coinex
راهنمای خرید تکراتو

پایان پشتیبانی نرم‌افزاری سری گلکسی نوت 10 رسما توسط سامسونگ تایید شد

موضوع پایان پشتیبانی نرم‌افزاری سری گلکسی نوت 10 و عدم دریافت وصله‌های امنیتی جدید در این گوشی‌ها توسط سامسونگ به‌طور رسمی تایید شد.

پیش‌تر سامسونگ از اضافه شدن گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس به لیست به‌روزرسانی‌های فصلی خبر داده بود و این امر به معنای انتشار آپدیت امنیتی هر سه‌ ماه یک‌ بار برای آن‌ها بود. درحال‌حاضر اما غول فناوری کره‌ای پایان پشتیبانی نرم‌افزاری سری گلکسی نوت 10 را رسماً اعلام کرده است.

این در حالی است که گوشی‌های سامسونگ به‌طور معمول حدود 5 سال به‌روزرسانی نرم‌افزاری دریافت می‌کنند. اما در مورد گلکسی نوت 10 که سال 2019 رونمایی شد، تنها 3 به‌روزرسانی سیستم‌عامل و 4 سال آپدیت امنیتی برای آن ارائه شد و از امروز پشتیبانی نرم‌افزاری این گوشی به اتمام خواهد رسید. این یعنی هیچ آپدیت یا وصله‌ نرم‌افزاری جدیدی برای دارندگان سری گلکسی نوت 10 قابل دریافت نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: آپدیت اندروید 14 و One UI 6 برای این گوشی‌های سامسونگ منتشر نمی‌شود [+لیست]

پایان پشتیبانی نرم‌افزاری سری گلکسی نوت 10

با وجود اینکه احتمالاً پایان پشتیبانی نرم‌افزاری سری گلکسی نوت 10 موضوع ناامیدکننده‌ای برای صاحبان این گوشی‌ها محسوب می‌شود، اما باید توجه کنید که این گوشی‌ها همچنان قابلیت‌های فراوانی دارند و همچون گذشته عملکرد رضایت‌بخشی ارائه خواهند داد. البته بدون آپدیت‌های امنیتی جدید این محصولات بیشتر درمعرض خطرهای امنیتی قرار می‌گیرند.

پایان پشتیبانی نرم‌افزاری سری گلکسی نوت 10

گفتنی است گلکسی نوت 10 لایت که اواخر سال 2020 در بازار عرضه شد، همچنان آپدیت‌های امنیتی را هر سه ماه یک‌ بار دریافت خواهد کرد. سایر مدل‌های نوت همچون گلکسی نوت 20 اولترا و نوت 20 تا سال 2024 همچنان می‌توانند به‌روزرسانی‌ نرم‌افزاری دریافت کنند.

لازم به ذکر است که گلکسی نوت 10 سال 2019 با اندروید 9 روانه بازار شد و سامسونگ سال 2020 آپدیت اندروید 10 را برای آن‌ها ارائه کرد. اواخر سال 2021 هم شاهد انتشار اندروید 11 برای این گوشی‌ها بودیم و در پایان هم، اندروید 12 اواخر سال 2022 به دارندگان این محصولات ارائه شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پایان پشتیبانی نرم‌افزاری سری گلکسی نوت 10 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر