;
coinex

بهترین تلویزیون های OLED بازار [اردیبهشت 1402]

بهترین تلویزیون های OLED بازار در ادامه بررسی شده‌اند. در این راهنمای خرید تلویزیون OLED با معرفی بهترین تلویزیون های OLED در سال 2022 همراه ما باشید.

OLED یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین فناوری‌های به کار رفته در تلویزیون‌ها است که توسط شرکت‌های بزرگی همچون ال جی و سونی به کار گرفته می‌شود. تاکنون مدل‌های مختلفی از برندهای تولید کننده این فناوری روانه بازار شده‌اند که همگی آن در نوبه خود یک شاهکار به حساب می‌آیند و بهترین کیفیت تصویر ممکن را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

اما بهترین تلویزیون های OLED بازار کدام‌ها هستند؟ اگر قصد خرید این مدل از تلویزیون‌ها را دارید در این راهنمای خرید تلویزیون OLED همراه ما باشید. ما به شما کمک می‌کنیم تا با بهترین تلویزیون های اولد آشنا شوید.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های 55 اینچی بازار

بهترین تلویزیون های گیمینگ

بهترین تلویزیون های OLED بازار

در ادامه بهترین تلویزیون های OLED در سال 2022 معرفی شده‌اند. تلویزیون‌های oled‌ که در واقع غول‌های این صنعت هستند بررسی شده‌اند. این تلویزیون‌ها نزدیک‌ترین رنگ‌ها به واقعیت و زنده‌ترین آن‌ها را به کاربران ارائه می‌دهند. با معرفی بهترین تلویزیون های اولد همراه ما باشید.

ال جی A2

بهترین تلویزیون های OLED بازار
بهترین تلویزیون های OLED بازار
  • رزولوشن: 4K
  • سیستم عامل: WebOS 7.0

تلویزیون ال جی A2 ارزان ترین نمایشگر اولد ال جی است که از بهترین تلویزیون های OLED بازار نیز محسوب می‌شود. LG OLED A2 یک تلویزیون با طراحی بسیار باریک و کیفیت تصویر فوق العاده اولد است که قیمت بسیار پایین تری به نسبت سایر اولدها دارد.

ال جی برای ارزان‌تر کردن محصول از امکانات گیمینگ و صدای آن کم کرده است ولی در مورد تصویر چیزی را کاهش نداده به همین دلیل کاربرانی که به دنبال تصویر و طراحی یک اولد هستند که اتفاقاً ارزان هم باشد باید سراغ تلویزیون A2 ال جی بروند.

تلویزیون ال جی C2

بهترین تلویزیون های OLED بازار

  • کیفیت: 4K
  • سیستم عامل WebOS 7.0

تلویزیون ال جی C2 دومین اولد با پنل Evo ال جی است که روشنایی صفحه بیشتری را به نمایش می‌گذارد. پایه ثابت بهترین تلویزیون‌های اولد ال جی هر ساله سری C بوده است و به احتمال زیاد در سال 2022 نیز این سری می تواند لقب بهترین تلویزیون گیمینگ 2022 را از آن خود کند.

هر چند ال جی تلویزیون‌هایی با فناوری نانوسل و مینی LED نیز تولید می‌کند اما بیشتر تمرکز آن بر روی تولید تلویزیون‌های اولد است.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های سامسونگ ؛ معرفی و راهنمای خرید

نحوه اتصال گوشی شیائومی به تلویزیون های مختلف

سونی A8H

  • کیفیت: 4k
  • سیستم عامل: اندروید

A8H از تلویزیون‎‌های تولید شده سونی است که از بهترین تلویزیون های OLED بازار نیز محسوب می‌شود. این مدل از قابلیت‌ها و ویژگی‌های بیشتری نسبت به سایر مدل‌ها برخوردار است.

این اولد سونی به واسطه مستقل بودن پیکسل‌ها در تعیین کردن میزان روشنایی، زاویه دید و نسبت کنتراست بالایی را ارائه می‌دهد که نویدبخش کیفیت تصویر عالی در فضاهای تاریک خواهد بود.

همچنین این تلویزیون دارای پردازشگر تصویر X1 Ultimate بوده که از سری قبلی خود یعنی پردازشگر تصویر X1 Extreme که در A8G که به کار رفته بود، سریع‌تر است. از قابلیت‌های دیگر این تلویزیون می‌توانیم به تأخیر در ورودی نسبتا پایین ۱۱۰.۲ میلی ثانیه اشاره کنیم که فیلم‌ها و صحنه‌های اکشن را به شکل خوبی نمایش می‌دهد.

این تلویزیون سونی از صدای قدرتمندی پشتیبانی کرده که در مجموع دو کانال صوتی ۵ وات در پایین نمایشگر و دو کانال صوتی ۱۰ واتی در سمت چپ و راست نمایشگر تعبیه شده، تا صدا در همه قسمت‌های محیط به شکل عالی به گوش برسد.

ال جی B1

  • کیفیت: 4K
  • سیستم عامل:WebOS

تلویزیون ال جی B1 در واقع مدل جایگزین BX است که دارای کیفیت تصویر 4K بوده و از پردازشگر α7 Gen4 Processor 4K بهره می‌برد. این اولد ال جی از نظر ظاهری بسیار زیبا و شیک بوده و شباهت زیادی به C1 دارد.

از ویژگی‌های تصویر اولد B1 می‌توان به نسبت کنتراست بالا و یکنواختی سطح مشکی کامل اشاره کرد. همچنین با پشتیبانی از تکنولوژی Billion Rich Color طیف رنگی گسترده‌ای ارائه می‌دهد و در نهایت بیننده از دیدن تصاویری شفاف و واضح با رنگ‌های جذاب لذت می‌برد.

اولد ال جی B1 علاوه بر داشتن تکنولوژی Cinema HDR، از فرمت‌های استاندارد تصویر HDR10 Pro ،HLG و Dolby Vision IQ پشتیبانی می‌کند که بر وضوح تصاویر بسیار تأثیر گذار هستند. B1 دارای سرعت رفرش ۱۲۰ هرتز و پورت HDMI2.1 بوده و از قابلیت‌هایی نظیر VRR و ALLM نیز پشتیبانی ‌می‌کند که از شاخص‌های با اهمیت در زمینه گیمینگ به حساب می‌آیند.

سونی A80J

  • کیفیت: 4k
  • سیستم عامل: Google TV

A80J محصول میان‌رده مناسبی از شرکت سونی است که در آن امکانات و قابلیت‌های مطلوب و متناسب با نیاز کاربر را به کار گرفته است. این تلویزیون دارای صفحه نمایش OLED است که بر روی آن از پنل WRGB استفاده شده، پنل‌های WRGB دارای زاویه دید گسترده‌ای 118 درجه هستند و برای نمایش دسته جمعی می‎‌توانند بسیار مفید واقع شود و لذت دیدن را چندین برابر کند.

همچنین نسبت کنتراست تصویر بسیار بالا و روشنایی بی‌نهایت HDR می‌تواند نمایشگر را متناسب با هر محیط سازد. سونی برای این تلویزیون از پردازنده چهار هسته‌ای Cognitive XR پشتیبانی کرده، این پردازنده از نسل جدید پردازنده‌های سونی است که سرعت اجرایی آن برای سیستم عامل عالی بوده و شما در اجرای برنامه‌های هیچ مشکلی نخواهید داشت.

همچنین از یک سمت دیگر در این تلویزیون قابلیت Dolby Vision به کار رفته که می‌تواند تصاویر 4K را در بهترین حالت خودش ارائه کند و طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را در اختیار مخاطب قرار دهد.

از یک طرف دیگر سونی برای این تلویزیون از تکنولوژی صوتی جدید Dolby Atmos استفاده کرده که می‌تواند صدایی فراگیر را در محیط ارائه دهد و موجب شود تا شما احساس حضور در بازی یا فیلم را به دست آورید که در نوع خود می‌تواند هیجان را مخاطب را به حداکثر برساند.

همچنین سونی برای این تلویزیون از تکنولوژی XR Motion Clarity برای روان‌تر کردن صحنه‌های سریع استفاده کرده که در هنگام پخش فیلم‌های اکشن می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های سامسونگ در سال 2022

بهترین تلویزیون های 2022 [راهنمای خرید و مشخصات]

LG C1 Series

بهترین تلویزیون های OLED بازار

  • سایز نمایشگر: 48 / 55 / 65 / 77 اینچ
  • کیفیت: 4K

LG C1 OLED که در حقیقت یک به‌روزرسانی جدید نسبت به نمونه دوست داشتنی LG CX محسوب می‌شود، بدون شک کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را در پکیجی کامل ارائه می‌دهد. تراشه جدید a9 Gen 4 نیز پردازش هوش مصنوعی را اضافه کرده که فاصله بین آبجکت‌ها و پس‌زمینه را تشخیص می‌دهد.

در همین حال وجود پورت‌های HDMI 2.1 به همراه منوی Game Optimiser بدین معنا است که گیمرها نیز عاشق C1 خواهند شد.

بدون شک تلویزیون‌هایی با وضوح بالاتر نیز در بازار مانند LG Z1 OLED وجود دارند که وضوح 8K را ارائه می‌دهند و سری جدید LG G1 Gallery Series نیز پنل‌های جدید با روشنایی بالاتری را در اختیار دارند.

Sony A90J Series OLED

بهترین تلویزیون های OLED بازار

  • سایز نمایشگر: 55 / 65 / 83 اینچ
  • کیفیت: 4K

کیفیت تصویر در این محصول که از بهترین تلویزیون های OLED بازار است، در تمام بخش‌ها مانند کنتراست، تشخیص لبه، سطح جزئیات و غیره کاملا همان چیزی است که از یک نمایشگر 4K انتظار می‌رود.

برای تصاویری با وضوح کمتر از 4K نیز قابلیت Upscale عالی عمل می‌کند. استفاده از تمام سطح صفحه‌نمایش به عنوان بلندگو همچنان ایده‌ای ناب و اثرگذار است و همراهی دو بیس نیز باعث شده A90J از نظر صدا بهتر از بسیاری از رقبا عمل کند.

اضافه شدن رابط هوشمند جدید Google TV به طراحی و ساخت استاندارد سونی تجربه استفاده از این تلویزیون را فوق‌العاده کرده است. این مدل بسیار حرفه‌ای است.

LG G1 Gallery Series

بهترین تلویزیون های OLED بازار

  • سایز نمایشگر: 55 / 65 / 77 اینچ
  • کیفیت: 4K

اگر به دنبال استایلی بهتر هستید، LG G1 OLED مدلی است که از نظر طراحی حتی بهتر از نمونه سال گذشته Gallery Series OLED شناخته می‌شود. قیمت این مدل بالا بوده و سیستم صدای Dolby Atmos آن از نظر بیس بهترین عملکرد را ندارد، امری که باقی تلویزیون‌های OLED ال جی نیز تا حدودی درگیر آن هستند.

اما طراحی فوق‌العاده باریک شاید نقطه قوت آن باشد که در کنار کنتراست و رنگ‌های زنده سطح جدیدی را ارائه می‌دهند. باید اشاره کنیم که G1 برای نصب روی دیوار طراحی شده و خبری از پایه نیست. در نهایت LG G1 Gallery Series نیز در دسته‌ی بهترین تلویزیون های OLED بازار قرار می‌گیرد.

Panasonic JZ2000 OLED

بهترین تلویزیون های OLED بازار

  • سایز نمایشگر: 55 / 65 اینچ
  • کیفیت: 4K

Panasonic JZ2000 OLED یکی از مدل‌هایی است که حتما باید در میان بهترین تلویزیون های OLED بازار به آن اشاره کرد. با پنل Master HDR OLED Professional Edition، سیستم صدای بهبود یافته به همراه Dolby Atmos و مشخصات گیمینگ مناسب و ارتباط HDMI 2.1، بدون شک این پرچم‌دار یکی از بهترین تلویزیون‌ های ساخته شده تا به امروز است.

کاهش تأخیر ورودی به 14.4 میلی ثانیه، این مدل را تبدیل به گزینه‌ای ایده‌آل برای کنسول‌های بازی پلی استیشن 5 یا ایکس باکس سری ایکس کرده است.

LG CX Series

بهترین تلویزیون های OLED بازار

  • سایز نمایشگر: 48 / 55 / 65 / 77 اینچ
  • کیفیت: 4K

درحالی‌که LG CX OLED توسط مدل‌های اخیر مانند LG C1 OLED کنار زده شده اما CX همچنان یک تلویزیون بی‌نظیر و انتخابی عالی برای گیمرهای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس است.

با مدل 48 اینچی جدید، CX حتی بیشتر از گذشته برای حضور در خانه کاربران خودنمایی می‌کند. با طراحی بسیار باریک، پشتیبانی از Dolby Vision و Dolby Atmos به همراه صدای داخلی عالی می‌توانید کاملا روی این مدل حساب کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های ایرانی

بهترین تلویزیون های ایکس ویژن

LG BX Series

بهترین تلویزیون های OLED بازار

  • سایز نمایشگر: 55 اینچ
  • کیفیت: 4K

مدل پایین رده B Series ال‌جی راهی عالی برای خریداری یک OLED با قیمت مناسب است حتی اگر به‌زودی شاهد جایگزینی آن با LG B1 OLED باشیم. در این نمونه شاهد همان برتری‌های مدل قبلی یعنی B9 هستیم که شامل رنگ‌های زنده، رنگ مشکی عمیق و کنتراست بالا است.

BX همچنان تصاویر بسیار زیبا و لذت‌بخشی را به‌خصوص با قیمت پایین ارائه می‌دهد که باید به آن پلتفرم هوشمند webOS را نیز اضافه کنیم. این مدل از بهترین تلویزیون های OLED بازار است.

Philips OLED 805

بهترین تلویزیون های OLED بازار

  • سایز نمایشگر: 55 / 65 اینچ
  • کیفیت: 4K

مدل Philips OLED 805 ترکیبی برنده را با کیفیت تصویر عالی، پردازنده قدرتمند و طراحی جذاب ارائه می‌دهد؛ اما قابلیت Ambilight شاید ویژه‌ترین نکته آن باشد. این قابلیت در کناره‌های تلویزیون رنگ‌هایی را ساطع می‌کند و در مدل 805 این اتفاق از سه طرف رخ می‌دهد که شاید به اندازه‌ی مدل پرچم‌دار OLED+935 با چهار طرف فوق‌العاده نباشد و با این وجود همچنان بسیار زیبا است.

اما نمونه‌ی 805 تنها برای این منظور ساخته نشده و به لطف پردازنده P5 شرکت فیلیپس شاهد رنگ‌های بی‌نظیر و کنتراست بهبود یافته حتی در زمان Upscale محتوای HD / SDR هستیم. خوشبختانه فیلیپس پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10+ را در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2022 ؛ لپ تاپ های جدید مخصوص بازی

بهترین لپ تاپ های دل 2022 ؛ لپ تاپ DELL جدید چی بخریم؟

Vizio H1 OLED

بهترین تلویزیون های OLED بازار

  • سایز نمایشگر: 55 / 65 اینچ
  • کیفیت: 4K

تلویزیون جدید Vizio با نام رسمی H1 یک گزینه ثانویه ارزان‌قیمت نسبت به نمایشگرهای LG و Sony محسوب می‌شود. برای کسانی که قصد ندارند هزینه‌ی سنگینی برای تهیه یک تلویزیون پرداخت کنند، نمونه Vizio با توجه به این که اکثر قابلیت‌های کلیدی و تقریبا عملکرد یکسانی را با چند صد دلار کمتر فراهم می‌کند، ایده‌آل خواهد بود.

البته نسبت به مدل‌های OLED دیگر با پنلی کمی تاریک‌تر طرف هستیم. برخی از مشکلات البته ممکن است با به‌روزرسانی Firmware برطرف شوند و معمولا مدل 55 اینچی این تلویزیون با تخفیف‌های خوبی ارائه می‌شود.

در این مطلب که راهنمای خرید تلویزیون OLED بود، بهترین تلویزیون های OLED در سال 2022 معرفی شدند. هر کدم از تلویزیون‌هایی که در این مطلب مورد بررسی قرار گرفتند همگی از حرفه‌ای‌های بازار هستند و شما می‌توانید با خیال راحت از لیست بهترین تلویزیون های اولد مدلی مناسب را برای خود انتخاب کنید.

سوالات متداول

بهترین تلویزیون های اولد کدام‌ها هستند؟

OLED یک فناوری پنل گران قیمت است که سرانجام توانسته مورد توجه قرار گیرد. این روزها ما شاهد بسیاری از مدل‌های خیره کننده اولد در بازار هستیم. بهترین تلویزیون های اولد نیز در این مطلب معرفی شدند و ویژگی‌ها و خصوصیات هر کدام نیز مورد بررسی قرار گرفت. شما می‌توانید از بین مدل‌های معرفی شده بهترین را برای خود انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

.

نظر شما در مورد بهترین تلویزیون های OLED بازار چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو و سایر کاربران در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر