;
coinex

طراحی سایت خود را خودمان انجام دهیم یا برون‌سپاری کنیم؟

در دنیای امروز، داشتن یک سایت برای هر کسب‌وکاری که می‌خواهد به مشتریان بالقوه دست یابد و با آن‌ها تعامل داشته باشد، ضروری است. وبسایت، بستری برای نمایش محصولات یا خدمات شما و ابزاری قدرتمند برای بهره‌مندی از مزایای بازاریابی دیجیتال است. دیجیتال مارکتینگ از کانال‌ها و استراتژی‌های آنلاین برای ارتقای نام تجاری، افزایش دید و ایجاد سرنخ یا فروش کسب‌وکارها استفاده می‌کند و موجب رشد و افزایش درآمد آن‌ها می‌شود. اما سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود این است که کسب‌وکارها، طراحی سایت را خودشان انجام دهند یا برون‌سپاری کنند؟ آیا آموزش طراحی سایت برای صاحب هر کسب‌وکار آنلاینی لازم است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال‌ها به‌طور مفصل پاسخ دهیم.

اهمیت داشتن سایت برای کسب‌وکارها

امروزه بسیاری از افراد برای تامین نیازهای خود، از فضای اینترنت و سایت‌های مختلف استفاده می‌کنند. بنابراین اگر می‌خواهید، فعالیت خود را توسعه دهید و مشتریان بیشتری به‌دست آورید، باید برای خود یک سایت اختصاصی داشته باشید. صاحبان کسب‌وکارهای کوچک می‌توانند با گذراندن دوره آموزش طراحی سایت یک وبسایت طراحی کنند و از مزایای دنیای آنلاین که این روزها بسیار مورد توجه همه افراد، در هر سنی و هر قشری قرار گرفته است، بهره‌مند شوند. مهم‌ترین دلایل داشتن سایت برای کسب‌وکارها عبارتند از:

طراحی سایت خود را خودمان انجام دهیم یا برون‌سپاری کنیم؟

  • مقرون‌به‌صرفه بودن: در مقایسه با روش‌های بازاریابی سنتی، داشتن سایت می‌تواند یک گزینه مقرون‌به‌صرفه و کارآمد برای بازاریابی باشد، زیرا می‌توانید مخاطبان خود را با دقت بیشتری هدف قرار دهید و نتایج را با ابزارهای کارآمدتر اندازه‌گیری کنید.
  • افزایش دسترسی: با داشتن سایت، این امکان را دارید که به مخاطبان جهانی دست پیدا کنید و سهم بازار خود را گسترش دهید. همچنین می‌توانید از کانال‌ها و قالب‌های مختلف برای جذب اقشار متنوع مخاطبان استفاده و انتظارات آن‌ها را برآورده کنید.
  • تعامل: وبسایت به شما امکان می‌دهد تا با مخاطبان خود تعامل داشته باشید و اعتماد و وفاداری ایجاد کنید. می‌توانید از سایت خود برای ارائه اطلاعات ارزشمند، پاسخ به سوالات، جمع‌آوری بازخورد و ارائه مشوق‌ها یا تخفیف‌ها استفاده کنید.
  • افزایش ترخ تبدیل: داشتن سایت به شما کمک می‌کند تا بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل کنید. می‌توانید از تکنیک‌های مختلف مانند صفحات فرود، دکمه‌های فراخوان، فرم‌ها یا ربات‌های گفتگو برای راهنمایی بازدیدکنندگان سایت در فرآیند خرید و ترغیب آن‌ها به اقدام بهره ببرید.

داشتن سایت اولین قدم برای بهره‌مندی از مزایای دیجیتال مارکتینگ است. وبسایت، پایه و اساس حضور آنلاین و مرکز تلاش‌های بازاریابی دیجیتال شماست. یک وبسایت کاربرپسند و بهینه که هویت برند شما را به‌خوبی منعکس کند، ارزش پیشنهادی‌تان را به نمایش بگذارد و اهداف تجاری شما را برآورده سازد، یک گزینه ضروری است.

دو راه برای طراحی سایت پیش روی شما قرار دارد. اول اینکه طراحی سایت را خودتان انجام دهید و دوم، آن را برون‌سپاری کنید. برای این که برنامه‌نویسی سایت خود را به دست بگیرید. لازم است که با جزئیات حوزه Webdesign آشنا باشید، این موضوع نیازمند این است که در این حوزه آموزش ببینید. دوره آموزش طراحی سایت، یک تجربه ارزشمند و لذت‌بخش است. زیرا مهارت‌ها و فناوری‌های جدید را می‌آموزید، خلاقیت و دیدگاه خود را ابراز می‌کنید و نتیجه کار خود را در معرض دید قرار می‌دهید. همچنین این فرصت را خواهید داشت که از ایجاد چیزی که نمایانگر کسب‌وکار و ارزش‌های شماست، احساس غرور و رضایت داشته باشید.

شاید با خود فکر کنید که برون‌سپاری طراحی سایت راحت‌تر است. فقط کافی است هزینه‌ای بابت آن بپردازید و سایت مورد نظر خود را تحویل بگیرید. اما این کار معایبی نیز به‌همراه دارد که در قسمت بعد به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

معایب برون‌سپاری طراحی سایت کسب‌وکار

همان‌طور که گفتیم، برون‌سپاری طراحی سایت برای کسب‌وکار می‌تواند یک گزینه مقرون‌به‌صرفه و راحت به‌نظر برسد، اما معایبی نیز دارد. در ادامه برخی از این معایب را بیان می‌کنیم.

نداشتن کنترل

هنگامی‌که طراحی سایت خود را برون‌سپاری می‌کنید، باید به یک طراح شخص ثالث برای ارائه کیفیت، عملکرد و زیبایی‌شناسی مورد نظرتان اعتماد کنید. ممکن است ورودی یا بازخورد محدودی در مورد فرآیند طراحی داشته باشید و شاید با موانع ارتباطی یا تفاوت‌های فرهنگی که بر نتیجه کار تاثیر می‌گذارند، مواجه شوید.

هزینه‌های پنهان

برون‌سپاری طراحی وبسایت ممکن است ارزان‌تر از طراحی سایت توسط خودتان به نظر برسد، اما ممکن است شامل هزینه‌های پنهان نیز باشد که در طول زمان افزایش می‌یابند. به‌عنوان مثال، امکان دارد مجبور شوید برای بازبینی، نگهداری، به‌روزرسانی، میزبانی، ثبت دامنه، امنیت و غیره، هزینه‌های اضافی بپردازید. همچنین ممکن است هزینه‌هایی از تاخیر، خطا، سوء‌تفاهم یا اختلافات ناشی از برون‌سپاری متحمل شوید.

مسائل مربوط به کیفیت

با برون‌سپاری، ممکن است کیفیت سایت را به خطر بیندازید، به‌خصوص اگر یک طراح کم‌هزینه یا بی‌تجربه انتخاب کنید. در این مواقع، این امکان وجود دارد که در نهایت سایتی تحویل بگیرید که طراحی ضعیفی دارد و ناسازگار، قدیمی یا غیراصولی است. همچنین شاید با مشکلاتی در زمینه سئو، قابلیت استفاده، دسترسی، عملکرد یا امنیت روبه‌رو شوید که بر رضایت مشتری تاثیر می‌گذارد. اگر طراح سایت در دسترس یا پاسخگو نباشد، در یافتن یا رفع مشکلات سایت خود با چالش جدی مواجه می‌شوید.

وابستگی

برون‌سپاری طراحی سایت می‌تواند برای تامین نیازهای سایت، شما را به یک شخص ثالث وابسته کند. شاید مجبور شوید برای پشتیبانی، نگهداری، به‌روزرسانی یا تغییرات در وبسایت خود به او اعتماد کنید. همچنین در صورت نارضایتی از خدمات یا کیفیت، ممکن است برای انتقال به ارائه‌دهنده خدمات سایت دیگر با مشکل مواجه شوید. علاوه‌براین، اگر طراح سایت، قرارداد یا حقوق شما را نقض کند، این احتمال وجود دارد که سایت یا داده‌های خود را از دست بدهید.

باتوجه به آنچه گفته شد، کاملا روشن است که برون‌سپاری سایت، گاهی می‌تواند شما را با چالش‌های جدی روبه‌رو کند. همچنین صاحبان کسب‌وکارهای کوچک که برون‌سپاری ممکن است هزینه‌های زیادی را برایشان در پی داشته باشد، می‌توانند برای ورود به دنیای آنلاین از مزایای آموزش طراحی سایت حرفه ای بهره‌مند شوند. آموزش دیدن در حوزه webdesign علاوه بر اینکه شما را  بعنوان یک صاحب کسب‌وکار در نگهداری سایت توانمند می‌کند، می‌تواند دست شما را برای ایجاد تغییرات دلخواهتان در وب‌سایت باز بگذارد.

چگونه به بهترین شکل طراحی و نگهداری سایت را انجام دهیم؟

داشتن یک سایت برای کسب‌وکار مهم است و می‌تواند تاثیر بسزایی در موفقیت آن داشته باشد. وبسایت معمولا اولین نقطه تماس مشتریان بالقوه است و هویت برند، ارزش‌ها و خدمات کسب‌وکار را به آن‌ها منتقل می‌کند. اگر طراحی سایت را خودتان انجام دهید، کنترل کاملی بر محتوا، چیدمان و عملکرد آن خواهید داشت. همچنین می‌توانید هر جنبه‌ای از وب‌سایت را مطابق با ترجیحات و نیازهای خود سفارشی کنید و هر زمان که بخواهید آن را ارتقا دهید. به‌علاوه مطمئن خواهید بود که وبسایت، با تصویر و هویت برند کسب‌وکار شما سازگار است و پیام‌تان را به‌طور واضح و موثر منتقل می‌کند.

برای این‌که در طراحی سایت، حرفه‌ای شوید، باید در یک دوره آموزشی جامع و کارآمد شرکت کنید. یک دوره طراحی وب سایت خوب، باید مهارت‌ها و ابزارهای ضروری برای ایجاد سایت‌های جذاب و کاربردی را به شما آموزش دهد. برخی از ویژگی‌های دوره آموزش طراحی سایت حرفه ای عبارتند از:

  • اصول اولیه زبان‌های اصلی توسعه وب یعنی HTML، CSS و جاوا اسکریپت، را پوشش می‌دهد.
  • فریم‌ورک‌ها و کتابخانه‌های محبوبی مانند Bootstrap، jQuery و React را به شما معرفی می‌کند تا بتوانید به روند توسعه و افزایش ویژگی‌های وبسایت خود سرعت ببخشید.
  • به‌صورت پروژه‌محور و عملی است تا آن‌چه را که یاد می‌گیرید به کار ببرید و نمونه کار خود را بسازید.
  • بازخورد و راهنمایی از مربیان دریافت می‌کنید تا مهارت خود را در عیب‌یابی کد و بهبود طراحی ارتقا دهید.
  • بهترین شیوه‌ها، استانداردها و گرایش‌ها را در طراحی وب آموزش می‌دهد تا برای ورود به صنعت طراحی وب آمادگی لازم را به‌دست آورید.
  • امکان دسترسی به یک جامعه متخصصان طراحی سایت را فراهم می‌کند تا بتوانید از بینش و تجربیات آن‌ها بهره ببرید.

طراحی سایت توسط خودتان، موجب صرفه‌جویی در هزینه و زمان شما می‌شود. زیرا استخدام یک طراح یا آژانس حرفه‌ای طراحی سایت، معمولا گران و وقت‌گیر است و هزینه‌های اضافی را برای نگهداری، میزبانی و ثبت دامنه به شما تحمیل می‌کند. با شرکت در دوره آموزش طراحی سایت، می‌توانید از این هزینه‌ها جلوگیری کنید و منابع خود را برای امور دیگر به کار بگیرید. همچنین این امکان را خواهید داشت که تغییرات و بهینه‌سازی‌های سایت را سریع‌تر و آسان‌تر انجام دهید، بدون اینکه به شخص ثالث وابسته باشید. در همین راستا باید مجموعه ژاکت آکادمی را بشناسید و دوره‌هایی که درحوزه برنامه‌نویسی و ساخت سایت ارائه داده است، مشاهده کنید.

سخن پایانی

برون‌سپاری طراحی سایت ممکن است مزایایی را به‌همراه داشته باشد، اما شما را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. گذراندن دوره طراحی وب سایت یک گام بلند برای پیشرفت کسب‌وکار شما در فضای آنلاین است. به‌همین دلیل بهتر است در دوره آموزش صفرتاصد طراحی سایت شرکت کنید، با اصول و تکنیک‌های آن آشنا شوید و یک سایت حرفه‌ای، کاربرپسند و جذاب برای خود طراحی کنید. بدین ترتیب می‌توانید کنترل بیشتری بر روی محتوا، طرح‌بندی و ویژگی‌های سایت داشته باشید و در بلندمدت در هزینه و زمان خود صرفه‌جویی کنید. همچنین شرکت در دوره آموزش طراحی سایت این فرصت را برای شما فراهم می‌کند که خلاقیت و مهارت‌های خود را به نمایش بگذارید و هویت و ارزش‌های برندتان را به بهترین شکل ممکن منعکس کنید. با آموزش طراحی سایت حرفه ای می‌توانید رویاهای خود را برای پیشرفت برندتان محقق کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر