیک که در اندازه ۶۵ اینچ و وضوح تصویر 4K ارائه شده است از بهترین تلویزیون های گیمینگ ایرانی است.

وضوح تصویر این تلویزیون باعث می‌شود بتوانید بازی‌های کنسول‌های پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس را با وضوح تصویر بالا تجربه کنید. البته باید گفت که این محصول نرخ نوسازی بالایی ندارد و روی ۶۰ هرتز قرار گرفته است. با این حال می‌توانید بازی‌ها را با وضوح تصویر مناسب و نرخ فریم استاندارد این روزها تجربه کنید.

تلویزیون سام الکترونیک از بهترین تلویزیون های گیمینگ ارزان است و از پنل LED استفاده می‌کند که روشنایی مناسبی دارد و رنگ‌ها را هم در اندازه قابل قبول نشان می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون که باعث شده در لیست بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023 قرار گیرد، می‌توان به سیستم صوتی دالبی اشاره داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های 55 اینچی

بهترین تلویزیون های OLED بازار

هنگام خرید بهترین تلویزیون گیمینگ 2023 باید به کدام ویژگی‌ها توجه کرد؟

اگر قصد خرید یکی از بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023 را دارید، بهتر است در ابتدا با مواردی آشنا شوید و هنگام خرید آنها را در نظر داشته باشید. در ادامه، به ویژگی‌هایی که هنگام خرید بهترین تلویزیون گیمینگ 2023 باید به آن توجه کنید،‌ اشاره می‌کنیم. مواردی که در ادامه مورد بحث قرار گرفته‌اند، علاوه بر تلویزیون‌های گران‌ قیمت در مورد بهترین تلویزیون های گیمینگ ارزان نیز صدق می‌کنند.

رزولوشن

در حال حاضر تلویزیون‌های موجود در بازار کیفیت HD، FHD، ۴K و یا ۸K دارند. این نمادها، رزولوشن تلویزیون را نشان می‌دهد. هر چقدر رزولوشن بالاتری داشته باشیم، پیکسل‌های بیشتری در هر اینچ قرار می‌گیرند و به این ترتیب کیفیت تصویر افزایش پیدا می‌کند.

بهترین تلویزیون های گیمینگ ارزان

سرعت تغییر تصویر

به مدت زمانی که طول می‌کشد تا تلویزیون بتواند از نمایش یک رنگ به سراغ نمایش رنگ دیگر برود Response time می‌گویند. هر چه این تایم کمتر باشد یعنی تلویزیون سریع‌تر می‌تواند بین دو رنگ جابجا شود و شما تار شدگی کمتری را مشاهده خواهید کرد.

عمق رنگ مشکی

در گوشی‌های هوشمند، پنل‌های اولد عمق رنگ مشکی بی‌نهایتی دارند و این باعث می‌شود مشاهده محتوای تاریک لذت بسیار بیشتری داشته باشد. در مورد تلویزیون و بازی کردن نیز این مورد صدق می‌کند و تلویزیونی با رنگ مشکی عمیق‌تر باعث می‌شود بیشتر در دنیای جذاب بازی‌ها غرق شوید.

در زمینه تولید رنگ مشکلی دو پنل LED و QLED به دلیل برخورداری از فناوری یکسان، بسیار نزدیک به هم عمل می‌کنند.

 

زاویه دید تلویزیون

وقتی به صورت گروهی بازی می‌کنید مهم است که همه افراد بتوانند محتوا را به خوبی مشاهده کنند و تلویزیون زاویه دید مناسبی داشته باشد. پیکسل‌های پنل OLED به صورت مجزا فعالیت می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود زمانی که از کنارها به این نوع تلویزیون نگاه می‌کنید هیچ کاهش کیفیتی اتفاق نیفتد. اما تلویزیون‌های LED/QLED با نوع VA زاویه‌ی دید کمی دارند و اگر شما از کناره‌ها به این نوع تلویزیون نگاه کنید قطعا متوجه تیره‌تر شدن محتوا نسبت به دید از روبه‌رو خواهید شد.

نرخ تأخیر

یکی از مهم‌‌ترین مواردی که هنگام خرید بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023 باید به آن توجه داشت، نرخ تاخیر است. این مورد می‌تواند تأثیر مستقیم به روی کیفیت نهایی اجرای بازی‌ها روی تلویزیون داشته باشد. نرخ تأخیر یعنی مدت زمانی که طول می‌کشد تا تلویزیون بتواند تغییرات و دستورات را نمایش دهد. برای بازی کردن تلویزیونی با نرخ تأخیر ۳۰ میلی‌ثانیه یا حتی کمتر تهیه کنید.

سوالات متداول

بهترین تلویزیون گیمینگ 2023 کدام است؟

تلویزیون‌های گیمینگ سامسونگ و ال‌جی جزء بهترین‌ها در بازار ایران هستند؛ اما اگر بخواهیم یکی از آنها را به‌عنوان بهترین مشخص کنیم، سامسونگ مدل QN90B می‌تواند انتخابی هوشمندانه‌ای باشد.

منظور از نرخ نوسازی (Refresh Rate) چیست؟

رفرش‌ریت یا سرعت تازه‌سازی به تعداد دفعاتی گفته می‌شود که صفحه نمایش تلویزیون در یک ثانیه به روزرسانی می‌شود. هر چه سرعت رفرش یک تلویزیون بیشتر باشد، سرعت بالاتر و اجرای روان‌تری دارد. از آن جهت که سرعت رفرش نقش مهمی در سرعت بازی‌های ویدیویی دارد، عدد آن برای گیمرها بسیار مهم است. نرخ نوسازی 120 هرتز برای تلویزیون‌های گیمینگ مناسب خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023 چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌‌ با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر