coinex
راهنمای خرید تکراتو

15 ایستگاه شارژ خودرو برقی طی هفته جاری در تهران فعال می‌شوند

طبق اعلام سخنگوی شهرداری تهران، 15 ایستگاه شارژ خودرو برقی طی هفته آینده در پایتخت راه‌اندازی خواهد شد. بدین‌وسیله ورود خودروهای الکتریکی به ایران تسریع خواهد یافت.

ظاهراً وضعیت حمل‌ونقل در تهران و به تبغ آن در سراسر ایران، در سال جاری و سال آینده دچار تحولاتی بزرگ خواهد شد و بنابر گفته‌های عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران، بودجه زیرساخت حمل‌ونقل تا 100 درصد افزایش یافته است. اما براساس اخبار قبلی، می‌دانیم که به‌زودی خودروهای الکتریکی به کشور وارد خواهند شد و وجود ایستگاه‌های شارژ برقی نیز لازمه جنب و جوش واردات خواهد بود. آنطور که سخنگوی شهرداری پایتخت عنوان کرده است، طی هفته آینده 15 ایستگاه شارژ خودرو برقی در تهران راه‌اندازی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودرو برقی در تهران ؛ زمینه‌سازی برای برقی‌سازی!

طی هفته آینده، 15 ایستگاه شارژ خودرو برقی راه‌اندازی خواهد شد

بدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران با اعلام این‌که وضعیت ناوگان حمل و نقل پایتخت در سال جاری به شکل جدی متحول خواهد شد، گفت بودجه حوزه زیرساختی حمل و نقل عمومی در کلانشهر تهران ۱۰۰ درصد پیدا کرده و در سال ۱۴۰۲ به بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان رسیده است. البته این بودجه فقط برای توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بوده و همچنین بیش از ۴۵ درصد بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران به حوزه حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کرده است.

سخنگوی شهرداری تهران در ادامه به قرارداد خرید ۳ هزار دستگاه اتوبوس از تامین‌کنندگان داخلی اشاره کرد و گفت:

با عرضه تدریجی این اتوبوس‌ها به ناوگان حمل‌ونقل عمومی، هدف ورود ۹ هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان تا پایان سال ۱۴۰۴ محقق خواهد شد. ضمن این‌که برای نوسازی تاکسی، ون و موتورسیکلت‌های پایتخت نیز اقدامات موثری در دستور کار قرار گرفته است.

طی هفته آینده، 15 ایستگاه شارژ خودرو برقی راه‌اندازی خواهد شد

محمدخانی در ادامه به الکتریکی‌سازی ناوگان حمل و نقل اشاره کرد و گفت: «شهرداری تهران به‌شکل جدی با دولت برای الکتریکی‌سازی حمل و نقل در پایتخت تعامل دارد. در همین راستا طبق تفاهم شهرداری تهران با وزارت صمت، ورود ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی، ۵۰ هزار تاکسی برقی و ۱۰۰۰ اتوبوس برقی به ناوگان حمل و نقل پایتخت در دستور کار قرار گرفته است.»

سخنگوی شهرداری تهران با اعلام این‌که تا پایان سال اولین اتوبوس و موتورسیکلت‌های تولید داخل برقی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند شد، گفت:

زیرساخت‌ها مورد نیاز نظیر ایستگاه‌های شارژ هم همزمان در سطح شهر راه‌اندازی خواهند و در برخی نقاط نیز این ایستگاه‌ها راه‌اندازی شدند.

محمدخانی در پایان تاکید کرد: «در همین راستا طی مراسمی که روز دوشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۲ با حضور شهرداری تهران و وزیر صمت برگزار می‌شود، از ۱۵ ایستگاه شارژ شامل ۷۳ دستگاه شارژ وسایل نقلیه برقی در تهران بهره‌برداری خواهیم کرد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص راه‌اندازی 15 ایستگاه شارژ خودرو برقی طی هفته جاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: گجت نیوز

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر