coinex
راهنمای خرید تکراتو

مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو ؛ مقایسه نسل جدید میان‌رده‌های شیائومی

 گوشی‌های میان‌رده بخش عمده‌ای از بازار اسمارت‌فون‌ها را تشکیل می‌دهند و تنوع بالا در این بازار، موجب گمراهی بسیاری از خریداران می‌شود. در این مقاله به مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو می‌پردازیم که دو گوشی محبوب و با ارزش خرید بالا هستند و سطح امکانات و قابلیت‌های قابل قبولی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

شیائومی یکی از شرکت‌هایی است که دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه متنوعی را تولید می‌کند. البته تنوع بالای محصولات غول چینی بسیار بالا است که می‌تواند کاربران را دچار تردید و گمراهی کند.

شیائومی ردمی نوت 12 در اواخر سال 2022 روانه بازار شده و پوکو X5 Pro نیز در اوایل سال 2023 در دسترس مشتریان قرار گرفته است که هر دو گوشی توانستند مورد استقبال بسیاری از کاربران در سطح جهانی قرار بگیرند. نزدیک بودن عملکرد این دو دستگاه موجب سخت شدن انتخاب برنده بین دو دستگاه می‌شود؛ از همین رو مقایسه پوکو ایکس 5 پرو با ردمی نوت 12 اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

اما قبل از آن باید بگوییم که قیمت ردمی نوت 12 فایو جی در بازار جهانی از 195 دلار شروع می‌شود و در رده‌بالاترین نسخه به 235 دلار می‌سد که در مقایسه با قیمت پوکو ایکس 5 پرو حدود 50 دلار ارزان‌تر است و این موضوع شاید کمی کفه ترازو را به سمت Redmi Note 12 سنگین کند و امکان دارد برخی از افراد به سراغ این میان‌رده بروند. در ادامه با مقایسه پوکو ایکس 5 پرو با ردمی نوت 12 همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده 2023

مقایسه نوت 12 پرو با A33 5G سامسونگ

مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو

برای شروع مقایسه ایکس 5 پرو با نوت 12 ابتدا نگاهی سطحی به هر دو گوشی خواهیم داشت تا بیشتر با این گوشی‌ها آشنا شوید که هر دو جزء بهترین گوشی های شیائومی 2023 هستند. نوت 12 شیائومی در دو نسخه 5G و 4G وارد بازار شده و مدلی که امروز مورد بررسی و مقایسه قرار گرفته، نسخه 5G است.

مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو
مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو

ردمی نوت 12 5G گلوبال از طراحی زیبا و چشم‌نوازی بهره می‌برد و برای عکس‌برداری از سه دوربین استفاده می‌کند. همچنین شاهد صفحه نمایشی AMOLED با وضوح Full HD هستیم که از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند تا محتوا را بسیار روان‌تر و پویا‌تر به نمایش در آورد.

تراشه به‌کار رفته در این گوشی اسنپدراگون 4 نسل 1 نام دارد که از آخرین نسل شبکه‌های ارتباطی یا همان 5G پشتیبانی می‌کند. همچنین این گوشی از باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی نیرو می‌گیرد که توسط آداپتور شارژ 33 وات شارژ می‌شود.

در طرف دیگر، گوشی موبایل پوکو ایکس 5 پرو از مشخصات فنی قدرت‌مندتری بهره می‌برد که شامل تراشه اسنپدراگون 778G و پردازنده گرافیکی Adreno 642L می‌شود. این گوشی نیز به ماژول دوربین سه‌گانه مجهز شده است و از ظرفیت باتری مشابهی با Note 12 استفاده می‌کند. البته سرعت شارژ این دستگاه به‌لطف فناوری 67 واتی بسیار سریع است.

صفحه نمایش پوکو ایکس 5 پرو 6.67 اینچی AMOLED با نرخ نوسازی 120 است که می‌تواند تا 900 نیت روشن شود. اکنون که با این دو میان‌رده آشنایی پیدا کردید، به مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو می‌پردازیم.

مقایسه مقایسه پوکو X5 پرو با ردمی نوت 12 از نظر طراحی و ساختار

گوشی موبایل شیائومی ردمی نوت 12 از زبان طراحی میان رده‌های سال 2022 این شرکت بهره می‌برد و طراحی مدرن و به‌روزی دارد. شرکت چینی برای ساخت میان رده خود از پلاستیک استفاده کرده است تا در قیمت ردمی نوت 12 صرفه‌جویی کند. همچنین این بدنه پلاستیکی موجب کاهش وزن محصول به 188 گرم شده که برای کار کردن‌های طولانی مدت، مناسب خواهد بود.

مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو

 پنل پشتی پلاستیکی این میان رده ساختاری نسبتا مات دارد که اثر انگشت کاربر را جذب نمی‌کند و می‌توان استفاده بدون قاب از آن را پیشنهاد داد. پشت گوشی شاهد ماژول دوربین سه‌گانه هستیم که بیرون زدگی نسبی دارد و کار کردن روی سطوح صاف را برای کاربران مختل نمی‌کند.

فریم کناری این دستگاه منحنی خاصی دارد که اجازه می‌دهد گوشی به‌راحتی در دست قرار بگیرد؛ البته به‌دلیل پوشش مات، لغزنده است. در بخش سمت راست فریم دستگاه راکرهای ولوم به همراه کلید پاور (ادغام شده اسکنر اثر انگشت) به چشم می‌خورد که به‌نظر می‌رسند در محل مناسبی قرار گرفته‌اند.

در بخش سمت چپ نیز اسلات سیم‌کارت تعبیه شده است. در نهایت، بخش پایینی به درگاه‌های ارتباطی این گوشی اختصاص یافته که شامل درگاه شارژ تایپ سی، اسپیکر و میکروفن می‌شود؛ البته توجه داشته باشید که جک 3.5 میلی‌متری صدا به لبه بالایی میان رده شیائومی منتقل شده است.

اکنون نوبت به پنل جلویی گوشی موبایل ردمی نوت 12 می‌رسد. پنل جلویی این گوشی را پنلی نسبتا کشیده اشغال کرده است؛ حاشیه‌های کناری و بالای آن بسیار باریک به‌نظر می‌رسد، اما در پایین این پنل، حاشیه نسبتا بزرگی به چشم می‌خورد. همچنین دوربین سلفی Note 12 در قسمت سوراخ پانچ قرار گرفته است.

از دیگر نکات مثبت ردمی نوت 12 می‌توان به برخورداری این گوشی به استاندارد IP53 اشاره کرد که آن را در برابر پاشش آب مقاوم می‌کند. در طرف دیگر مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو ، میان رده شیائومی یعنی Poco X5 Pro قرار دارد که از طراحی بسیار زیبایی بهره می‌برد؛ البته می‌توان شباهت‌هایی را بین این دستگاه و مدل‌های قدیمی‌تر این برند مانند X4 Pro و سری نوت 11 دید.

مقایسه پوکو X5 پرو با ردمی نوت 12
مقایسه پوکو X5 پرو با ردمی نوت 12

استاندارد IP53 برای این دستگاه نیز در نظر گرفته شده است تا در برابر پاشش آب و ورود گرد و غبار مقاوم باشد. ایکس 5 پرو نیز از پنل پشتی و فریم پلاستیکی بهره می‌برد و پنل جلویی آن از جنس شیشه است و توسط گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود.

پنل پشتی این گوشی از ساختاری مات بهره می‌برد که اثر انگشت را هیچ وجه جذب نمی‌کند؛ اما مهم‌ترین موردی که در پشت این دستگاه به چشم می‌خورد، ماژول دوربین سه‌گانه آن است که لوگوی Poco با اندازه بزرگ در سمت راست این ماژول قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 12 پرو فایو جی

مقایسه ردمی نوت 12 با ردمی نوت 11

در پنل جلویی این میان رده صفحه نمایشی 6.67 اینچی قرار گرفته که نسبت به مدل‌های قبلی خود پیشرفت چشم‌گیری داشته است. همچنین دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی نیز به‌صورت حفره‌ای با حاشیه‌های کم در مرکز بخش بالایی پنل جلویی به چشم می‌خورد.

در لبه سمت راست فریم X5 Pro مانند ردمی نوت 12 شاهد کلیدهای تنظیم صدا و پاور هستیم. در لبه سمت چپ نیز درگاهی به چشم نمی‌خورد؛ زیرا اسلات سیم‌کارت به بخش پایینی منتقل شده است.  علاوه‌بر اسلات سیم‌کارت، درگاه شارژ تایپ سی، اسپیکر و میکروفن مکالمه در لبه پایینی قرار گرفته‌اند. جک 3.5 میلی‌متری صدا به همراه اسپیکر دوم، درگاه مادون قرمز و میکروفن نویز کنسلینگ به لبه بالایی منتقل شده‌اند.

مقایسه پوکو X5 پرو با ردمی نوت 12

در مجموع برای جمع بندی بخش طراحی و ساختار مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو نمی‌توان برنده قطعی را اعلام کرد؛ زیرا طراحی گوشی به سلیقه کاربران بستگی دارد و به همین منظور انتخاب برنده این بخش را به عهده شما کاربران عزیز می‌گذاریم.

مقایسه پوکو ایکس 5 پرو با ردمی نوت 12 مشخصات شیائومی ردمی نوت 12 مشخصات پوکو ایکس 5 پرو
ابعاد 165.9 در 76.2 در 8 میلی‌متر 162.9 در 76 در 7.9 میلی‌متر
وزن 188 گرم 181 گرم
بدنه و ساختار پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس 3)، فریم و پنل پشتی پلاستیکی پنل جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس 5)، فریم و پنل پشتی پلاستیکی
سیم‌کارت دو سیم‌کارت هیبریدی (نانو-سیم، Dual Stand-by) دو سیم‌کارت (نانو-سیم، Dual Stand-by)
استاندارد IP53 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب) IP53 (مقاوم در برابر گردوغبار و پاشش آب)
رنگ بندی سبز روشن، مشکی، آبی روشن مشکی، آبی، زرد

مقایسه نوت 12 با پوکو X5 پرو از نظر صفحه نمایش

در ادامه مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو به بخش صفحه نمایش آن‌ها می‌رسیم که می‌توان گفت عملکرد تقریبا یکسانی دارند. ردمی Note 12 از صفحه نمایشی 6.67 اینچی از نوع AMOLED با وضوح +Full HD بهره می‌برد و از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. البته در نظر داشته باشید که این صفحه نمایش به‌دلیل عدم برخورداری از استاندارد HDR10 نمی‌تواند محتوای HDR را نمایش دهد.

از نظر میزان روشنایی با صفحه نمایشی تقریبا روشن مواجه هستیم؛ این پنل می‌تواند در حالت دستی تا 447 نیت و با فعال کردن حالت خودکار می‌تواند تا 706 نیت روشن شود که برای پنلی AMOLED میزان روشنایی متوسطی به‌حساب می‌آید؛ با این حال کاربران هنگام کار کردن با این گوشی زیر نور خورشید یا محیط‌های روشن با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوند.

مقایسه نوت 12 با پوکو X5 پرو
مقایسه نوت 12 با پوکو X5 پرو

هرچه در بخش روشنایی عملکرد متوسطی دارد در بخش دقت رنگ بسیار خوب عمل می‌کند. نوت 12 در حالت Standard که طیف رنگی sRGB را نمایش می‌دهد، دقت بسیار بالایی دارد و درصد خطای آن 1.4 است. در طرف دیگر مقایسه پوکو ایکس 5 پرو با ردمی نوت 12 با توجه به قیمت پوکو ایکس 5 پرو انتظار می‌رود که نسبت به Redmi Note 12 از صفحه نمایش بهتری برخوردار شده باشد.

ایکس 5 پرو شیائومی به صفحه نمایشی 6.67 اینچی با پنل AMOLED و وضوح +Full HD مجهز شده است. این صفحه نمایش نیز مانند اکثر دستگاه‌های این بازه از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. این صفحه نمایش 10 بیتی است؛ در واقع 10 بیتی بودن صفحه نمایش به معنی قابلیت نمایش 1 میلیارد رنگ تعریف می‌شود. خوشبختانه فناوری HDR10 برای این صفحه نمایش در نظر گرفته شده که اجازه می‌دهد کاربران بدون مشکل خاصی محتوای HDR خود را تماشا کنند.

میزان روشنایی اعلام شده برای این صفحه نمایش در حالت نرمال و دستی 500 نیت و برای حالت خودکار 100 نیت است که با بررسی دقیق‌تر متوجه شدیم صفحه نمایش پوکو ایکس 5 پرو می‌تواند در حالت دستی تا 491 نیت و در حال خودکار تا 912 نیت روشن شود که ادعای پوکو را تایید می‌کند و این مقدار نیز برای کار کردن با گوشی زیر نور خورشید کاملا مناسب به حساب می‌آید. 

مقایسه نوت 12 با پوکو X5 پرو

همچنین نمایشگر Poco X5 Pro رنگ‌ها را در دو طیف DCI-P3 و sRGB نمایش می‌دهد که در هر دو حالت از دقت کافی برخوردار است. در مجموع برنده مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو در بخش صفحه نمایش گوشی موبایل شیائومی Poco X5 Pro به علت برخورداری از صفحه نمایشی روشن‌تر و واضح‌تر خواهد بود.

مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو شیائومی ردمی نوت 12 شیائومی پوکو ایکس 5 پرو
نوع نمایشگر AMOLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، روشنایی 1200 (Peak) نیت AMOLED، نمایش 1 میلیارد رنگ، نرخ نوسازی 120 هرتز، روشنایی 500 نیت (typ)، حداکثر روشنایی 900 (HBM) نیت، پشتیبانی از HDR10+ و دالبی ویژن
سایز 6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 85.0 درصد 6.67 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 86.8 درصد
رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 395 ppi 1080 در 2400 پیکسل، نسبت تصویر 20:9، تراکم پیکسل 395 ppi
محافظ گوریلا گلس 3 گوریلا گلس 5

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 12 نسخه چین

مقایسه ردمی نوت 12 پرو با ردمی نوت 11 پرو فایو جی

مقایسه پوکو ایکس 5 پرو با ردمی نوت 12 از نظر دوربین

بعد صفحه نمایش نوبت به بررسی و مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو در بخش دوربین می‌رسد. Redmi Note 12 مانند دیگر اعضای این سری به سه دوربین مجهز شده است که شامل دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با لنز عریض و گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8، دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و دوربین 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو می‌شود و در نهایت دوربین 13 مگاپیکسلی عریض با دریچه دیافراگم f/2.5 نیز وظیفه ثبت عکس‌های سلفی را برعهده دارد.

تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی این گوشی در شرایط نوری مناسب از کیفیت و وضوح بسیار خوبی برخوردار است. مشاهده شدن نویز یکی از نکات منفی این دوربین به‌حساب می‌آید که می‌تواند نتیجه عدم عملکرد صحیح واحد پردازش تصویر باشد. با در نظر نگرفتن این موضوع می‌توان به نکاتی نظیر جزئیات کافی، شارپی مناسب، رنگ‌های طبیعی و دامنه دینامیکی قابل قبول اشاره کرد.

مقایسه پوکو ایکس 5 پرو با ردمی نوت 12
مقایسه پوکو ایکس 5 پرو با ردمی نوت 12

اگر نگاهی به قیمت ردمی نوت 12 داشته باشیم، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که دوربین اولتراواید آن تعریف چندانی نداشته باشد؛ البته این مسئله برای بیشتر دستگاه‌های میان‌رده صدق می‌کند. حسگر اولتراواید نوت 12 در ثبت عکس‌های واضح و با جزئیات عملکرد متوسطی دارد و در این تصاویر می‌توان نویز را نیز مشاهده کرد که شیائومی برای برطرف کردن این مشکل کنتراست تصاویر را ارتقا داده است.

همانطور که در ابتدای این بخش نیز گفتیم دوربین ماکروی میان رده شیائومی از حسگری 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو بهره می‌برد که فاقد فوکوس خودکار است. در نتیجه برای اینکه بتوانید عکس قابل قبولی بگیرید باید فاصله لنز تا سوژه را به‌صورت دستی و با آزمون و خطا انجام دهید.

سلفی‌های گرفته شده با دوربین 13 مگاپیکسلی در سطح قابل قبولی قرار دارند و برای به اشتراک گذاری داخل شبکه‌های اجتماعی کاملا مناسب هستند. همچنین هر دو دوربین نوت 12 قابلیت فیلم‌برداری ویدیو با کیفیت Full HD دارند که از کیفیت قابل قبولی برخوردارند.

در بخش مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو نوبت به میان رده پوکو می‌رسد. این گوشی از ماژول دوربین سه‌گانه بهره می‌برد که شامل دوربین 108 مگاپیکسلی عریض، دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 مگاپیکسلی ماکرو می‌شود. دوربین 16 مگاپیکسلی نیز برای سلفی گرفتن تعبیه شده است.

با توجه به قیمت پوکو ایکس 5 پرو، این میان رده در شرایط نوری مناسب عکس‌های بسیار با کیفیتی می‌گیرد. از نکات مثبت آن می‌توان به کنتراست عالی، رنگ‌های پویا و نزدیک به واقعیت، نویز بسیار کم و گستره دینامیکی مطلوب اشاره کرد. همچنین عکس‌های گرفته شده در حالت زوم دو برابری نیز کیفیت خود را از دست نمی‌دهند و در بخش پرتره نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان می‌دهد.

بر خلاف Note 12 حسگر اولتراواید X5 Pro پوکو عکس‌های به نسبت با کیفیت‌تری را می‌گیرد که می‌توان در شبک‌های اجتماعی از آن‌ها استفاده کرد. در بخش ماکرو شاهد عملکردی متوسط هستیم و مانند نوت 12 در ثبت جزئیات ضعف دارد.

مقایسه پوکو ایکس 5 پرو با ردمی نوت 12

پوکو ایکس 5 پرو در زمینه سلفی گرفتن نیز بسیار بهتر عمل می‌کند؛ دوربین 16 مگاپیکسلی این دستگاه در ثبت جزئیات عملکرد مطلوبی دارد و نکات مثبت آن می‌توانیم نویز کم، رنگ‌های نزدیک به واقعیت، پردازش مناسب، وایت بالانس مطلوب و دامنه دینامیکی قابل قبول را نام ببریم.

در مجموع برای جمع بندی مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو در بخش دوربین می‌توان برنده این قسمت را بی‌شک Xiaomi Poco X5 Pro دانست. این گوشی چه در بخش عکاسی و فیلم‌برداری بسیار بهتر از Redmi Note 12 عمل می‌کند.

مقایسه پوکو ایکس 5 پرو با ردمی نوت 12 شیائومی ردمی نوت 12 شیائومی پوکو ایکس 5 پرو
تنظیمات دوربین
  • 48 مگاپیکسل، لنز واید، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)، دیافراگم  f/1.8
  • 8 مگاپیکسل، لنز اولتراواید با پوشش 120 درجه، دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/4 اینچ، سایز پیکسل 1.12 میکرومتر
  • 2 مگاپیکسل، لنز ماکرو، دیافراگم f/2.4
  • 108 مگاپیکسل، لنز واید، فوکوس خودکار تشخیص فاز (PDAF)، دیافراگم f/1.9، سایز سنسور 1/1.52 اینچ، سایز پیکسل 0.7 میکرومتر
  • 8 مگاپیکسل، لنز اولتراواید با پوشش 120 درجه، دیافراگم f/2.2، سایز سنسور 1/4 اینچ، سایز پیکسل 1.12 میکرومتر
  • 2 مگاپیکسل، لنز ماکرو، دیافراگم f/2.4
قابلیت‌ها فلاش LED دوگانه، پانوراما، HDR فلاش LED، پانوراما، HDR
ویدیو 1080p@30fps
  • 4K@30fps
  • 1080p@30/60/120fps
دوربین سلفی 13 مگاپیکسل،‌ لنز واید، دیافراگم f/2.5، سایز سنسور 1/3.0 اینچ 16 مگاپیکسل،‌ لنز واید، دیافراگم f/2.4، سایز سنسور 1/3.06 اینچ، سایز پیکسل 1.0 میکرومتر
قابلیت‌ها HDR HDR، پانوراما
ویدیو 1080p@30fps 1080p@30/60fps

بیشتر بخوانید:

بررسی ردمی نوت 12 پرو پلاس

مقایسه ردمی نوت 12 با گلکسی M53

مقایسه نوت 12 با پوکو X5 پرو از نظر تراشه و عملکرد

در ادامه مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو نوبت به بررسی سخت افزار این دو دستگاه میان رده می‌رسد. با توجه به اختلاف قیمت ردمی نوت 12 انتظارات بسیاری از این گوشی نمی‌رود. Xiaomi Redmi Note 12 تراشه اسنپدراگون 4 نسل 1 مجهز شده است و پردازنده گرافیکی  Adreno 619 نیز مجموعه سخت افزاری آن را تکمیل می‌کند.

لازم به ذکر است که این گوشی از مودم 5G و حافظه از نوع UFS 2.2 برخوردار شده که سرعت خواندن و نوشتن بالاتری نسبت به حافظه‌های eMMC ارائه می‌دهد. چیپست 4 نسل 1 کوالکام از لیتوگرافی 6 نانومتری شرکت TSMC بهره می‌برد و توان پردازشی مناسبی را ارائه می‌دهد.

مقایسه پوکو ایکس 5 پرو با ردمی نوت 12
مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو

این گوشی می‌تواند بازی‌های گرافیکی با تنظیمات متوسط بدون مشکل اجرا کند؛ با افزایش تنظیمات گرافیکی احتمال دارد با لگ و افت فریم مواجه شوید. نوت 12 را می‌توانید در حافظه‌های رم متنوعی خریداری کنید که شامل 4، 6 و 8 گیگابایت با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت می‌شود.

چیپست در نظر گرفته شده برای پوکو ایکس 5 پرو کوالکام اسنپدراگون 778G نام دارد که یکی از بهترین تراشه‌های موجود در بازار برای میان رده‌ها به‌حساب می‌آید. پردازنده گرافیکی ادغام شده با SoC آدرنو Adreno 642L است که اجازه می‌دهد بازی‌های گرافیکی و سنگین با تنظیمات گرافیکی بالا بدون مشکل اجرا شوند.

پوکو ایکس 5 پرو در دو نسخه با حافظه‌های 128 و 256 گیگابایتی به همراه 6 و 8 گیگابایت حافظه رم عرضه شده‌اند که می‌توانید با توجه به نیاز خود یکی از دو مدل ذکر شده را خریداری کنید. در بخش نرم افزاری از آنجایی که هر دو گوشی به برند شیائومی تعلق دارند، شاهد شباهت در بخش امکانات و قابلیت‌ها هستیم.

دو دستگاه مذکور از اندروید 12 استفاده می‌کنند و رابط کاربری آن‌ها نیز MIUI 14 است که از نظر امکانات یکسان هستند. بخش سخت افزار و عملکرد مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو می‌تواند به عنوان برنده شناخته شود.

مقایسه نوت 12 با پوکو X5 پرو شیائومی ردمی نوت 12 شیائومی پوکو ایکس 5 پرو
سیستم عامل اندروید 12، رابط MIUI 14 اندروید 12، رابط MIUI 14 Poco
تراشه اسنپدراگون 4 نسل ‌1 (6 نانومتر) اسنپدراگون 778G 5G (4 نانومتر)
CPU 8 هسته (2 هسته 2.0 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 6 هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55) 8 هسته‌ (1 هسته 2.4 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 3 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A78 و 4 هسته 1.9 گیگاهرتزی Cortex-A55
GPU Adreno 619 Adreno 642L
درگاه حافظه دارد، مشترک با جایگاه سیم‌کارت ندارد
حافظه داخلی
  • 128 گیگابایت با 4 گیگابایت رم
  • 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم
  • 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
  • نوع حافظه UFS 2.2
  • 128 گیگابایت با 6 گیگابایت رم
  • 256 گیگابایت با 8 گیگابایت رم
  • نوع حافظه UFS 2.2

مقایسه پوکو X5 پرو با ردمی نوت 12 از نظر باتری و شارژدهی

اغلب گوشی‌های میان رده از باتری‌هایی با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعت استفاده می‌کنند و شیائومی ردمی نوت 12 نیز از قاعده مستثنی نیست. با استفاده از این باتری، میان رده ردمی می‌تواند با توجه به نوع استفاده تا یک روز دوام بیاورد که نکته مثبتی محسوب می‌شود. شارژ این دستگاه توسطی آداپتوری 33 واتی اتفاق می‌افتد و مدت زمان تقریبی شارژ آن حدود 70 دقیقه زمان نیاز دارد.

مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو

در طرف دیگر Xiaomi Poco X5 Pro نیز از باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که با توجه به تراشه بهینه و کم مصرف ماندگاری بیشتری نسبت Note 12 ارائه می‌دهد. همچنین به‌دلیل پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 67 واتی بسیار سریع‌تر نیز شارژ می‌شود. لازم به ذکر است شارژ کامل آن 50 دقیقه به طول می‌انجامد. در نتیجه با توجه به موارد گفته برنده این بخش از مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو گوشی موبایل شیائومی Poco X5 Pro خواهد بود.

مقایسه پوکو X5 پرو با ردمی نوت 12 شیائومی ردمی نوت 12 شیائومی پوکو ایکس 5 پرو
باتری باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت
سیستم شارژ شارژ سریع 33 وات، شارژ 50 درصد در عرض 22 دقیقه (به گفته کمپانی)
  • شارژ سریع 67 وات، شارژ کامل در عرض 45 دقیقه (به گفته کمپانی)
  • شارژ معکوس با سیم 5 وات
  • Quick Charge 4
  • Power Delivery 3.0

بیشتر بخوانید:

بررسی پوکو X5 شیائومی

بررسی ردمی نوت 12 فورجی

مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو از نظر کیفیت صدا

شیائومی ردمی نوت 12 فقط به یک اسپیکر مجهز شده است و بلندی صدای متوسطی دارد. همچنین به‌دلیل اینکه اسپیکر مونو دارد نباید از آن انتظار کیفیت صدای واضحی داشته باشیم. در طرف دیگر شیائومی Poco X5 Pro از دو اسپیکر استریو بهره می‌برد که گزینه دالبی اتموس نیز برای تقویت کیفیت و بلندی صدا به چشم می‌خورد.

مقایسه پوکو X5 پرو با ردمی نوت 12
مقایسه پوکو X5 پرو با ردمی نوت 12

این بلندگوها از کیفیت و وضوح بسیار خوبی برخوردارند و در تفکیک صدا و بیس نیز عملکرد خوبی از خود نشان می‌دهند. از همین رو برنده بخش اسپیکر و کیفیت صدا در مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو گوشی پوکو خواهد بود.

مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو شیائومی ردمی نوت 12 شیائومی پوکو ایکس 5 پرو
اسپیکر مونو اسپیکرهای استریو
جک هدفون 3.5 میلی‌متری دارد دارد
ویژگی‌ها صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز

مقایسه نوت 12 با پوکو X5 پرو از نظر شبکه و قابلیت‌های اتصالی

در بخش شبکه و قابلیت‌های اتصالی هر دو دستگاه مشابه هم هستند و درگاه‌های کاملا یکسانی بهره می‌برند. همچنین X5 Pro و Note 12 هر دو از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند. در بخش بلوتوث میان رده پوکو به‌دلیل برخورداری از بلوتوث نسخه 5.2 اتصال بی‌سیم پایدارتر و سریع‌تری دارد.

مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو شیائومی ردمی نوت 12 شیائومی پوکو ایکس 5 پرو
تکنولوژی شبکه   GSM / HSPA / LTE / 5G   GSM / HSPA / LTE / 5G
سنسورها اسکنر اثرانگشت (در لبه کناری)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما اسکنر اثرانگشت (در لبه کناری)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما
شبکه بی‌سیم Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، Wi-Fi Direct
بلوتوث 5.1، A2DP، LE 5.2، A2DP، LE
GPS بله، با GPS تا یک باند GLONASS بله، با  GPS. تا سه باند GLONASS , BDS , GALILEO
NFC بله (بستگی به منطقه دارد) بله (بستگی به منطقه دارد)
رادیو نا مشخص نامشخص
USB
  • USB Type-C 2.0
  • USB On-The-Go
  • USB Type-C 2.0
  • USB On-The-Go
اینفرارد دارد دارد

مقایسه نوت 12 با پوکو X5 پرو

مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو از نظر قیمت و تاریخ عرضه

پوکو ایکس 5 پرو در 7 فوریه سال 2023 (18 بهمن 1401) در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است و دستگاهی نسبتا جدید به حساب می‌آید. در طرف دیگر نوت 12 شیائومی کاملا متفاوت است. این گوشی در تاریخ 27 اکتبر 2022 به‌صورت رسمی معرفی شد؛ اما عرضه آن تا زمان 11 ژانویه 2023 (21 دی 1401) به تاخیر خورد.

در زمان نگارش این مقاله قیمت پوکو ایکس 5 پرو در بازه 12,799,000 تا 13,600,000 تومان و قیمت ردمی نوت 12 نیز در محدوده 10,300,000 تا 10,480,000 تومان به فروش می‌رسند.

مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو شیائومی ردمی نوت 12 شیائومی پوکو ایکس 5 پرو
تاریخ معرفی 27 اکتبر 2022 6 فوریه 2023
تاریخ عرضه 11 ژانویه 2023 7 فوریه 2023
قیمت جهانی 225 دلار 269.99 دلار

جمع‌بندی

برای بخش جمع‌بندی مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو می‌توان به‌طور قطعی برنده را ایکس فایو پرو دانست؛ زیرا این گوشی از صفحه نمایش، دوربین، اسپیکر، باتری و سخت افزار بهتری نسبت به ردمی نوت 12 برخوردار است. البته در صورتی که نگاهی به بازه قیمتی دو دستگاه داشته باشیم، البته ردمی نوت 12 با توجه به بازه قیمتی که قرار دارد می‌تواند جایگزین ارزان‌تر Poco X5 Pro باشد.

سوالات متداول

قیمت پوکو ایکس 5 پرو و ردمی نوت 12 چقدر است؟

میان رده پوکو ایکس 5 پرو در بازه قیمتی 12,799,000 تا 13,600,000 تومان و قیمت ردمی نوت 12 نیز در محدوده 10,300,000 تا 10,480,000 تومان قرار دارد.

کدام گوشی برای گیم مناسب‌تر است؟

شیائومی پوکو ایکس 5 پرو با توجه به تراشه کوالکام اسنپدراگون 778G و پردازنده گرافیکی Adreno 642L می‌تواند انواع بازی‌های گرافیکی را با تنظیمات بالا بدون مشکل اجرا کند. 

گوشی پوکو ایکس 5 پرو چند دوربین دارد؟

تنظیمات دوربینپنل پشتی X5 Pro را سه دوربین تشکیل می‌دهند که شامل دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی عریض، دوربین اولتراواید 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی می‌شود. دوربین 16 مگاپیکسلی نیز وظیفه گرفتن عکس‌های سلفی را برعهده دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره مقایسه ردمی نوت 12 با پوکو ایکس 5 پرو چیست؟ به نظر شما کدام گوشی ارزش خرید بالاتری دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (4 نظر)

    سلام من x5pro دارم، فک میکردم گوشی من فقط این مشکلو داره ولی چندتا از دوستهای خودمم این مشکلو دارن:
    فقط موقعی که نت روشن میشه و وارد بازی هایی که نت لازم داره میشم قسمت بالای گوشی داغ میشه و تا بیرون نیام ادامه داره. لطفا اگه کسی میدونه دلیلشو بگه ممنون

    پاسخ

    مقایستون اصلا درست نیس، پوکو ایکس 5 پرو باید با نوت 12 پرو 5جی مقایسه بشه استاد

    پاسخ

    عالی برعکس روزگار من میخاستم گوشی بخرم انتخابم هم بین این دو تا بود خدا خیرتون بده کامل وجامع

    پاسخ

    خیلی عالی و حرفه ای توضیح داده شد. ممنون

    پاسخ