;
coinex

ارزش توییتر تا 90 درصد کاهش یافته است!

طبق آماری که ایلان ماسک داده است، ارزش توییتر بیش از 90 درصد کاهش یافته است. همه می‌دانیم که مقصر اصلی این فاجعه بزرگ کیست؛ اما او کتمان کرده است!

ایلان ماسک به‌عنوان مالک ایکس (توییتر سابق) آماری تلخ از این شبکه اجتماعی داده است که برای شرکتی به بزرگی آن اصلاً اتفاق خوبی نیست. این کارآفرین آمریکایی فاش کرده است که ارزش توییتر تا 90 درصد کاهش یافته است و این موضوع را نیز به متوجه یک گروه ضدنژادپرستی یهودی دانسته است. البته همه می‌دانیم که مقصر اصلی افول توییتر، خود ماسک است و این موضوعی نیست که بتواند کتمان کند.

بیشتر بخوانید: شکایت از ایکس به دلیل همکاری با عربستان در نقض حقوق بشر؛ ایلان ماسک به دادگاه می‌رود!

ارزش توییتر از زمان ایلان ماسک، 90 درصد کاهش یافته است

توییتر یا همان ایکس در ماه‌های اخیر عجیب‌ترین دوران عمرش را طی کرد و ایلان ماسک برای همیشه این پلتفرم را تغییر داد. حالا این چهره شناخته شده میان دنبال‌کنندگان اخبار تکنولوژی اعتراف کرده ۹۰ درصد از ارزش توییتر کم شده است!

احتمالاً ایلان ماسک جزو معدود مدیرانی است که نابودکننده‌ترین اخبار کسب و کارش را به کاربرانش می‌دهد. پیامی که او در ساعت ۷:۰۴ عصر در روز جهانی کارگر توییت کرد، یکی از ناامیدکننده‌ترین و خود سرزنش‌کننده‌ترین ارزیابی‌های ممکن بود که می‌توانست یک رئیس یا سهام‌دار با کاربرانی از سرتاسر جهان درمیان بگذارد.

ایلان ماسک این پیام را به عنوان پاسخی به یک به گروه ضد نژادپرستی یهودی (سازمان مخالف و اقدام علیه تهمت و افترا نژادی)، که یکی از سازمان‌های حقوق مدنی است و توسط یهودیان رهبری می‌شود؛ توییت کرد. گروهک ضد افترا در پلتفرم ایکس شدیدا به توییت‌های ضد یهودی که در پلتفرم ایکس اجازه داده می‌شد توسط گروه‎‌های نفرت راست افراطی نوشته شود، اعتراض کرد.

ارزش توییتر از زمان ایلان ماسک، 90 درصد کاهش یافته است

ایلان در واکنش به این اتفاق گروهک ضد افترا را به داشتن واکنش‌های تهاجمی متهم کرد؛ او گفت که درخواست آنها برای مسدود کردن حساب‌های کاربری در این رسانه اجتماعی حتی برای تخلفات بسیار جزئی، واکنشی تهاجمی است.

در واقع این سازمان در تلاش است تا با این فشارها و تبلیغات منفی پلتفرم ایکس را نابود کند و طرفدارانش را کاهش دهد. این پیام که توسط ماسک ارسال شد تنها بخش شوکه‌کننده ماجرا نبود! او رقمی را به عنوان خسارت مالی در نظر گرفت و ادعا کرد که این خسارت توسط گروهک ضد افترا به او و شرکایش وارد شده است. به نظر می‌آید که قرار است این رقم وام‌دهنگان و شرکای ماسک را به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

خرید بزرگ ماسک فقط یک شکست بزرگ بوده است

طبق محاسباتی که انجام داد، مشخص کرد که چه مقدار خسارت به پلتفرم ایکس که همه آن را با نام سابقش یعنی توییتر می‌شناسند، وارد شده است. او این پلتفرم محبوب را در سال گذشته خرید و پس از آن بارها و بارها اعلام کرد که ارزش و کسب و کار آن به شدت کاهش پیدا کرده و در وضعیت بحرانی است.

همانطور که می‌دانید ایلان ماسک توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید؛ او از طریق وام‌هایی که بانک‌های تجاری می‌دهند و دیگر سرمایه‌گذاری‌هایش حدود ۱۳ میلیارد دلار را تهیه کرد و ۳۱ میلیارد دلار دیگر را از سهام خودش تامین کرد. حتما با خودتان می‌پرسید که شرکای ماسک او را در این خرید بزرگ یاری کردند یا نه؟ بله، کمکی بسیار ناچیز. او حدود ۲۴ میلیارد دلار از پول خود را برای توییتر گذاشت، این در حالی بود که عده‌ای از سرمایه‌گذارانش که از قضا دوستان ماسک هستند از جمله لری الیسون، ران بارون و شاهزاده الولید عربستان سعودی تنها ۷ میلیارد دلار را تامین کردند.

در پیامی که ایلان ماسک توییت می‌کند، تنها ای دی ال یا همان گروه ضدتوهین‌های نژادی یهودی را مورد اتهام قرار می‌دهد و بر این باور است که این گروهک مسئول تمام خسارات به وجود آمده است. محاسبه‌ای که توسط ایلان صورت گرفت نشان داد که ADL یا گروهک ضد افترا به تنهایی ارزش ایکس را به 4 میلیارد کاهش داد و چه چیزی از این فاجعه‌بارتر؟ با یک محاسبه سر انگشتی متوجه می‌شوید که این 4 میلیارد دلار حدود 10 درصد از کل ارزش سهام توییتر را تشکیل می‌دهد. این محاسبه نشان می‌دهد که ارزش ایکس حدود 40 میلیارد دلار ریزش کرده است.

ارزش توییتر از زمان ایلان ماسک، 90 درصد کاهش یافته است

از آنجایی که ماسک و شرکای خود 44 میلیارد دلار از جمله بدهی پرداخت کرده‌اند، در ناباورانه‌ترین حالت ممکن او اشاره می‌کند که ایکس حالا با 4 میلیارد دلار (قیمت خرید 44 میلیارد دلاری منهای 40 میلیارد دلار در کاهش ارزش)، با کاهش 90 درصدی دست به دست می‌شود. حالا او می‌گوید که 31 میلیارد دلاری که او و شرکایش در سهام سرمایه‌گذاری کرده‌اند، به طور کل از بین رفته است. این درحالی است که بخش بزرگی از بدهی‌ها توسط وال استریت افشا نشده است.

نکته قابل توجه این است که ایلان ماسک، گروه‌های تندرو را یکی از مهم‌ترین دلایل افت ایکس می‌داند و تصور می‌کند دلیل اصلی این سقوط ارزش، تبلیغات منفی گروه‌هایی مانند ADL است که سرمایه‌گذاران احتمالی را دور کرده‌اند.

به نظر شما آیا واقعا ایلان ماسک معتقد است که حالا ارزش ایکس به ۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده یا این هم بخشی از بازی رسانه‌ای او است؟ در ماه‌های اخیر، خود ایلان ماسک به نام تجاری شبکه اجتماعی گران‌قیمتش بیشترین آسیب را وارد کرده بود و تغییر نام توییتر به ایکس، احتمالا یکی از مهم‌ترین دلایل افت ارزش این پلتفرم است. هر چند شاید واقعا ارزش ایکس این روزها ۴ میلیارد دلار باشد اما یکی از مهم‌ترین دلایل این سقوط، خود ایلان ماسک است.

ایلان ماسک با این عقیده که دیگران مقصر شکستش هستند، خود را قربانی ماجرا نشان داد. او کمی در خسارت به وجود آمده و دردش مبالغه کرد و گمان کرد مردم هم به راحتی ادعاهایش را می‌پذیرند و با او همدردی می‌کنند. اگر پلتفرم ایکس واقعا به همان اندازه که ماسک گفته است خسارت دیده باشد، آینده این شبکه اجتماعی تاریک‌تر از چیزی خواهد بود که اکثر کاربران تصور می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کاهش 90 درصدی ارزش توییتر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار فناوری را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: گجت نیوز

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر