;
coinex

3.2 میلیارد نفر در جهان با مشکل کمبود آب مواجه هستند!

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به تأثیرپذیری ایران از پدیده گرد و غبار، بر مشکل کمبود آب برای سه‌چهارم جمعیت جهان تا سال 2050 تاکید کرد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، «علی سلاجقه»، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست صبح روز شنبه (18 شهریورماه) در جریان اجلاس بین‌المللی مقابله با توفان‌های ماسه و گرد و غبار همراه با «ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهوری ایران، «حسین امیرعبدالهیان»، وزیر امورخارجه و مقامات بیش از 50 کشور و آژانس بین المللی در سالن اجلاس سران حضور پیدا کرد.

سلاجقه درباره بحران خشکسالی بیان داشت: «از سال 2000 میلادی تعداد وقوع خشکسالی‌ها و دامنه گستره آن‌ها 30 درصد افزایش داشته است. بر اساس آخرین یافته‌های جهانی و نتایجی که آژانس اسکپ سازمان ملل متحد منتشر کرده طی 50 سال اخیر حدود 50 درصد وقایع آب و هوایی مربوط به خشکسالی بوده است.»

بیشتر بخوانید: تغییرات آب‌وهوایی منجر به افزایش زلزله‌‌ها می‌شوند!

مشکل کمبود آب ؛ یک بحران جهانی

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به مشکل کمبود آب در جهان اظهار داشت: «درحال‌حاضر 3.2 میلیارد نفر در جهان با مشکل کمبود آب مواجه هستند و تحقیقات نشان می‌دهد این مقدار تا سال 2050 به 5 میلیارد نفر خواهد رسید که سه چهارم جمعت کل جهان است.» بنابر اعلام سلاجقه 5 میلیارد نفر در جهان حداقل یک ماه در سال از دسترسی به آب محروم هستند.

مشکل کمبود آب

وی در ادامه افزود: «در 50 سال اخیر حدود 124 میلیارد دلار خسارات اقتصادی ناشی از خشکسالی بوده است. پیش‌بینی می‌شود که تا سال 2030 حدود 700 میلیون نفر مهاجرت ناشی از خشکسالی را در جهان داشته باشیم.»

سلاجقه ضمن اشاره به خشکی تالاب‌ها و دریاچه‌های بزرگ جهان خاطرنشان کرد: «بر اساس آخرین مقالاتی که ساینس منتشر کرده است، دریاچه‌های بزرگ و منابع عظیم آبی جهان به خشکی گراییده‌اند که این موضوع دال بر افزایش منابع گرد و غبار است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مشکل کمبود آب برای جمعیت جهان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر