;
coinex

تعطیلی کارخانه‌های تویوتا به دلیل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات!

تعطیلی کارخانه‌های تویوتا به دلیل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات خبرساز شده است!

پیش‌تر خبری عجیب در رسانه‌های مختلف منتشر بود که می‌گفت، 14 کارخانه تویوتا به طرز عجیبی غیرفعال شده‌ است. حال و پس از گذشت چند روز مشخص شده که تعطیلی کارخانه‌های تویوتا به دلیل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات رخ داده است و این موضوع توسط خود کمپانی ژاپنی تأیید شده است. گفتنی‌ست که تویوتا رسماً اعلام کرده است که تعطیلی این کارخانه‌ها به دلیل تعمیر و نگهداری سیستم بوده است.

بیشتر بخوانید: واردات خودروهای دست دوم تویوتا توسط سایپا تایید شد [+ویدیو]

تعطیلی کارخانه‌های تویوتا به دلیل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات!

مدتی قبل ۱۴ کارخانه خودروسازی تحت مدیریت شرکت تویوتا غیرفعال شد و گزارش‌ها و شایعاتی زیادی در رابطه با هک شدن سیستم‌های این شرکت منتشر گردید. حالا شرکت Toyota با انتشار یک بیانیه رسمی اعلام کرده که تعطیلی این خطوط تولید به دلیل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات و هارد دیسک رخ داده است.

به نظر می‌رسد که حتی خودروسازان بزرگ نیز ممکن است با کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات مواجه شوند. در اواخر ماه آگوست، شرکت خودروسازی تویوتا مجبور شد ۲۸ خط مونتاژ را در ۱۴ کارخانه خود به دلیل مشکلات کامپیوتری تعطیل کند.

حالا این شرکت خودروسازی ژاپنی جزئیات بیشتری در رابطه با این حادثه به اشتراک گذاشته است، از جمله خطایی که به دلیل فضای ناکافی ذخیره‌سازی رخ داده است.

تعطیلی کارخانه‌های تویوتا به دلیل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات!

بر اساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت خودروساز، تعطیلی این کارخانه‌ها در نتیجه تعمیر و نگهداری سیستم بوده که چند روز قبل رخ داده است. در طول فرایند تعمیر، داده‌هایی که در پایگاه‌های اطلاعاتی انباشته شده بودند، حذف و سازماندهی شدند و به دلیل فضای ناکافی دیسک‌های ذخیره‌سازی، خطایی رخ می‌دهد که باعث توقف تمام سیستم‌ها می‌شود.

این شرکت همچنین اذعان داشت که سرورهای اصلی بر روی همان سیستم‌هایی اجرا شده‌اند که فرایند پشتیبان‌گیری را برعهده دارد، در نتیجه امکان سوئیچ و رفع مشکل به صورت موقت نیز وجود نداشته است.

به گزارش Tomshardware، این مشکل زمانی برطرف شد که مهندسان Toyota به سروری با فضای ذخیره‌سازی بیشتر منتقل شدند و کارخانه‌ها روز بعد دوباره راه‌اندازی شدند. این شرکت ادعا می‌کند که اقداماتی برای مقابله با تکرار و راستی آزمایی وضعیت فعلی اعمال شده است.

زمانی که این مشکلات برای تویوتا آغاز شد، این گمانه‌زنی‌های در فضای اینترنت شکل گرفت که این شرکت خودروسازی طعمه یک حمله سایبری گسترده شده است. اما بیانیه منتشر شده توسط این شرکت نشان داد که این حادثه هیچ ارتباطی با امنیت سایبری ندارد.

تعطیلی کارخانه‌های تویوتا به دلیل کمبود فضای ذخیره‌سازی اطلاعات!

در بخش‌هایی از یادداشت منتشر شده توسط مقامات تویوتا آمده است:

در ادامه ما روش‌های تعمیر و نگهداری سیستم‌ها را بررسی کرده و تلاش می‌کنیم از تکرار چنین مواردی جلوگیری شود تا بتوانیم در اسرع وقت خودروهای زیادی را به مشتریان خود تحویل دهیم.

بیانیه منتشر شده توسط Toyota همچنین شامل عذرخواهی از مشتریان، تأمین‌کنندگان قطعات و طرف‌های مرتبط با این شرکت به دلیل هرگونه ناراحتی ناشی از تعلیق فعالیت کارخانه‌ها در نتیجه اختلال سیستم‌ها است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تعطیلی کارخانه‌های تویوتا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر