coinex
راهنمای خرید تکراتو

واردات هونگچی E-QM5 به ایران قطعی شد

واردات هونگچی E-QM5 به ایران تأیید شد. بهمن موتور قصد دارد سدان لوکس برقی E-QM5 را از طریق برنامه واردات خودرو، به بازار خودرو ایران تزریق کند.

واردات هونگچی E-QM5 به ایران توسط بهمن موتور قطعی شد. هونگچی E-QM5 یک سدان برقی شیک و منحصربه‌فرد است که قرار است توسط گروه صنعتی بهمن در ایران به فروش برسد. همچنین نسخه اولیه این سدان هم‌اکنون برای انجام تست‌های مختلف به ایران وارد شده است. لازم به ذکر است که این کمپانی چینی فعلاً در صدر لیست بهترین طراحی خودروهای چینی قرار دارد و دلیل آن هم برمی‌گردد که استخدام یکی‌از اعضای سابق تیم طراحی رولزرویس. در ادامه با مشخصات سدان جدید بهمن موتور همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید: واردات هونگچی H5 به ایران قطعی شد [+تصاویر و مشخصات]

واردات هونگچی E-QM5 به ایران تایید شد

خبرها حاکی از آن است که شرکت بهمن موتور برای واردات سدان برقی هونگچی E-QM5 فرایند ثبت سفارش را انجام داده و حتی مدل اولیه آن نیز برای انجام تست‌ها وارد ایران شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات هونگچی E-QM5 به‌عنوان سدان برقی جدید بهمن موتور آشنا می‌شویم.

واردات هونگچی E-QM5 به ایران تایید شد

شرکت هونگچی که نسبت‌به سایر خودروسازان چینی محصولات باکیفیت‌تری را تولید و به‌بازار عرضه می‌کند، در سال 2021 از سدان لوکس هونگچی E-QM5 پرده برداشت. هونگچی در سال 2019 گیلز تیلور، عضو سابق تیم طراحی رولزرویس را استخدام کرد تا سطح طراحی محصولات خود را بهبود بخشد و به‌همین دلیل هونگچی E-QM5 از طراحی مدرنی بهره می‌برد.

واردات هونگچی E-QM5 به ایران تایید شد

طول این سدان برقی به ۵۰۴۰ میلی‌متر، عرض آن ۱۹۱۰ میلی‌متر، ارتفاع آن ۱۵۶۹ میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز به ۲۹۹۰ میلی‌متر می‌رسد. از آنجایی که مجموعه باتری در کف خودرو قرار گرفته است، این خودرو با چنین ابعادی می‌تواند فضای بسیار مناسبی را ارائه دهد.

واردات هونگچی E-QM5 به ایران تایید شد

مشخصات فنی سدان برقی هونگچی E-QM5

این سدان بر پایه پلتفرم هونگچی H5 توسعه پیدا کرده و از یک موتور برقی در محور جلو بهره می‌برد. این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با 136 اسب‌بخار و گشتاور 180 نیوتن‌متر را به‌تولید برساند. برای این سدان برقی لوکس نیز باتری 54 کیلووات ساعتی در نظر گرفته شده است که با هر بار شارژ کامل می‌تواند مسافتی برابر با 431 کیلومتر را طی کند.

واردات هونگچی E-QM5 به ایران تایید شد

امکانات رفاهی و ایمنی هونگچی E-QM5

هونگچی E-QM5 از لحاظ امکانات رفاهی و ایمنی به‌عنوان یک محصول پرآپشن محسوب می‌شود. از امکانات نسخه فول‌آپشن این سدان برقی چینی می‌توان به ترمز پارک برقی، کنترل حرکت در سربالایی، تهویه اتوماتیک دو کاناله برای ردیف عقب، سنسور نور و باران، ترمز هوشمند اتوماتیک، دوربین 360 درجه، رادار پارک جلو و عقب، استارت و ورود بدون کلید و سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله برای ردیف جلو اشاره کرد.

واردات هونگچی E-QM5 به ایران تایید شد

گفتنی است از آنجایی که برای خودروهای تمام الکتریکی تعرفه کمتر از ۱۴ درصد در نظر گرفته شده، قیمت این خودروها نیز نسبت‌به سایر خودروهای وارداتی منطقی‌تر خواهد بود. البته خودروهای برقی در ایران با چالش‌هایی نظیر عدم وجود زیرساخت‌های لازم از جمله ایستگاه‌های شارژ مواجه هستند و به‌همین دلیل ممکن است مشتریان کمتری به‌خرید این خودروها ترغیب شوند. البته دولت برای تامین زیرساخت‌ها برنامه‌هایی را نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات هونگچی E-QM5 به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: گجت نیوز

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره ب ماه محرم قسم ی کولر ندارم به امام حسین ع دوتا بچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهرا ع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتر جان بچه هاتون مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در حقم اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه دیکس کمر دارم ۵۸۵۹۸۳۱۱۳۸۸۹۰۲۴۸ ش کارت به جون بچه هام کلاه بردار نیستم

    پاسخ