coinex
راهنمای خرید تکراتو

چت بات جدید علی بابا برای حل مسائل ریاضی و درک تصاویر معرفی شد

از چت بات جدید علی بابا توسط این غول تجارت الکترونیک چین رونمایی شده که امکان درک تصاویر و حل مسائل ریاضی موجود در تصاویر را دارد.

علی‌بابا، غول صنعت تجارت الکترونیک در چین، طی روز گذشته از دو مدل چت بات جدید علی بابا رونمایی کرد که یکی از آن‌ها امکان درک تصاویر را فراهم می‌سازد و دیگری مکالمات پیچیده‌تری نسبت‌به نسخه‌های قبلی صورت می‌دهد.

از لحظه افزایش محبوبیت هوش مصنوعی در اواخر سال 2022، فناوری هوش مصنوعی مولد بیشتر روی پاسخ به متن تمرکز داشته است. در همین راستا، چت‌بات جدید علی‌بابا درحالی رونمایی می‌شود که تب‌و‌تاب هوش مصنوعی هنوز به جدیت دنبال می‌شود و شرکت‌های بزرگ به‌منظور رهبری در این بخش رقابت شدیدی با یکدیگر دارند. به همین منظور، مدل جدید ChatGPT هم می‌تواند مانند چت بات جدید علی بابا تصاویر را درک کند و در قالب متن به آن پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: زنی که توانایی تکلم خود را از دست داده بود با هوش مصنوعی درمان شد!

رونمایی از چت بات جدید علی بابا

طبق اعلام علی‌بابا دو مدل هوش مصنوعی جدید Qwen-VL و Qwen-VL-Chat به صورت متن‌باز عرضه خواهند شد؛ این بدان معنا است که پژوهشگران و شرکت‌های مختلف در سراسر دنیا امکان خواهند داشت تا از این مدل‌ها جهت ساخت اپلیکیشن‌های اختصاصی بر مبنای هوش مصنوعی بهره‌برداری کنند. بنابراین استفاده از این مدل‌ها منجر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ عملیاتی شرکت‌ها می‌شود.

چت بات جدید علی بابا

مدل زبانی Qwen-VL می‌تواند به سؤالات تشریحی و نامحدود در مورد تصاویر مختلف پاسخگو باشد و توضیح متنی برای تصاویر تهیه کند. این در حالی است که Qwen-VL-Chat روی تعاملات پیچیده‌تر با کاربر تمرکز داشته است؛ مانند مقایسه‌ چندین ورودی تصویری و پاسخ به چند سری سؤال مختلف. چت‌بات Qwen-VL-Chat همچنین توانایی تدوین مقاله را داشته و تصاویر جدیدی مطابق با تصاویر ورودی می‌سازد. چت‌بات Qwen-VL-Chat توانایی حل مسائل ریاضی موجود در تصاویر را هم دارد.

گفتنی است که دو مدل هوش مصنوعی جدید علی‌بابا از روی مدل زبانی بزرگ این شرکت تهیه شده‌اند که Tongyi Qianwen نام گرفته و اوایل سال 2023 رونمایی شدند. مدل زبانی بزرگ (LLM) نوعی مدل هوش مصنوعی است که بر مبنای حجم بسیار زیادی داده توسعه یافته و در چت‌بات‌ها کاربرد دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص چت بات جدید علی بابا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر