coinex
راهنمای خرید تکراتو

وزارت صمت: تولیدکننده آبگرمکن نباید واردکننده گوشی باشد!

یک مقام وزارت صمت ضمن تأکید بر تخصصی بودن حوزه واردات تلفن همراه، صراحتاً اعلام کرد که نباید تولیدکننده آبگرمکن گوشی بالای 600 دلار وارد کند.

«محسن شکرالهی»، مدیرکل دفتر تخصصی تلفن همراه وزارت صمت، در خصوص آخرین شرایط رفع تعهد ارزی حوزه موبایل بیان داشت: «در این حوزه نیازمند کمک و همراهی بانک مرکزی هستیم. از خردادماه سال قبل قرار شد جهت واردات موبایل بالای 600 دلار از ارز صادرات خود استفاده شود که از ابتدا با این مدل مخالف بودم. درخواست اخیر از ریاست توسعه تجارت براساس جلسات برگزارشده دفتر معاون اول، تأکید بر اصلاح این موضوع و استفاده از ظرفیت فعالان تخصصی این حوزه بود. درواقع باید بخشی از این بازار با ارز صادرات غیر، در یک بستر شفاف تأمین شود.»

بیشتر بخوانید: واردات گوشی‌های بی‌کیفیت توسط صادرکنندگان ؛ انواع محصولات ریفربیشد و ریپک در راه بازار!

یک تولیدکننده آبگرمکن واردکننده موبایل است!

شکرالهی ضمن تأکید بر لزوم سازماندهی سیاست‌گذاری‌های متناقض در بخش موبایل به انتقاد از انجام واردات گوشی همراه توسط تولیدکننده آبگرمکن پرداخت: «تلفن همراه یک حوزه تخصصی است و نباید یک واحد لوازم خانگی تولیدکننده آبگرمکن گوشی بالای 600 دلار وارد کشور کند. باید شاخص‌های سختگیرانه‌تر برای ساماندهی بازار تلفن همراه در دستور کار قرار گیرد که این مسیر از طریق رتبه‌بندی تخصصی پیگیری خواهد شد.»

تولیدکننده آبگرمکن

بنابر اعلام وی، رویه موجود در حوزه موبایل هم‌اکنون در حال اصلاح بوده که در سال گذشته، 10 مورد اصلاحی مورد توجه قرار گرفته و درنتیجه از شهریورماه سال گذشته ثبات به بازار موبایل برگشته است. او در این رابطه عنوان کرد: «در ماه‌های اخیر یک فضای باثبات را تجربه کردیم.»

شکرالهی ضمن اشاره به توجه وزارت صمت به حمایت از تولید در حوزه موبایل علاوه‌بر مدیریت تجارت، خاطرنشان کرد: «براین‌اساس، برای ارزش‌گذاری کالا در گمرک ورود کردیم و ارزش‌های واقعی احصا شد. برآوردها نشان می‌دهند با نهایی‌شدن تنظیم‌گری صرفه‌جویی ارزی 200 میلیون‌ دلاری به نفع کشور انجام خواهد شد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انجام واردات گوشی همراه توسط تولیدکننده آبگرمکن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر