coinex
راهنمای خرید تکراتو

شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک ترکیبی از تسلا و توییتر است

شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک که تا چند وقت دیگر متولد خواهد شد، ترکیبی از توییتر و تسلا است. ماسک پرحاشیه علاقه زیادی به ادغام شرکت‌هایش دارد.

ایلان ماسک را می‌توان پرحاشیه‌ترین و ریسک‌پذیرترین فرد فعال در عرضه تکنولوژی و کارآفرینی دانست که از چند ماه گذشته تاکنون مدام کارهای عجیبی کرده است که از دست هیچ‌کس دیگری ساخته نیست. حال طبق آخرین خبرها، شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک قرار است ساخته شود. شرکتی که ترکیبی از تسلا و توییتر بوده و ویژگی‌های هرکدام دارا است.

بیشتر بخوانید: توصیه عجیب ایلان ماسک:‌ به جای پرداخت پول کالج، از دانشگاه رایگان اینترنت استفاده کنید!

شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک به زودی افتتاح خواهد شد

طی سال‌های گذشته رفتارهای نامنظم و اغلب متناقضی از ایلان ماسک دیده‌ایم. اکنون والتر ایزاکسون، روزنامه‌نگار و زندگی‌نامه‌نویس تحسین‌شده اعلام کرده اشتباهات آشکار ماسک در توییتر و تسلا در سال‌های اخیر، درواقع اقدامات کوتاه‌مدتی برای طرح اصلی او بود؛ ساخت هوش مصنوعی جدید بسیار قدرتمند.

هوش مصنوعی درحال حاضر مکملی بسیار حیاتی برای محصولات تسلا، اسپیس ایکس، نورالینک و پروژه‌های دیگر ایلان ماسک است. اگرچه این شرکت‌ها عمدتاً از یکدیگر مستقل هستند اما ایزاکسون ادعا می‌کند میلیارد معروف قصد دارد درنهایت همه‌ شرکت‌هایش را به‌همراه استارتاپ xAI که اخیراً تأسیس شده، با هدف نهایی ایجاد هوش مصنوعی قدرتمند و عمومی با یکدیگر ترکیب کند.

شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک ترکیبی از تسلا و توییتر است

داستان ایزاکسون ادعا می‌کند ترکیب داده‌های متنی به‌دست‌آمده از کاربران توییتر و تصاویر دنیای واقعی که با دوربین‌ سیستم رانندگی خودکار تسلا جمع‌آوری‌ شده‌اند به ماسک این توانایی را می‌دهند تا چت‌بات‌های هوش مصنوعی به‌سبک ChatGPT و ربات‌های فیزیکی بسازد که قادر به حرکت در دنیای واقعی هستند.

ماسک متوجه شده که اخیراً وقت خود را بیش‌از حد صرف افراط و تفریط در توییتر کرده است. او می‌گوید که به آینده‌ای نه‌چندان دور فکر می‌کند که در آن ماشین‌های هوشمند می‌توانند جایگزین انسان‌ها شوند؛ این چیزی است که نویسندگان داستان‌های علمی-تخیلی از آن به عنوان The Singularity یاد می‌کنند.

ماسک در مورد The Singularity می‌گوید که امکان دارد این اتفاق زودتر از آنچه انتظار داشتیم رخ دهد. براساس گزارش‌ گیزمودو، این ترس باعث شد ماسک به تأسیس xAI رو بیاورد. سرمایه‌گذاری جدیدی که میلیارد معروف ادعا می‌کند بر ایمنی هوش مصنوعی تمرکز دارد و برخی استعدادهای برتر مثل مهندس سابق دیپ‌مایند، ایگور بابوشکین را نیز جذب کرده است.

گزارش تایمز خاطرنشان می‌کند ماسک به محققان xAI دستور داده در کوتاه‌مدت، هوش مصنوعی جدیدی با قابلیت تولید کد کامپیوتری و رقیبی برای چت‌بات ChatGPT بسازند که ازنظر جهت‌گیری سیاسی خنثی باشد. سایت xAI می‌گوید هدف بلندمدت آن «درک ماهیت واقعی جهان» است. ماسک قبلاً در OpenAI روی ایمنی هوش مصنوعی کار می‌کرد اما پس‌از سرمایه‌گذاری مایکروسافت، با استارتاپ مذکور قطع‌ رابطه کرد.

ایزاکسون قبلاً درمورد آلبرت انیشتین، استیو جابز و لئوناردو داوینچی نیز مقاله‌های کاملی نوشته است. مقاله تایم نشان می‌دهد متنی که ایزاکسون از زندگی‌نامه‌ ماسک نوشته در اواخر ماه جاری منتشر خواهد شد. این روزنامه‌نگار اوایل سال جاری در مصاحبه‌ای ایلان ماسک را «جالب‌ترین فرد امروزی» توصیف کرد.

توییتر و تسلا، منبع داده هوش مصنوعی ماسک هستند

خرید ۴۴ میلیاردی توییتر باعث شد بسیاری از منتقدان این اقدام را به‌عنوان شکست مالی بزرگ برای ماسک توصیف کنند. ازطرفی ایزاکسون خاطرنشان می‌کند درمیان این همه آشفتگی، معدن طلایی از داده‌های کاربران توییتر وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای آموزش سیستم هوش مصنوعی بسیار قدرتمندی استفاده کرد.

شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک ترکیبی از تسلا و توییتر است

ایزاکسون از مجموع بیش‌از یک تریلیون توییت به‌عنوان «ذهن جامع بشر» یاد می‌کند که ماسک می‌تواند با استفاده از آن رقبایی مثل OpenAI و گوگل را شکست دهد. میلیاردر معروف اعتراف می‌کند ارزش داده‌های توییتر برای هوش مصنوعی را وقتی درک کرد که این شبکه‌ی اجتماعی را به‌تصاحب خود درآورده بود.

سیستم رانندگی خودکار و نیمه‌خودکار تسلا نیز ۱۶۰ میلیارد فریم تصویر را درهر روز ثبت می‌کنند. برخلاف داده‌های متنی توییتر، عکس‌های به‌دست‌‌آمده از خودروهای تسلا، این محصولات را در تعامل با جهان نشان می‌دهند که ازنظر ماسک می‌توان از آن‌ها برای تقویت هوش مصنوعی ربات‌های آینده استفاده کرد. به‌بیان دیگر نمونه‌ اولیه‌ی رباتی که ماسک به‌نمایش گذاشت می‌تواند مغز مخصوص به‌خود را داشته باشد.

ایزاکسون می‌گوید:

«تسلا و توییتر درکنار یکدیگر می‌توانند مجموعه داده‌ها و قابلیت پردازش را برای رویکردهایی مثل آموزش ماشین‌ها برای حرکت در دنیای واقعی و پاسخ به سؤالات به زبان طبیعی به‌ارمغان بیاورند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر