;
coinex

استاندارد تاندربولت 5 اینتل با پهنای باند تا 120 گیگابیت بر ثانیه معرفی شد

اینتل از استاندارد تاندربولت 5 با پهنای باند تا 120 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد. طبق اعلام این غول صنعت نیمه‌هادی، استاندارد جدید تا 3 برابر از نسل قبلی سریع‌تر است.

استاندارد تاندربولت 5 اینتل معرفی شد. شرکت اینتل به عنوان بزرگترین شرکت ساخت پردازنده در جهان، تکنولوژی تاندربولت را انحصاراً در اختیار دارد و پس از معرفی چندین نسل از این تکنولوژی کاربردی، حالا از نسخه پنجم آن با پهنای باند تا 120 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرده است. این روزها ویژگی تاندربولت به یکی از پرکاربردترین ویژگی‌های در پورت‌های USB-C بدل شده است.

بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری بزرگ اینتل در اسرائیل ؛ تل‌آویو قطب صنعت نیمه‌هادی‌ها می‌شود؟

استاندارد تاندربولت 5 با سه برابر قدرت بیشتر معرفی شد

اینتل تقریباً حدود یک سال است که درباره فناوری تاندربولت 5 حرف می‌زند، اما بالاخره امروز رسماً و به‌طور کامل از این فناوری پرده برداشت. Thunderbolt 5 با پهنای باند حداکثر 120 گیگابیت بر ثانیه حدود 3 برابر سریع‌تر از نسل قبلی است و می‌تواند از نمایشگرهای سریع‌تر و پیشرفته‌تر پشتیبانی کند.

تاندربولت 4 نهایتاً می‌توانست از طریق یک کابل USB-C تا 40 گیگابیت بر ثانیه انتقال اطلاعات داشته باشد، اما این مقدار حالا در تاندربولت 5 به 120 گیگابیت بر ثانیه رسیده است. ارتباط با این فناوری اساساً شامل چهار مسیر 40 گیگابیت بر ثانیه‌ای است، و در یک پیکربندی استاندارد، در هر سمت از دو مسیر استفاده می‌کند که یکی برای ارسال و دیگری دریافت داده است.

بنابراین پهنای باند دوطرفه آن 80 گیگابیت بر ثانیه، یعنی دو برابر تاندربلوت 4 است. اما اگر شرایط به‌گونه‌ای باشد که سیستم پهنای باند بیشتری بخواهد، مثلاً چند نمایشگر با رزولوشن بسیار بالا وجود داشته باشد، تاندربولت 5 می‌تواند مسیرها را به‌نحوی پیکربندی کند که حداکثر سه مسیر به یک سمت وجود داشته باشد. بااین‌حساب، کامپیوتر می‌تواند 120 گیگابیت بر ثانیه ارسال داده و 40 گیگابیت بر ثانیه دریافت داده داشته باشد.

استاندارد تاندربولت 5 به سه برابر قدرت بیشتر معرفی شد

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره استاندارد تاندربولت 5 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر