;
coinex

بازگشت ترامپ به ایکس بعد از دو سال؛‌ هیچ دلتنگی برای توییتر وجود ندارد!

سرانجام پس از کش‌وقوس‌های فراوان شاهد بازگشت ترامپ به ایکس پس از دو سال دوری وی بابت شورش ۶ ژانویه و حمله طرفدارانش به کنگره آمریکا هستیم.

به گزارش تکراتو و به نقل از آی‌تی‌ایران، ایلان ماسک در نوامبر سال پیش از کاربران این شبکه اجتماعی درخواست کرد تا نظر خود را درباره بازگشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که حساب کاربری وی بیش از دو سال مسدود شده بود، اعلام کنند.

در این نظرسنجی 24 ساعته، حدود 15 میلیون نفر مشارکت داشتند که از این میزان 51.8 درصد کاربران خواهان بازگشت ترامپ به توییتر شدند. ماسک هم در آن هنگام اعلام کرد که بخشی از نظرات در این نظرسنجی، از سوی ربات‌ها و ترول‌ها اعمال شده است. همچنین ادعا کرد که تصمیم درباره بازگرداندن اکانت ترامپ، منوط به تایید شورای اعتدالی بوده که اخیراً در این شرکت شکل گرفته بود. در همین راستا سرانجام بازگشت ترامپ به ایکس (توییتر سابق) رنگ واقعیت به خود گرفت.

بیشتر بخوانید: دانشمندان و محققان در حال ترک توییتر هستند!

بازگشت ترامپ به ایکس

ترامپ ضمن انتشار عکس بازداشت خود در زندان فولتون کانتی به اتهام توطئه به‌منظور لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2022، ورود دوباره خود به پلتفرم ایکس را اعلام کرد. وی همچنین در این پست اعلام کرد: «مداخله در انتخابات. هرگز تسلیم نشو!».

اکانت ترامپ در روزهای نخست سال 2021 و به علت نقض قوانین توییتر و تحریک به رفتارهای خشونت‌آمیز مسدود شد. در ابتدا، اکانت ترامپ چیزی در حدود 12 ساعت از دسترس وی خارج شد، بااین‌حال چند روز بعد، این مسدودیت به‌صورت دائمی‌ صورت گرفت.

بازگشت ترامپ به ایکس

ترامپ هم در واکنش به این اقدام، حتی به شکایت از توییتر پرداخت که البته نتیجه‌ای نداشت. مدتی طول نکشید که فیس‌بوک و چند شبکه اجتماعی دیگر هم چنین سیاستی را در مورد اکانت ترامپ به‌کار گرفتند و این موضوع باعث شد تا وی، شبکه اجتماعی جدیدی را موسوم به Truth Social ایجاد کند و در آن زمان اعلام کرد که بهانه‌ای جهت بازگشت دوباره به این شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد.

با همه این تفاسیر، دسترسی به تعداد زیادی از مخاطبان در این شبکه‌های اجتماعی، نمی‌توانست برای ترامپ به آسانی در جای دیگر فراهم شود؛ لذا به‌نظر بازگشت ترامپ به ایکس هم به همین جهت انجام پذیرفته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بازگشت ترامپ به ایکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر