;
coinex

آریزو 5 برقی (EV5) به عنوان اولین خودرو برقی ایران روانه بازار شد [+عکس]

اولین خودرو الکتریکی ایران به‌نام آریزو 5 برقی (EV5) به بازار عرضه شد. تاکنون 200 دستگاه از این خودرو شماره‌گذاری و پلاک شده است.

آریزو 5 برقی (EV5) به عنوان اولین خودرو برقی ایران روانه بازار شد. گفته شده که 200 دستگاه از این خودرو هم‌اکنون شماره‌گذاری شده و به نمایندگی‌های مدیران خودرو تحویل داده شده و به زودی شاهد حضور این خودرو در سطح شهر خواهیم بود. لازم به ذکر است که مشتریان برای خرید اولین خودرو برقی ایران می‌توانند هم به صورت نقدی و هم اقساطی اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: تعرفه واردات خودروهای برقی مشخص شد

آریزو 5 برقی (EV5) به زودی در سطح شهر دیده خواهد شد

آریزو ۵ برقی اولین خودروی تمام برقی ایران است که مجوز شماره‌گذاری گرفت و حدود ۲۰۰ دستگاه از آن هم تا به حال پلاک شد. حال این خودرو به نمایندگی‌های شرکت مدیران خودرو فروخته شده و احتمالاً تا یک یا دو هفته آینده شاهد حضور آن در خیابان‌های شهرهای مختلف ایران خواهیم بود.

این فروش در حالی رخ داد که فکر می‌کردیم قرار است تعدادی از این خودرو که تا به حال پلاک شده است در اختیار تاکسی‌رانی قرار گیرد، اما برخلاف انتظار چنین اتفاقی نیافتاد و نمایندگی‌های شرکت مدیران خودرو موفق به خرید سری اول اولین خودروی تمام برقی بازار ایران یعنی آریزو ۵ برقی یا EV شدند.

آریزو 5 برقی (EV5) به زودی در سطح شهر دیده خواهد شد

این خودرو در شرایط فروش نقدی با مبلغ ۱ میلیارد و ۱۰۰ میلیون به صاحبان برخی از نمایندگی‌ها فروخته شد. البته طی فروش اقساطی و بدون بهره هم حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون برای نمایندگی‌ها تمام می‌شود.

نکته مهم در مورد قیمت آریزو ۵ برقی این است که نسبت به آریزو ۵ توربو که قیمت نهایی کارخانه‌اش ۱ میلیارد و ۵۲ میلیون تمام می‌شود فقط حدود ۵۰ میلیون گران‌تر فروخته می‌شود. چنین اختلاف ناچیزی در بازار جهانی بین نسخه تمام برقی و نسخه تمام بنزینی از یک خودرو اصلاً قابل قبول و معقول نیست، اما توجه داشته باشید که اینجا ایران است و هر اتفاقی که بیافتد باید برای ما قابل هضم و قابل قبول باشد.

قیمت بازار آریزو ۵ EV

با توجه به آماده نبودن زیرساخت‌های مناسب برای تردد خودروهای برقی و همچنین با در نظر داشتن این که استفاده از این خودروها برای مسافرت‌های طولانی مدت با مشکلاتی همراه خواهد بود، احتمالاً قیمتی زیر ۲ میلیارد تومان را در بازار آزاد اتخاذ کند.

آریزو 5 برقی (EV5) به زودی در سطح شهر دیده خواهد شد

مشخصات فنی و امکانات چری آریزو ۵ برقی

چری آریزو ۵ برقی به پیشرانه الکتریکی ۱۲۲ اسب‌بخار و ۲۷۶ نیوتن‌متری مجهز است و توان آن از طریق یک جعبه دنده تک سرعته با قابلیت بازیافت انرژی، به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ظرفیت باتری آریزو ۵ برقی ۵۳.۶ کیلووات ساعت اعلام می‌شود و می‌تواند بازه ۳۰ تا ۸۰ درصدی این باتری را طی ۳۰ دقیقه شارژ کرد. همچنین در حالت ایده‌آل آزمایشگاهی، آریزو ۵ برقی می‌تواند با این باتری مسافت ۵۰۰ کیلومتر را طی کند، اما در حالت عملیاتی، از پیمایش در شرایط مطلوب به ۴۰۱ کیلومتر محدود می‌شود.

در این خودرو امکاناتی مشابه به آریزو ۵ توربو نظیر شش کیسه هوا، دوربین دنده عقب داینامیک، سیستم کنترل پایداری و کشش، کروز کنترل و‌… وجود دارد و برخی ویژگی‌ها مانند بازیافت انرژی در نسخه برقی این سدان چینی دیده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آریزو 5 برقی (EV5) چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: اسب بخار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر