;
coinex

همکاری طالبان با هواوی برای ایجاد شبکه دوربین‌های نظارتی در افغانستان

طالبان به‌منظور نصب شبکه دوربین‌های نظارتی در افغانستان برای شناسایی شورشی‌ها و گروهک‌های تروریستی با شرکت هواوی همکاری خواهد داشت.

با توجه به گزارش بلومبرگ، فردی مطلع اعلام کرده که نمایندگان شرکت چینی هواوی در تاریخ 14 آگوست با مقامات وزارت داخله افغانستان دیدار داشته که نتیجه آن انجام توافقی شفاهی در مورد شبکه دوربین‌های نظارتی در افغانستان بوده است. این فرد مطلع از ملاقات که خواهان عدم افشای هویت خود شده همچنین اعلام کرده که هدف از چنین سیستم‌هایی، ردیابی داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی در افغانستان بوده است.

بیشتر بخوانید: قدرت نظامی طالبان چقدر است؟ آیا توان مقابله با ایران را دارند؟ [+فیلم]

همکاری طالبان با هواوی برای نصب شبکه دوربین‌های نظارتی در افغانستان

وزارت داخله افغانستان در این راستا ابتدا تصاویر و جزئیات این ملاقات را در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق)، منتشر کرد. طی یکی از پست‌ها، «مفتی عبدالمتین قانع» اظهار داشت که این سیستم پیشرفته قرار است در «تمامی مناطق افغانستان» راه‌اندازی شود. با وجود اینکه این پست‌ها مدتی بعد از ایکس حذف شدند بااین‌حال پیش از آن، «عبدالله مختار»، معاون وزیر، در واکنش به این پست بیان داشت: «ما حاضریم پروژه‌ها را با کیفیت و قیمت بهتر بپذیریم.»

شبکه دوربین‌های نظارتی در افغانستان

از طرفی شرکت هواوی که مدت‌هاست هدف تحریم آمریکا قرار دارد طی بیانیه‌ای ایمیلی عنوان کرد: «گزارش‌های این جلسه اشتباه هستند. در مورد هیچ برنامه یا توافقی صحبت نشده است.» سخنگوی طالبان نیز فعلاً پاسخی به درخواست اظهارنظر در این مورد نداشته است.

به‌نظر شناسایی متحدان دولت اسلامی سوریه و عراق یکی از اولویت‌های امنیتی طالبان محسوب می‌شود. این امر با توجه به اینکه داعش مسئولیت چندین حمله خونین از جمله حمله سال پیش به سفارت روسیه در کابل را پذیرفته، منطقی به‌نظر می‌رسد. علاوه بر این، این گروه به هتل‌های مختلف میزبان شهروندان چینی حمله کرده و سفارت‌های چین، هند و ایران را هم مورد تهدید قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص همکاری طالبان و هواوی به‌منظور راه‌اندازی شبکه دوربین‌های نظارتی در افغانستان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: پیوست

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر