;
coinex

مدیرعامل صرافی Thodex ترکیه به 11 هزار سال زندان محکوم شد!

با حکم دادگاه، مدیرعامل صرافی Thodex ترکیه به 11 هزار سال زندان محکوم شد. اما این تنها حکم دادگاه نیست. در ادامه نوشتار با تکراتو همراه باشید.

فاروق فاتح اوزر مدیرعامل صرافی Thodex ترکیه که به اتهام تأسیس، مدیریت و عضویت در یک سازمان کلاهبرداری دستگیر شده بود، بالاخره به جزای خود رسید. بر این اساس، دادگاه ترکیه در نهمین جلسه دادگاه، حکمی عجیب برای این فرد درنظر گرفته است. ظاهراً فاروق فاتح اوزر باید 11 هزار سال از زندگی خود را پشت میله‌های زندان بگذراند و جدای از آن، مبلغ 5 میلیون دلار نیز به عنوان جریمه نقدی باید به دولت ترکیه بپردازد.

بیشتر بخوانید:صرافی کوکوین هم از دسترس ایرانی‌ها خارج شد. چه جایگزینی انتخاب کنیم؟

مدیرعامل صرافی Thodex به تحمل 11 هزار سال حبس محکوم شد

به گزارش تکراتو و به نقل از اقتصاد آنلاین، خبرگزاری دولتی ترکیه گزارش داد که نهمین دادگاه کیفری عالی فاروق فاتح اوزر را به همراه دو خواهر و برادرش به ۱۱۱۹۶ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز حبس و ۵ میلیون دلار جریمه نقدی محکوم کرد.

صرافی کریپتو Thodex ترکیه قبل از اینکه ناگهان در سال ۲۰۲۱ از کار بیفتد یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تجارت دارایی‌های دیجیتال در این کشور بود.

مدیرعامل صرافی Thodex به تحمل 11 هزار سال حبس محکوم شد

این بنیانگذار فراری سرانجام در آگوست ۲۰۲۲ در آلبانی بازداشت شد و همان‌جا حکم زندان را سپری می‌کرد تا اینکه در آوریل ۲۰۲۳ به اتهام کلاهبرداری و پولشویی به ترکیه تحویل داده شد.

اوزر قبلاً به دلیل عدم ارائه اسناد مالیاتی از ماه ژوئیه در زندان بود، در حالی که آخرین محکومیت به دلیل کلاهبرداری از مشتریان است. بنیانگذار صرافی کریپتو در دادگاه ادعا کرد که او و خانواده‌اش با بی عدالتی روبرو هستند. او گفت Thodex فقط یک شرکت رمزنگاری بود که ورشکست شد و هیچ نیت مجرمانه‌ای نداشت.

در نسخه ترجمه شده توسط گوگل بیانیه دادگاه اوزر آمده است:

«من آنقدر باهوش هستم که بتوانم تمام مؤسسات جهان را مدیریت کنم. این از شرکتی که من در سن ۲۲ سالگی تأسیس کردم مشهود است، موضوع این است که مشخص است مظنونان پرونده بیش از ۲ سال است که قربانی شده‌اند.»

پرونده طولانی مدت علیه صرافی رمزنگاری Thodex ۲۱ متهم داشت که پنج نفر از آنها شخصا در جلسه دادگاه شرکت کردند. دادگاه ۱۶ متهم را از اتهام کلاهبرداری مشروط به دلیل نبود مدرک تبرئه و دستور آزادی چهار متهم را صادر کرد. سایر متهمان این پرونده بر اساس مشارکت در کلاهبرداری درجات مختلفی از حکم دادگاه دریافت کردند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص 11 سال جبس برای مدیرعامل صرافی Thodex ترکیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر