;
coinex

بهترین بازی های اندروید 2023 ؛ معرفی 24 عنوان برتر در سبک‌های مختلف

صنعت گیم نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشته و در حال حاضر، در دوران طلایی خود قرار دارد. این موضوع را می‌توان به‌وضوح در فهرست بهترین بازی های اندروید 2023 مشاهده کرد.

پیشرفت تکنولوژی باعث شده گوشی‌های هوشمند هم در کنار کنسول و رایانه‌های شخصی، به یکی از پلتفرم‌های گیمینگ محبوب تبدیل شوند. این مسئله باعث شده هر سال بازی‌های موبایلی با کیفیتی عرضه شوند. در چند سال اخیر، پیشرفت‌های سخت‌افزاری گوشی‌های هوشمند آزادی عمل بیشتری به سازندگان داده است. همین مسئله باعث شده بازی های اندرویدی جدید نسبت به گذشته از کیفیت بالاتری برخوردار باشند و بهترین بازی های اندروید در سال 2023 نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

طبیعتا افزایش تعداد بازی‌های اندروید در گوگل پلی، بازار، مایکت و … باعث شده تا درصد بالایی از آن‌ها را عناوین بی‌‌کیفیت تشکیل دهند. این مسئله، پیدا کردن بهترین بازی های اندروید آنلاین و یا بهترین بازی های اندروید آفلاین را برای موبایل گیمر‌ها به کار سختی تبدیل کرده است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم فهرست کاملی از بهترین‌های 2023 را جمع‌آوری کنیم و با شما به اشتراک بگذاریم.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های استراتژیک موبایلی

بهترین بازی های موبایلی 2023

بهترین بازی های اندروید 2023

بهترین بازی های اندروید در سال 2023 فراتر از یک سرگرمی ساده هستند و بازیکن با آن‌ها می‌تواند ماجراجویی در جهان‌های دیجیتالی مختلفی را تجربه کند. در این مقاله، 24 عنوان از بهترین بازی های اندروید آنلاین و آفلاین در سال 2023 را به شما معرفی می‌کنیم. سعی کرده‌ایم بازی‌های این لیست در سبک‌های مختلفی مانند شوتر اول شخص،  عنوان بازی‌‌های کارتی، پازلی، ماجراجویی و … انتخاب شوند تا سلیقه‌های مختلف را در بر بگیرند.

نگران نباشید! برای تجربه این بازی‌ها، نیاز به گوشی خیلی قدرتمندی ندارید.

1: Thimbleweed Park

بهترین بازی های اندروید 2023
بهترین بازی های اندروید 2023
  • ژانر :‌ اشاره و کلیک – ماجراجویی
  • قیمت: ۹.۹۹ دلار / ۹.۹۹ یورو

Thimbleweed Park یکی از بهترین بازی های اندروید در سال 2023 در سبک اشاره و کلیک است. سازندگان سری بازی‌های محبوب The Secret Of Monkey Island و Maniac Mansion، یعنی ران گیلبرت و گری وینیک با Thimbleweed Park دوباره نشان دادند که در ساخت بازی‌های ماجراجویی تبحر خاصی دارند.

شما در این بازی، بیشتر اوقات در نقش دو مامور به نام Ray و Reyes قرار دارید و باید به حل یک سری معمای عجیب و غریب در یک شهر کوچک بپردازید. اما به‌طور کلی می‌توانید 5 شخصیت را کنترل کنید که یکی از آن‌ها دلقکی است که در یک سیرک متروکه زندگی می‌کند. نویسندگی متن و طراحی معما‌های این بازی به طرز خیلی هوشمندانه‌ای انجام شده‌اند. بعضی از معما‌های سخت نیاز به استفاده از چند شخصیت دارند و در آن‌ها باید به حل چندین مورد مختلف بپردازید، اما هنگامی که موفق به حل معما می‌شوید، حس یک نابغه به شما دست می‌دهد. همچنین Thimbleweed Park تقریبا جهان باز طراحی شده و در صورتی که موفق به حل یک معما نشدید، می‌توانید از آن عبور کنید و با چالش جدیدی روبرو شوید.

Thimbleweed park یکی از بهترین بازی های اندروید آفلاین است که با وجود طراحی خوب داستان‌ها و معما‌ها، یک ماجراجویی جذاب را به بازیکن ارائه می‌دهد.

2- Call Of Duty: Mobile

بهترین بازی های اندروید 2023

  • ژانر: شوتر اول شخص
  • قیمت: رایگان

ذر جایگاه دوم از لیست بهترین بازی های اندروید 2023 یکی از محبوب‌ترین عناوین صنعت گیم، یعنی Call Of Duty: Mobile قرار دارد. نسخه موبایل کالاف دیوتی، به لطف کنترل روان و حالت‌های متنوع، یک تجربه مولتی پلیر تمام عیار را به بازیکنان ارائه می‌دهد. محبوب‌ترین مپ‌های فرنچایز Call Of Duty مانند Nuketown در این نسخه موبایلی گنجانده شده‌اند. همچنین حالت بتل رویال با وجود هلیکوپتر‌ها و ایردراپ‌های مختلف، جذابیت بالایی دارد. شلیک کردن با صفحه لمسی گوشی به طرز غافلگیر کننده‌ای خوب طراحی شده و شما بعد از یک ساعت به آن عادت می‌کنید و می‌توانید به مهارت بالایی برسید. سرور‌های Call Of Duty: Mobile کیفیت اتصال خیلی خوب و پایداری دارند. همچنین تعداد زیاد بازیکنان در لابی‌ها،‌ به گونه‌ای است که بعد از اتمام یک راند از بازی، بدون معطلی بتوانید راند بعدی را شروع کنید.

تمام موارد گفته شده،‌ در کنار هم باعث شده‌اند Call Of Duty: Mobile به یکی از بهترین بازی های اندروید آنلاین تاریخ تبدیل شود.

3- Thumper

بهترین بازی های اندروید 2023
بهترین بازی اندروید در سال 2023
  • ژانر: ریتمیک
  • قیمت: 4.99 دلار/ 4.59 یورو

بازی Thumper یک بازی ترسناک و کابوس به تمام معنا در سبک ریتمیک است. Thumper شما را به سفری در قعر جهنم می‌برد. این بازی شما را به روش‌های مختلفی عذاب می‌دهد و شما یک ثانیه هم رنگ‌ آرامش را نخواهید دید. در Thumper بازیکن کنترل یک سوسک فلزی (که جیغ می‌زند!!) و روی یک ریل حرکت می‌کند را در اختیار دارد و باید بتواند از موانع مختلف با پریدن و لغزیدن روی ریل، به‌طوری که با آهنگ هماهنگ باشد،‌ عبور کند. یک اقدام اشتباه می‌تواند باعث باختن شما شود. کنترل بی‌نقص در کنار طراحی اتمسفر گیرا، Thumper را به یکی از بهترین بازی های اندروید 2023 تبدیل کرده‌‌اند. عبور از این جهنم کار ساده‌ای نیست، اما بعد از اینکه مراحل مختلف را پشت‌ سر می‌گذارید، حس آرامش فوق‌العاده‌ای را تجربه خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین بازی های اکشن موبایلی

بهترین بازی های اندروید

4- Machinarium

بهترین بازی های اندروید 2023

  • ژانر: ماجراجویی
  • قیمت: 4.99 دلار/ 3.99 یورو

Machinarium یکی از بهترین بازی‌های سبک اشاره و کلیک در نسل خودش بود که توسط توسعه دهنده Amanita Design که یکی از استودیوهای بازی‌سازی خیلی خوبی است، توسعه داده شد. نسخه اصلی این بازی برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی بود، اما بعدا پورت با کیفیت آن برای گوشی‌های هوشمند منتشر شد. نسخه موبایلی این بازی دارای کنترل‌ ریسپانسیو و رابط کاربری ساده‌ای است.

جهان خشن و بی‌رحم Machinarium به زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی شده و عواملی مانند فلز‌های زنگ زده، ابزار‌های چرخشی و … اتمسفری ایجاد می‌کنند که بازیکن حس کند در جهان بازی حضور دارد. فقط با نگاه به محیط‌ های بازی، به راحتی می‌توانید با پروتاگونیست بازی که یک ربات است و در یک سرزمین متروکه به دنبال یافتن معشوقه خود است، همزاد پنداری کنید. Machinarium پازل‌های دشواری را پیش رویتان می‌گذارد، اما به کمک راهنمای موجود در بازی، می‌توانید آن‌ها را حل کنید.

5- Super Hexagon

بهترین بازی های اندروید 2023

  • ژانر: اکشن
  • قیمت: 2.99 دلار/ 2.39 یورو

در جایگاه پنجم از لیست بهترین بازی های اندروید 2023 بازی Super Hexagon را می‌بینیم که بر اساس یک مفهوم ساده ساخته شده است: حرکت دادن نشان‌گر در یک تونل در حال چرخش با شکل‌های مختلف و عبور از موانع.

هرکدام از شکل‌هایی که در تونل و در مسیرتان قرار می‌گیرند،‌ دارای یک شکاف هستند که باید با بردن نشانگر روی آن‌، از مانع عبور کنید تا نابود نشوید و از موسیقی جذابی که در حال پخش شدن است لذت ببرید. مراحل Super Hexagon در ابتدا آرام آغاز می‌شوند؛ اما به مرور زمان با جابه‌جایی و کج شدن صفحه، فلاش نور با رنگ‌های مختلف و شکل‌های متفاوتی به سمت شما می‌آیند و تا جایی که به باختن شما منجر شود،‌ سرعت آن بیشتر و بیشتر می‌شود. تقریبا غیر ممکن است که با یک بار تلاش بتوانید این بازی را به اتمام برسانید.

6- Fortnite

بهترین بازی های اندروید 2023

  • ژانر: بتل رویال
  • قیمت: رایگان (پرداخت‌های درون برنامه‌ای)

شاید فکر کنید تنها پلتفرم‌هایی که بازی محبوب فورتنایت روی آن‌ها منتشر شده،‌ کنسول و رایانه‌های شخصی هستند. اما جالب است بدانید فورتنایت،‌ یکی از بهترین بازی‌ های اندروید 2023 است که روی پلتفرم موبایل هم میلیون‌ها نفر در حال تجربه آن هستند. تعداد بازیکنان پلتفرم موبایل این بازی دست کمی از کنسول و PC ندارد و به محض اینکه یکی از حالت‌های بازی را انتخاب کنید، بدون معطلی وارد بازی می‌شوید.

کنترل فورتنایت روی موبایل به اندازه موس و کنترلر روان و نرم نیست، اما بعد از مدتی به آن عادت می‌کنید و به سرعت می‌توانید شلیک و یا ساخت و ساز (Build) کنید. صدا‌های صفحه نمایش به گونه‌ای طراحی شده‌اند که می‌توانید تشخیص دهید دشمن از چه جهتی در حال نزدیک شدن و یا شلیک کردن است. این ویژگی واقعا جذاب هستند و تمام بازی‌های شوتر موبایلی باید آن را داشته باشند. Fortnite یکی از بهترین بازی های اندروید 2023 است که اجرای آن نیاز به گوشی‌های نسبتا قدرتمندی دارد. اما خوشبختانه این بازی رایگان است و اگر شک دارید که گوشی شما قدرت کافی برای اجرا آن را دارد، می‌توانید بدون پرداخت هزینه، آن را دانلود و تست کنید.

کسب مهارت در این بازی، نسبت به سایر بازی‌های هم سبک، نیاز به زمان بیشتری دارد. اما بعد از این که مهارت کافی را کسب کنید و به اولین پیروزی دست پیدا کنید، حس واقعا خوبی خواهید داشت و متوجه می‌شوید زمانی که صرف تمرین و کسب مهارت کرده‌اید،‌ ارزش آن را داشته است.

7- Animal Crossing: Pocket Camp

بهترین بازی های اندروید در سال 2023

  • ژانر: شبیه‌سازی
  • قیمت: رایگان (پرداخت‌های درون برنامه‌ای)

Animal Crossing: Pocket Camp پورت نسخه اصلی این سری، یعنی Animal Crossing: New Horizons روی گوشی نیست،‌ اما بسیار سرگرم کننده و جذاب و قطعا یکی از بهترین بازی های اندروید 2023 است. این بازی امکان فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ و آرامش بخشی مانند ماهیگیری،‌ شکار حشرات، چیدن میوه‌ها و حتی طراحی ون مسافرتی را به شما می‌دهد و می‌تواند برای مدت‌ زمان‌های کوتاهی که به بازی کردن اختصاص می‌دهید عالی باشد. شما همچنین می‌توانید از کمپ دوستانتان دیدن کنید.

یکی از ویژگی‌های خوب Animal Crossing: Pocket Camp، نبودن نوتیفیکیشن‌های آزار دهنده برای پرداخت‌های درون برنامه‌ای و مجبور کردن شما به پرداخت پول است. اگر هر روز وارد بازی شوید و با فعالیت‌های کوچک،‌ کمپتان را بهبود دهید، بعد از مدتی یک خانه مجازی‌ در گوشی هوشمندتان خواهید داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ میان رده و ارزان قیمت

بهترین بازی های زامبی PS4

8- Reigns: Her Majesty

بهترین بازی های اندروید در سال 2023

  • ژانر: ماجراجویی
  • قیمت: 2.99 دلار/ 2.79 یورو

فکر می‌کنید اگر وظیفه حکومت بر یک قلمرو به عهده شما بود،‌ به یک فرمانروای خوب تبدیل می‌شدید و یا یک فرمانروای ظالم و فاسد که فقط در پی کسب قدرت است؟ با تجربه یکی از بهترین بازی های اندروید 2023 یعنی Reigns: Her Majesty می‌توانید به جواب این سوال برسید. شما در این بازی با گرفتن تصمیمات مختلف در مسیر داستان، می‌توانید انتخاب کنید که چطور حکومت کنید.

آیکون‌هایی در سمت راست بالای صفحه قرار دارند که به شما نشان می‌دهند روابط‌تان با کلیسا، ارتش و مردم در چه شرایطی قرار دارد. حتما حواس‌تان به این آیکون‌ها باشد، چرا که یک تصمیم اشتباه می‌تواند کاری کند که مردم از شما ناراضی شوند و دست به شورش بزنند. همچنین اگر از طرفداران کمدی سیاه باشید،‌ Reigns: Her Majesty به لطف نویسندگی بامزه آن می‌تواند شما را غافلگیر کند.

9- Pokemon Go

بهترین بازی های اندروید در سال 2023

  • ژانر:‌ ماجراجویی واقعیت مجازی
  • قیمت: رایگان (پرداخت‌های درون برنامه‌ای)

بازی محبوب Pokemon Go فانتزی‌های دوران کودکی ما را به حقیقت تبدیل می‌کند. این بازی، موجودات کوچولوی فانتزی مجازی را به دنیای واقعی می‌آورد و از شما می‌خواهد که آن‌ها را بگیرید. Pokemon Go از زمان عرضه تا الان تکامل زیادی پیدا کرده و به محض اینکه از خانه بیرون بروید، 5 نسل از پوکمون‌های مختلف (Pokemon) را در جهان خواهید دید. با توجه به آب‌وهوا و  اینکه در چه زمانی از روز قرار دارید،‌ پوکمون‌های مختلفی ظاهر می‌شوند.

Pokemon Go با وجود حالت‌های مختلفی مانند Gym Battle ،Raid،‌ آپگرید‌ها و آیتم‌های مختلف تنوع بالایی دارد و هر روز فعالیت جدیدی برای انجام دادن پیش روی بازیکنان قرار می‌دهد. پلیر پوکمون بودن بهترین بهانه برای سر زدن به مکان‌های مختلف است.

10- Alphabear: Words Across Time

بهترین بازی های اندروید در سال 2023

  • ژانر: پازل
  • قیمت:‌ رایگان (پرداخت‌های درون برنامه‌ای)

اگر از علاقمندان به بازی‌های سبک پازل باشید، حتما با Alphabear آشنایی دارید. روند بازی به این شکل بود که شما باید با قرار دادن کاشی‌ها روی یک صفحه، یک سری کلمه می‌ساختید. هر بار که یک کلمه می‌ساختید، فضایی ایجاد می‌شد که می‌توانستید با ارتشی که متشکل از خرس‌ها بود، آن را تسخیر کنید. حروف مختلف ظاهر می‌شدند و هر چقدر زودتر می‌توانستید از آن‌ها در یک کلمه استفاده کنید،‌ امتیاز بالاتری کسب می‌کردید.

Alphabear با وجود خرس‌های بامزه و مکانیزم‌های هوشمندانه به محبوبیت بالایی دست پیدا کرد. دنباله این بازی یعنی Alphabear: Words Across Time موفق شد با اضافه کردن ویژگی‌های جدید،‌ پیشرفت خوبی داشته باشد و به یکی از بهترین بازی های اندروید 2023 تبدیل شود.

11- Gorogoa

بهترین بازی های اندروید در سال 2023

Gorogoa یک بازی در سبک پازلی بسیار جذاب است. شما در این بازی باید کاشی‌هایی را که روی آن‌ها نقاشی‌ کشیده شده (این نقاشی‌های زیبا بصورت دستی کشیده شده‌اند)، به صورت مناسب در کنار هم قرار دهید تا یک تصویر کامل را تشکیل دهند. شما در این بازی، نقش راهنمای یک پسر بچه را دارید و باید با نقاشی‌های مختلف او را در مسیرش در یک جهان رازآلود راهنمایی کنید.

انجام پازل‌های گوناگون به هیچ وجه خسته کننده و تکراری نمی‌شود و حتی هنگامی که یکی از آن‌ها را اشتباه حل کنید، حس خوبی دریافت خواهید کرد. داستان Gorogoa تا لحظه آخر جذاب و غافلگیر کننده باقی می‌ماند. سناریو‌های بازی به قدری جذاب هستند که احتمالا بعد از پایان بازی، بخواهید برای بار دوم آن را شروع کنید تا داستان را به‌طور کامل درک کنید. Gorogoa قطعا یکی از متفاوت ترین و بهترین بازی های اندروید 2023 در سبک پازل است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ تا 7 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

12- Threes

بهترین بازی های اندروید در سال 2023

  • ژانر: پازل
  • قیمت: 2.99 دلار/ 2.39 یورو (البته نسخه رایگان هم موجود است)

Threes یکی دیگر از بهترین بازی های اندروید 2023 است که طراحی جذابی دارد. شما در این بازی باید اعداد را با هم جفت کنید؛ اما فقط در صورتی‌که مضرب عدد 3 باشند. توجه داشته باشید که باید بوردی از اعداد را حرکت دهید تا اعداد 3، 6 و 24 را روی «دیوار» دو برابر کنید. در واقع، هر زمان که اعداد را جفت می‌کنید، باید حواس‌تان به تمام بورد باشد؛ چون یک حرکت اشتباه می‌تواند روند جفت شدن اعداد را مسدود کند. اگر به بازی‌های معمایی و ریاضی علاقه دارید، Threes! می‌تواند برای شما سرگرم‌کننده باشد.

13-Triple Town

بهترین بازی های اندروید آفلاین

  • ژانر: پازل
  • قیمت: رایگان (پرداخت‌های درون برنامه‌ای)

سیزدهمین بازی از لیست بهترین بازی های اندروید 2023 در ژانر پازلی قرار دارد. ظاهرا یک ویژگی خاص در مورد عدد 3 وجود دارد که باعث شده بازی‌سازان مختلف با استفاده از آن بازی‌های جذابی خلق کنند. در بازی Triple Town  هم مثل بازی Threes، عدد 3 نقش پر رنگی ایفا می‌کند.

در Triple Town سه تکه علف یک بوته می‌سازند، سه بوته یک درخت، سه درخت یک کلبه و سه کلبه یک خانه قرمز را تشکیل می‌دهند. به مرور زمان و برنامه‌ریزی، می‌توانید شهرهای شلوغی را روی نقشه رنگارنگ و جذاب این بازی بسازید. البته در هنگام ساخت و ساز، مواظب باشید که مورد حمله خرس‌ها قرار نگیرید، چرا که سه خرس در کنار هم تبدیل به یک کابوس می‌شوند، همچنین بعضی از آن‌ها لباس نینجا‌ها را به تن می‌کنند. این خرس‌ها در نگاه اول بامزه به نظر می‌رسند، اما یادتان باشد که می‌توانند دردسر‌های زیادی برای شما ایجاد کنند، پس به ساخت و ساز ادامه دهید!

14- Florence

بهترین بازی های اندروید آفلاین

  • ژانر: داستان تعاملی
  • قیمت: 2.99 دلار/2.99 یورو

Florence یک بازی با داستانی احساسی در سبک تعاملی است که به مدت ۴۵ دقیقه داستان زندگی عشقی شخصیت اصلی بازی یعنی Florence Yeoh بیست و پنج ساله را برای‌تان روایت می‌کند.

Florence داستان کوتاهی دارد،‌ اما هر دقیقه آن به خوبی کار شده و شما را احساساتی می‌کند. تمام کلمات و افکت‌های صوتی در موقعیت مناسب خود قرار دارند و باعث می‌شوند داستان عاشقانه بازی نسبت به بسیاری از کتاب‌ها و فیلم‌های عاشقانه تاثیرگذارتر باشد.

15- Her Story

بهترین بازی های اندروید آفلاین

  • ژانر: ماجراجویی
  • قیمت: 4.99 دلار/ 4.69 یورو

Her Story توسط سم بارلو، که در گذشته بازی محبوب Telling Lies را توسعه داده، ساخته شده است. بازیکن در این بازی وظیفه آشکار کردن راز یک قتل مرموز را بر عهده دارد. شما باید مصاحبه‌های پلیس با یک زن جوان را که بخش‌های مختلف آن به صورت جداگانه در یک پایگاه داده بایگانی شده است، تماشا کنید و با جستجوی کلمات کلیدی مناسب انتخاب می‌کنید که در مرحله بعد باید کدام ویدیو را مورد بررسی قرار دهید.

Her Story در ابتدا فقط برای رایانه‌های شخصی منتشر شد و توانست در بین بهترین بازی‌های 5 سال اخیر PC قرار بگیرد. خوشبختانه نسخه گوشی‌های هوشمند این بازی به ‌صورت کامل عرضه شد و باز هم توانست به یکی از بهترین بازی های اندروید 2023 تبدیل شود. بیایید امیدواریم باشیم بازی دیگر سم بارلو یعنی Telling lies هم برای گوشی‌های هوشمند منتشر شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ تا 15 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ هواوی

16- Oxenfree

بهترین بازی های اندروید آفلاین

  • ژانر: ماجراجویی
  • قیمت: 4.99 دلار/ 3.89 یورو

آیا شما هم از علاقمندان فضاسازی‌های دهه ۸۰ میلادی با المان‌هایی نظیر تینیجر‌های باهوش، جزایر رازآلود، تغییر بعد‌های مختلف و … هستید؟ اگر پاسختان مثبت است، بازی Oxenfree مخصوص شما است. این بازی با اتمسفر ماجراجویانه، شما را به قلب داستان ماجراجویی گروهی از تینیجرها می‌برد که در یکی از آخر هفته‌ها، با یک اتفاق فراطبیعی مرموز مواجه می‌شوند. مواردی مانند موسیقی متن جذاب، دیالوگ‌های هوشمندانه، شخصیت‌های به یاد ماندنی و امکان انجام کار‌های مختلف، بازی OxenFree v را به یکی از بهترین بازی های اندروید 2023 تبدیل کرده‌اند. آیا تمام افراد گروه می‌توانند از این جزیره مرموز به سلامت خارج شوند؟ این به شما بستگی دارد!

17- Rymdkapsel

بهترین بازی های اندروید آفلاین

  • ژانر: شبیه سازی فضا
  • قیمت: 3.99 دلار/ 2.99 یورو

کاوش و گشت و گذار در فضای ناشناخته، مانند فیلم‌های کارگردان معروف یعنی ریدلی اسکات، همیشه استرس‌زا است. اما بازی Rymdkapsel مبارزه با آدم فضایی‌ها را به شکلی آرام‌بخش و جذاب به نمایش می‌گذارد.

شما در این بازی علاوه بر اینکه وظیفه مدیریت یک جمعیت در حال رشد را بر عهده دارید، باید به پرورش گیاهان بپردازید، آشپزخانه بسازید و اسلحه‌ها و معادن منابع مختلف را مدیریت کنید. در عین حال، اشکال رنگارنگ سبک تتریس را به هم وصل کنید و یک چیدمان عالی بسازید. به لطف موسیقی متن الکترونیک آرامش بخش و جذاب، در جهان بازی غرق می‌شوید و نمی‌خواهید  از آن خارج شوید.

18- Minecraft

بهترین بازی های اندروید آفلاین

  • ژانر: ساخت‌وساز/ بقا
  • قیمت: 6.99 دلار/ 6.99 یورو

اگر چند سال قبل بازی minecraft را با گوشی‌های هوشمند تجربه کرده باشید، احتمالا می‌دانید که در آن زمان کیفیت بالایی نداشت و یک پورت بی‌کیفیت از بازی محبوب ماینکرفت بود. اما اکنون با آپدیت‌ها و بهبود‌های مختلفی که از سال 2017 تا الان برای ماینکرفت موبایل منتشر شده، این بازی ارزش تجربه بالایی پیدا کرده و یکی از بهترین بازی های اندروید 2023 است.

همچنین این بازی از قابلیت کراس پلی پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با پلیر‌های پلتفرم‌های PC و آیفون به بازی بپردازید. توسعه دهنده بازی یعنی Mojang تلاش زیادی کرده است تا کنترل‌های نسخه اندروید ماینکرفت به خوبی طراحی شوند. این بدان معناست که کنترل موبایل باعث محدود شدن شما نمی‌شود و شما می‌توانید تقریبا هرکاری را که بخواهید، با امکانات بی‌نهایت این بازی انجام دهید. شما می‌توانید هر بلاکی را که بخواهید، بشکنید و هر سازه‌ای که مد نظرتان باشد را بسازید و نگران این‌که نقطه اشتباهی را تاچ کنید نباشید. ساختن سازه‌های بزرگ و غول پیکر در نسخه موبایلی ماینکرفت به خوبی کار شده و واقعا لذت‌بخش است.

19- Mini Metro

بهترین بازی های اندروید آنلاین

  • ژانر: پازل
  • قیمت 4.99 دلار/ 4.29 یورو

نوزدهمین بازی از لیست بهترین بازی های اندروید 2023 دوباره در سبک پازلی قرار دارد. اگر فکر می‌کنید برای سیستم‌های حمل و نقل زیر زمینی شهر لندن طرح خوبی دارید، این بازی فرصت اجرای آن را به شما می‌دهد.

مینی مترو یک بازی مینیمالیست زیباست که اختیار کامل را در سطوح مختلف، در اختیار شما قرار می‌دهد. روند Mini Metro به این شکل است که شما باید مسیر ایستگاه‌های متروی زیر زمینی مختلف را به شکلی به هم مرتبط کنید که تمام قطار‌ها بتوانند حرکت کنند که البته کار راحتی نیست. شهر واقعی در این بازی شبیه‌سازی شده است و شما باید برای رودخانه‌ها پل و تونل بسازید، برای قطار‌های مختلف واگن‌های جدید طراحی کنید و همچنین با آپگرید ایستگاه‌های مختلف آن‌ها را بهبود دهید. شاید این کار‌ها سخت به نظر بیایند، اما نگران نباشید، چون یک حالت ساده‌تر هم در بازی Mini Metro وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ تا 8 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ 2023

20- Alto`s Odyssey

بهترین بازی های اندروید آنلاین

  • ژانر: رانر بی‌نهایت (Endless runner)
  • قیمت: رایگان (پرداخت‌های درون برنامه‌ای)

بازی Alto`s Adventure تا قبل از انتشار نسخه جدید آن که یک دنباله برای بازی اصلی بود، به عنوان بهترین بازی در سبک Endless Runner شناخته می‌شد. نسخه جدید با نام Alto`s Odyssey توانست از جهات مختلف نسخه قبلی را بهبود دهد و به یکی از بهترین بازی های اندروید 2023 تبدیل شود.

اودیسه اسنوبرد آلتو را با سندبورد عوض می‌کند و شما را به دره‌ها و تپه‌ها می‌فرستد. در این بازی همزمان که سرعت خود را افزایش می‌دهید، باید ترفندهایی را به کار بگیرید تا مراحل بازی را پشت سر بگذارید. مناظر در این بازی خیره‌کننده هستند و وقتی از معابد و افق‌های شهر کویری زوم می‌کنید، آب‌وهوا از حالت آفتابی به وضعیت طوفانی تغییر می‌کند. حتی در هنگام تصادف و برخورد با موانع، موسیقی متن فلوت بازی حس آرامش را به بازیکن القا می‌کند. همچنین هرچقدر هم که در بازی پیشروی کنید، مراحل تکراری نمی‌شوند و Alto`s Odyssey تازگی‌اش را حفظ می‌کند. فرقی نمی‌کند که نسخه قبلی یعنی Alto` Adventure را تجربه کرده باشید یا نه، چون بازی Alto`s Odyssey قطعا ارزش تجربه را دارد.

21- Hidden Folks

بهترین بازی های اندروید آنلاین

  • ژانر: اشیاء مخفی
  • قیمت: 2.99 دلار/ 2.99 یورو

Hidden Folks را می‌توان ورژن مونوکروم Where`s Wally/Waldo دانست. این بازی مملو از شادی و جذابیت‌های مختلف است که آن را به یکی از بهترین بازی های اندروید 2023 تبدیل کرده‌اند. هر لول یا سطح مهمی از بازی، لیست بلندبالایی از آیتم‌های کارتونی کلکسیونی و قطعات متحرک دارد. می‌توانید چادرها و درها را باز کنید، سوئیچ‌ها را برای راه‌اندازی تسمه‌های نقاله بچرخانید و یا درختان را تکان دهید تا موز روی زمین بیفتد. جالب است بدانید افکت‌های صوتی خنده‌دار Hidden Folks با دهان ساخته شده‌اند. صدای “‌Bing” که بعد از پیدا کردن مکان درست پخش می‌شود را هیچ‌وقت فراموش نخواهید کرد. بازی Hidden Folks یک سرگرمی ساده و در عین حال جذاب است که می‌تواند شما را تا ساعت‌ها مشغول کند. اگر از طرفداران سبک اشیا‌ء مخفی (Hidden Object) باشید، این بازی قطعا برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود.

22- Monument Valley 2

بهترین بازی های اندروید آنلاین

  • ژانر: پازل
  • قیمت: 4.99 دلار/ 4.99 یورو

Monument Valley 2 یک بازی جذاب معمایی در مورد پرسپکتیوهای متغیر است. شما در این بازی، نقش Ro را خواهید داشت که در جهانی انباشه از اشکال غیرممکن حرکت کرده و تلاش می‌کند با تحریک و فشار دادن اشکال، آنها را حرکت دهد و مسیرهای جدید بسازد.

هر مرحله یک خطای دید است که هوش شما را به چالش می‌کشد. هنگامی که موفق می‌شوید تا پله‌ها، بلاک‌ها و پل‌ها را در مکان مناسب قرار دهید، حس رضایت به شما دست می‌دهد. ویژگی که بازی Monument Valley 2 را متمایز می‌کند، نوع نمایش بسیار خوب آن است. موسیقی رویاگونه و حتی گاهی دلهره‌آور آن، در سراسر جریان بازی، فراز و فرود دارد و هر حرکت یا اتفاقی که در جریان بازی رخ می‌دهد، افکت صوتی مخصوص به خود را دارد. هر مرحله از این بازی، یک اثر هنری است که در کنار سایر ویژگی‌ها، این عنوان را به بهترین بازی اندروید در سال 2023 در سبک معمایی تبدیل کرده است.

23- Marvel Snap

بهترین بازی های اندروید آنلاین

  • ژانر: جمع‌آوری کارت
  • قیمت: رایگان

Marvel Snap یکی از بهترین بازی های اندروید 2023 است که موفق شد انقلابی را در سبک بازی جمع‌آوری کارت‌ها (CCG) ایجاد کند. این بازی به لطف گیم پلی جذاب آن توانست نظر مثبت منتقدان وبسایت‌های معتبری مانند Gamesradar را به‌دست آورد. در Marvel Snap شما مجموعه‌ای از 12 کارت مختلف دارید که باید برای استفاده از آن‌ها استراتژی داشته باشید. این بازی یک سادگی خاص دارد تا هر بازیکنی بتواند از آن لذت ببرد. در عین حال اگر بخواهید به رتبه‌های بالا برسید، Marvel Snap به شکل سرسام‌آوری عمیق است. پیشنهاد ما این است که خود را از لذت بازی Marvel Snap محروم نکنید و حتما برای یک بار هم که شده، آن را تجربه کنید.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ تا 30 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ تا 13 میلیون

24- 80 Days

بهترین بازی های اندروید آنلاین

  • ژانر: ماجراجویی
  • قیمت: 4.99 دلار/ 3.99 یورو

Inkle یکی از توسعه‌دهندگان خوب بازی محسوب می‌شوود که به علت نویسندگی خوب بازی‌ها بین گیمر‌ها شناخته شده است. 80 Days را می‌توان بهترین اثر این استودیو تا به امروز دانست که در لیست بهترین بازی های اندروید 2023 قرار دارد. 80 Days شما را در نقش کاوشگری به نام Phileas Fogg قرار می‌دهد. وظیفه شما این است که مسیر خود را در جهانی اسرار آمیز پیدا کنید. جهان این بازی با ترکیب تخیل و واقعیت، فضاسازی منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد. در 80 Days از دیدن قطار‌های دریایی که درون مسیر‌های آبی انگلستان حرکت می‌کنند و بازار‌های شلوغی که در آسمان شناور هستند تعجب نکنید!

در این بازی باید حواس‌تان به منابع مالی باشد؛ همچنین باید مراقبت وضعیت سلامتی Phileas Fogg باشید. در Days 80 برد و باخت معنایی ندارد. اما در عوض، مسیری که در روند این بازی طی می‌کنید، با وجود شهر‌های مختلفی که از آن‌ها دیدن می‌کنید، شخصیت‌های به یادماندنی که با آن‌ها ملاقات می‌کنید و مشکلاتی که سر راهتان قرار می‌گیرند اهمیت بالاتری دارد. تعامل بین فاگ و پاسپارتو واقعا جالب بوده و هر خط دیالوگ بین این دو شخصیت، به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌ است.

شما می‌توانید 80 Days را صد‌بار بازی کنید و هنوز هم اتفاقات و داستان‌های جدیدی پیش رویتان قرار گیرد. این بازی برای PC هم منتشر شده، اما هنوز هم ورژن موبایلی به علت رابط کاربری ساده آن، بهترین حالت تجربه 80 Days است.

اگر قرار باشد که از بین تمام بازی‌های امسال، فقط یکی از آن‌ها را تجربه کنید، ما 80 Days را به عنوان بهترین بازی اندروید در سال 2023 معرفی می‌کنیم.

سوالات متداول

آیا بهترین بازی های اندروید 2023 روی آیفون اجرا می‌شوند؟

بله، بیشتر بازی‌های معرفی شده در این مقاله، هم روی گوشی‌های اندروید اجرا می‌شوند و هم iOS.

بهترین بازی در سبک بتل رویال برای اندروید کدام است؟

بازی‌های با کیفیتی مانند کالاف دیوتی و پابجی و فورتنایت و فری فایر در سبک بتل رویال برای اندروید وجود دارند که همگی جزء بهترین‌ها هستند. نمی‌توان گفت که بهترین بازی این سبک چیست و هرکسی باید بر اساس سلیقه شخصی یکی از آن‌ها را انتخاب کند.

بیشتر بخوانید:

منبع: gamesradar

نظر شما درباره بهترین بازی های اندروید در سال 2023 چیست؟ آیا بازی دیگری هم باید در این فهرست قرار می‌گرفت که به آن اشاره نکردیم؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر