;
coinex

تغییر نامگذاری پردازنده‌های اینتل رسما تایید شد؛ با Core i خداحافظی کنید!

تغییر نامگذاری پردازنده‌های اینتل با تایید این شرکت آغاز شده و به نظر می‌رسد در نسل جدید پردازنده‌های این شرکت دیگر خبری از نامگذاری مبتنی بر Core i نباشد.

چندی پیش شایعاتی مبنی بر تغییر نام سری پردازنده‌های Core اینتل در فضای مجازی و رسانه‌های مرتبط منتشر شد که بسیار عجیب به نظر می‌رسید. حال یکی از مدیران مطرح شرکت اینتل به این شایعات پایان داده و تغییر نامگذاری پردازنده‌های اینتل را تایید کرده است. با این حساب زین‌پس تراشه‌های دسکتاپ اینتل با پسوند Ultra معرفی و عرضه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: بزرگترین ضرر تاریخ اینتل ثبت شد؛ غول آمریکایی ورشکست می‌شود؟

تغییر نامگذاری پردازنده‌های اینتل تایید شد

برنارد فرناندز (مدیر ارتباطات جهانی در شرکت اینتل) شایعات در مورد تغییر نام پردازنده مرکزی اینتل را تایید کرد. هفته گذشته یک ورودی در وبسایت Ashes of the Singularity محصول جدیدی به نام Core Ultra 5 1003H را فهرست کرد. اکنون به نظر می‌رسد که اینتل واقعاً برند Core i5 را با بخش جدید Core 5 جایگزین خواهد کرد.

البته مدیر اینتل هنوز اشاره‌ای نکرده که آیا تغییرات نام تجاری بر روی سری‌های موبایل و دسکتاپ تأثیر متفاوتی می‌گذارد یا خیر. اما همانطور که می‌دانیم، این شرکت قرار است در اواخر سال جاری یک به روزرسانی از سری Raptor Lake خود را معرفی کند. برخی می‌گویند که این به روزرسانی نیز شامل بخشی از سری Core نسل بعدی خواهد بود. اگر چنین باشد، این تغییر نام محصول می‌تواند حتی بر روی محصولات سری Raptor Lake نیز تأثیر بگذارد.

تغییر نامگذاری پردازنده‌های اینتل تایید شد

البته افشاگران ادعا می‌کنند که پسوند “Ultra” ممکن است اختیاری باشد و فقط برای محصولات جدیدتر اعمال شود، نه تراشه‌های به روز شده. بنابراین تغییر نام تجاری احتمالی سری H اینتل Core Mobile (Ultra اختیاری است) می‌تواند به شکل زیر باشد:

  • Core i9 1XX00H → Core (Ultra) 9 1X0XH
  • Core i7 1XX00H → Core (Ultra) 7 1X0XH
  • Core i5 1XX00H → Core (Ultra) 5 1X0XH
  • Core i3 1XX00H → Core (Ultra) 3 1X0XH

در مورد دلیل این تغییر نام نگهانی، یکی از مدیران اینتل می‌گوید که این شرکت در نقطه عطف با پیشرفت توسعه محصولات مشتری نسل بعدی قرار دارد. اینتل باید در هفته‌های آینده به‌روزرسانی این طرح نام‌گذاری محصول جدید را ارائه کند. شایان ذکر است که AMD نیز سال گذشته تغییری مشابه در نام‌گذاری محصولات موبایل خود ایجاد کرد. این امر به AMD اجازه داد تا سه معماری Zen و دو معماری RDNA را در یک پشته محصول ترکیب کند. این رویکرد می‌تواند توسط اینتل نیز دنبال شود.

ولی در هر حال برای مشخص شدن این واقعیت که آیا این تغییر نام با یک تغییر نسلی چشمگیر همراه خواهد بود یا تنها یک تقلید از رقیب است، به زودی با عرضه محصولات نسل بعدی مشخص خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ تغییر نامگذاری پردازنده‌های اینتل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبارتکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر