coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

آیین نامه واردات خودرو جانبازان ابلاغ شد [+وام ارزی مخصوص واردات برای جانبازان]

براساس اعلام رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، آیین نامه واردات خودرو جانبازان و ایثارگران به پیشنهاد بنیاد شهید و امور ایثارگران تصویب شده است.

به گزارش تکراتو، «سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی»، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره آخرین وضعیت آیین نامه واردات خودرو جانبازان و ایثارگران بیان داشت: «واردات خودروی جانبازان بالای ۵۰ درصد بدون پرداخت سود بازرگانی انجام خواهد شد.»

بیشتر بخوانید: کلاهبرداری ایرانخودرو از خریداران 207 ؛‌ پژو 207 ثبت نام کنید و 206 تحویل بگیرید!

تصویب آیین نامه واردات خودرو جانبازان

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه اضافه کرد: «سایر افراد  مشمول ماده 45 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می توانند از تسهیلات بانکی برای خرید خودروی داخلی بهره مند شوند.»

آیین نامه واردات خودرو جانبازان و ایثارگران

وی همچنین درباره شرایط واردات خودرو توسط جانبازان و ایثارگران عنوان داشت: «با پیشنهاد بنیاد شهید آیین نامه اجرایی بند «و» تبصره 7 قانون بودجه 1402 کل کشور مبنی بر اجازه واردات خودرو برای جانبازان 50 درصد به بالا و برخورداری از خودروی داخلی برای سایر افراد مشمول ماده 45 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به تصویب رسید که بر این اساس، سود بازرگانی افراد مشمول واردات خودرو برای جانبازان بالای 50 درصد با نرخ صفر محاسبه می شود.» لازم به ذکر است که جزئیات این آیین نامه در آینده منتشر خواهد شد.

وام 20 هزار یورویی واردات خودرو به جانبازان تخصیص داده می‌شود! [بروزرسانی 21 مرداد 1402]

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، «محسن بزرگی»، معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران، طی روز جاری در جریان جلسه‌ای با تشکل ایثارگری خانه نور (جانبازان بصیر) با تاکید براینکه مجلس شورای اسلامی باید از ظرفیت کارشناسی بنیاد شهید و امور ایثارگران در قانونگذاری ویژه قشر ایثارگران استفاده کنند، عنوان داشت: «در بررسی این آئین نامه اتفاقات خوبی رقم خورد و سیاست انقباضی دولت در واردات خودرو تغییر یافت طوری که یک لایحه اصلاحی اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو به مجلس ارائه و مجلس هم آن را در قالب دو فوریت تصویب کرد.»

معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه افزود: «از جمله این امتیازات اختصاص تسهیلات بیش از 20 هزار یورو برای واردات خودرو توسط جانبازان بالای 50 درصد بود که این جانبازان به سه دسته تقسیم شده‌اند.»

وی همچنین تصریح کرد: «دولت از منع ورود خودرو به تجویز واردات آئین نامه را تغییر داد و دیگر انتقال فناوری و منع ورود خودروی کارکرده در آئین نامه قید نشده بود. از طرفی دیگر برای جانبازان بالای 50 درصد امتیازات ویژه درنظر گرفته شد.»

بزرگی همچنین اضافه کرد: «ارزش خودروی وارداتی در کشور مبدأ برای جانبازان هفتاد درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ یا قطع نخاع) تا سقف 35 هزار یورو، سایر جانبازان 70 درصد تا سقف 30 هزار یورو و برای جانبازان 50 تا 69 درصد تا سقف 25 هزار یورو است.»

وی امتیاز بعدی را سود بازرگانی صفر درصد ذکر کرده و اظهار داشت: «از آنجا که به 80 تا 90 درصد خودرو سود بازرگانی تعلق می‌گیرد و مالیات و عوارض گمرکی بخش‌های دیگر سود گمرکی است‌، براین باور بودیم این سود را برای جانبازان به 50 درصد یا صفر برسانیم و این پیشنهاد را در دولت مطرح کردیم.»

بیشتر بخوانید: تعرفه واردات خودرو کارکرده اعلام شد [+جزئیات]

آیین نامه واردات خودرو توسط جانبازان ابلاغ شد [بروزرسانی 23 مرداد 1402]

آیین نامه واردات خودرو جانبازان و ایثارگران تصویب شد
آیین نامه واردات خودرو جانبازان و ایثارگران تصویب شد

به گزارش تکراتو، روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه هیأت دولت در خصوص واردات خودرو ویژه جانبازان، ایثارگران و خانوادهای آنها را اعلام کرد. در اختیار قرار دادن تسهیلات ویژه به جانبازان از فعالیت‌های هر دولتی که به روی کارآمده بوده است.

این‌بار در خصوص واردات خودرو، هیأت دولت در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۵/۰۸ «آیین نامه اجرایی بند (و) تبصره (۷) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور» تصویب کرد که جانبازان با توجه به میزان جانبازی خود قرار به وارد کردن خودرو با تسهیلات ویژه‌ای به کشور هستند.

بر اساس این مصوبه، ارزش خودروهای وارداتی برای جانبازان ۷۰ درصد (دو پا یا دو دست قطع از مچ یا قطع نخاع) تا سقف ۳۵ هزار یورو، سایر جانبازان ۷۰ درصد که شرایط جانبازی متفاوتی دارند تا سقف ۳۰ هزار یورو و برای جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵ هزار یورو تعیین شده است.

همچنین مشمولینی که ظرف ۱۰ سال گذشته از هیچ‌گونه تسهیلات اعم از واردات و خرید خودرو استفاده نکرده‌اند، در اولویت قرار دارند. بر اساس این مصوبه، بانک مرکزی موظف است برای هریک از این افراد ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل پرداخت کند؛ حدوداً برای واردات ۱۰هزار خودرو توسط جانبازان تسهیلات قرض‌الحسنه در نظر گرفته شده است.

بر اساس ماده ۱۸، مشمولین این مصوبه از پرداخت سود بازرگانی متعلق به واردات خودرو و تجهیزات مورد نیاز متناسب‌سازی برای ایثارگران (تجهیزاتی که با توجه به نوع جانبازی برای رفاه بیشتر جانباز نصب می‌شود) و نیز از پرداخت عوارض مندرج در تصویب‌نامه شماره ۵۴۵۲۲ت/۶۲۹۲۴ معاف می‌باشند.

همچنین بر اساس آیین‌نامه مذکور، واردکنندگان خودرو به‌مدت ۵ سال حق هیچ‌گونه فروش خودرو را ندارند و مراجع ذی‌ربط از جمله دفاتر ثبت اسناد رسمی و فراجا مکلفند اقدامات قانونی لازم جهت جلوگیری از این موضوع از جمله عدم تعویض پلاک و توقیف خودرو را انجام دهند و مسئولیت تخطی از قانون بر عهده فروشنده است.

در ادامه تصاویر اصلی این اسناد را می‌توانید ببینید:

 

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تصویب آیین نامه واردات خودرو جانبازان و ایثارگران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (442 نظر)

    ۳۰ ساله منتظر یک خودرو داخلی هستم هر وقت رفتم بنیاد جانبازان گفتند هنوز خبری نیست

    پاسخ

    با سلام من خودم ۱۸ ماه جبهه زمان جنگ ایران و عراق خدمت کردم دو تا عملیات بودم نثر ۲ و نثر ۱ در منطقه غرب در آن زمان از ناحیه دو گوش در یک انفجار آسیب دیدم و الان از لحاظ عصبی و روانی مشکل دارند و حتی بعضی اوقات موجی می‌شوم ولی به دلیل ناآگاهی دنبال جانبازی نرفتم الان تقریباً یک سال میشود که کارت ایثارگری گرفته‌ام و خودم هم مریض هستم و عمل جراحی کردم ولی هیچگونه حقوق و مزایایی از طریق ایثارگری دریافت نکرده‌ام لطفاً اگر مسئولین نظر بنده را می‌خوانند لطفاً پیگیری کنند در صورتی که بنده بعد از ۶ ماه خدمت اجباری تا ۱۸ ماه داوطلبانه خدمت کردم در منطقه مرزی و خط مقدم

    پاسخ

    سلام خدا قوت جانبازان ۵۰ تا ۷۰ دراین چند دهه چندین بار ازاین امتیازاستفاذه کردند فکرکنم نوبتی هم باشه نوبت ۲۵ درصد تا۴۹ درصد باشد.ما مخالف با دادن امتیازدهی ۵۰ نا ۷۰ نیستیم اما تجدید نظری به حال ۲۵ درصد ها مخصوصا شیمیایی واعصاب روان ها نمایید.خداوند به کلیه خادمین به خانواده ایثارگران قوت وعاقبت بخیری عنایت فرماید.یا علی مددفرما

    پاسخ

    ۳۰ ساله منتظر یک خودرو داخلی هستم هر وقت میرم بیاد جانبازان می‌گویند خبری نیست

    پاسخ

    باور کنید که ۳۰ ساله که می‌گویند به جانبازان خودرو میدهیم ولی ما ندیدیم ،الانه هم می‌گویند ده هزار خودرو داخلی برای ۲۵۰۰۰۰نفر جانباز در نطر گرفته اند ،دوستان غیر جانباز ما هم همدرد خود بدانی ، نخواستیم خودروی که دل مردمان ما را بدرد بیاید ،خاک بر سرتان که نمی‌توانید کشور را جوری اداره کنید که عدالت بین همه برقرار باشه ،

    پاسخ

    نوشدارو بعد از مرگ سهراب حداقل سن جانبازان آلان حدود ۷۰ هست این خودرو ها را ببرید بذارید سرمزارشون

    پاسخ

    شما رو به خدا دست از اسم جانبازان بردارید
    این قانون مال ۲۰ سال قبله هر چند وقت یکبار تیتر خبر به اسم جانباز زده میشه هرکس میخونه میگه همه چی برای جانبازان هست ولی غافل از اصل خبر

    پاسخ

    باسلام
    خدمت همه خانوادههای شهدا جانبازان وایثارگران
    بنده مشکلات برخی از این عزیزان را از نزدیک دیده ام .حق این عزیزان هست که از همه امکانات در اولویت استفاده نمایند .وبهتر است مسئولین برنامه ریزی برای رفاه این عزیزان داشته باشند .چون عزیزان جانباز احتیاج به ماشین های مخصوص دارند که بتوانتد با آن بهتره رانندگی کنند..پس قبلا باید به خودروسازان سفارش بدهند تا آنها طراحی وتولید نمایند. ومن ا….

    پاسخ

    با احترام به همه شهدا و جانبازان و ایثارگران و آزاده های عزیز. ولی تا کی حقوق جوانان باید ضایع بشه با انواع سهمیه ای، دانشگاه ، کار، مسکن ، و …. که به جوانان خاص میرسه. بقیه مردم و جوونها اهل این خاک و کشور نیستن؟

    پاسخ

    با احترام به همه شهدا و جانبازان و ایثارگران و آزاده های عزیز. ولی تا کی حقوق جوانان باید ضایع بشه با انواع سهمیه ای، دانشگاه ، کار، مسکن ، و …. که به جوانان خاص میرسه. بقیه مردم و جوونها اهل این خاک و کشور نیستن؟

    پاسخ

    با سلام و درود خدمت تمامی ایثارگران شیر مرد ایران
    عزیزان درسته که کم کاری های مسولان این کشور در حق همه آشکار است اما همین کار های کاملاً غلط نباید باعث این بشود که در میان خانواده بزرگ ایثارگران اختلاف بیفتد و از هم ناراحت شویم .
    این همه در برابر بنیاد شهید در تهران تحصن شد ولی آخرش چی در خبرها آبروی همه را بردند با این عنوان که مشکل مسکن یا امثال این در حالی که خواسته همه اساسی بود ولی رسانه در اختیار اینها است. تا بحال آیا در تلویزیون دیده شده است که از کسانی که ناراضی هستند گزارش تهیه بشه ؟!
    در حالی که فقط در روز جانباز اون هم به صورت فرمالیته به چند تا از این عزیزان سر میزنند که اعتراض نمی‌کنند تا مثلاً بگن که بله یه سلامی آوردیم و تمام در حالی که هیچ گوش و چشمی نه شنوا و نه بینایی برای شنیدن و دیدن مشکلات و در عین حال در صدد حل کردن آنها باشند حیف به خون تمامی ایثارگران که در حال پایمال شدن است
    پدر عزیزم جانباز 70%نخاعی هست بنده تا به حال ندیدم که کسی از بنیاد پیگیری کنه که آقا شما مردی ، زنده ایی ، مشکل چی داری و ….

    پاسخ

    فقط احیای غرامت میتونه موثمر ثمر باشه

    پاسخ

    باسلام خدمت شما دوستان عزیز ومسئولان کشوراین چه عدالتیه یکی سر…پل جلوی میدون نوی. قم کوپن فروشی میکرده با بم باران هوای میشه جانباز ۵۰درصد یا بالاتر یکی مثل من با چهار سال و ۷ماه سابقه جبهه با بیش از ۵مرتبه مجروح شدن که چهار بار آن موج انفجار بوده وجای بودیم کربلای ۵ شبی که می‌خواستند خاکریز را ترمیم کنند عصر اون روز زمین دوطرف خاکریز صاف بود تا صبح اونقدر اعراق با توپخانه وهمواره زد که صبح تا پانصد متر جلو وعقب خاکریز به خدا قسم اندازهٔ یک کف دست جای صاف پیدا نمیشد تا صبح هزار بار مردیم و زنده شدیم هنوز بعد از بعد از ۳۵سال هر کسی که انجابود وقتی یادمون می افته بدنمون بی اراده میلرزه نه که ترسیده باشیم که اگه ترسیده بودیم مثل منی تا دوسال بعد ش تو جبهه نمیتونیم موندیم تا جنگ تمام شد حالا چون نرفتم هی خودمو بستری کنم فقط خونوادم زجر کشیدن وتحمل کردن شدم ۳۵٪ آنوقت معین ۵۰ در صد به بالا ما برای این چیزها به جبهه نرفتیم ولی فرزندان وخانواده میگن چرا تو با این وضعیت هیچی بهت نمیدن ولی اونا که ضاهراً چیزیشون نیست نه دردی میکشن نه……..اما من امثال من هیچ چرا به پروندها مراجعه نمی‌کنید چرا یکی در حال کاسبی مجروح میشه بامن که بیش از چهار سال سابقه جبهه دارم یه جور می‌بینید آقایان به اصطلاح مسوُل این بی عدالتی نیست عدالت امیرالمؤمنین این نبود پس چرا دم از اعدالت می‌زنید چرا ه ه ه ه ه ه چرا ه می بشی اگر تند حف زدم اما این درد دل بیش از ۸۰ درصد از جانبازان هست بشینید و کلاه خود را قاضی کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟,

    پاسخ

    باسلام خدمت شما دوستان عزیز ومسئولان کشوراین چه عدالتیه یکی سر…پل جلوی میدون نوی. قم کوپن فروشی میکرده با بم باران هوای میشه جانباز ۵۰درصد یا بالاتر یکی مثل من با چهار سال و ۷ماه سابقه جبهه با بیش از ۵مرتبه مجروح شدن که چهار بار آن موج انفجار بوده وجای بودیم کربلای ۵ شبی که می‌خواستند خاکریز را ترمیم کنند عصر اون روز زمین دوطرف خاکریز صاف بود تا صبح اونقدر اعراق با توپخانه وهمواره زد که صبح تا پانصد متر جلو وعقب خاکریز به خدا قسم اندازهٔ یک کف دست جای صاف پیدا نمیشد تا صبح هزار بار مردیم و زنده شدیم هنوز بعد از بعد از ۳۵سال هر کسی که انجابود وقتی یادمون می افته بدنمون بی اراده میلرزه نه که ترسیده باشیم که اگه ترسیده بودیم مثل منی تا دوسال بعد ش تو جبهه نمیتونیم موندیم تا جنگ تمام شد حالا چون نرفتم هی خودمو بستری کنم فقط خونوادم زجر کشیدن وتحمل کردن شدم ۳۵٪ آنوقت معین ۵۰ در صد به بالا ما برای این چیزها به جبهه نرفتیم ولی فرزندان وخانواده میگن چرا تو با این وضعیت هیچی بهت نمیدن ولی اونا که ضاهراً چیزیشون نیست نه دردی میکشن نه……..اما من امثال من هیچ چرا به پروندها مراجعه نمی‌کنید چرا یکی در حال کاسبی مجروح میشه بامن که بیش از چهار سال سابقه جبهه دارم یه جور می‌بینید آقایان به اصطلاح مسوُل این بی عدالتی نیست عدالت امیرالمؤمنین این نبود پس چرا دم از اعدالت می‌زنید چرا ه ه ه ه ه ه چرا ه می بشی اگر تند حف زدم اما این درد دل بیش از ۸۰ درصد از جانبازان هست بشینید و کلاه خود را قاضی کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟,

    پاسخ

    این چه عدالتیه یکی سر…پل جلوی میدون نوی. قم کوپن فروشی میکرده با بم باران هوای میشه جانباز ۵۰درصد یا بالاتر یکی مثل من با چهار سال و ۷ماه سابقه جبهه با بیش از ۵مرتبه مجروح شدن که چهار بار آن موج انفجار بوده وجای بودیم کربلای ۵ شبی که می‌خواستند خاکریز را ترمیم کنند عصر اون روز زمین دوطرف خاکریز صاف بود تا صبح اونقدر اعراق با توپخانه وهمواره زد که صبح تا پانصد متر جلو وعقب خاکریز به خدا قسم اندازهٔ یک کف دست جای صاف پیدا نمیشد تا صبح هزار بار مردیم و زنده شدیم هنوز بعد از بعد از ۳۵سال هر کسی که انجابود وقتی یادمون می افته بدنمون بی اراده میلرزه نه که ترسیده باشیم که اگه ترسیده بودیم مثل منی تا دوسال بعد ش تو جبهه نمیتونیم موندیم تا جنگ تمام شد حالا چون نرفتم هی خودمو بستری کنم فقط خونوادم زجر کشیدن وتحمل کردن شدم ۳۵٪ آنوقت معین ۵۰ در صد به بالا ما برای این چیزها به جبهه نرفتیم ولی فرزندان وخانواده میگن چرا تو با این وضعیت هیچی بهت نمیدن ولی اونا که ضاهراً چیزیشون نیست نه دردی میکشن نه……..اما من امثال من هیچ چرا به پروندها مراجعه نمی‌کنید چرا یکی در حال کاسبی مجروح میشه بامن که بیش از چهار سال سابقه جبهه دارم یه جور می‌بینید آقایان به اصطلاح مسوُل این بی عدالتی نیست عدالت امیرالمؤمنین این نبود پس چرا دم از اعدالت می‌زنید چرا ه ه ه ه ه ه چرا ه می بشی اگر تند حف زدم اما این درد دل بیش از ۸۰ درصد از جانبازان هست بشینید و کلاه خود را قاضی کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟,

    پاسخ

    حالا فهمیدیم جانبازان بالای۵۰درصد حق واردکردن خودرو دارندولی ایثارگران هم این حقو دارندیاخیر؟ماکه نفمیدیم

    پاسخ

    نه برادر من ۳۰ درصد، راضی به یک پرایدم بهم نمیدند

    پاسخ

    سلام به همه اگه میشه ما هم درد دل کنیم ..من فرزند ایثارگر هستم از اون جایی که یادمه پدر من همش کارگر بنا بوده و با پول بنایی پنج فرزند بزرگ کرده اون هم در آب و هوای خوزستان .آبادان که به خدا خدا دوستمون دار که الکی خوشیم و شب و روزمون میگزره و کاری به کسی نداریم به خدا همه، حقشون کم کاست گرفتن ولی پدر من با۶۲ سال عمر هنوز تو بنیادپرونده نداره هر بار رفته بهش گفتن برو همین کارت که برات درست کردیم زیادتهه یا که خبرت مکنیم حالا اگر یک فرد در تهران زندگی می‌کرد جرات داشتن بهش چنین حرفی بزنن و ده سال شاید بیشتر پدرم هی دعا میکنه شاید از این ارگان چیزی بهش بدن بیاره بزاره جلوی بچه هاش،،خدایا شکرت ، من کلاس دوم ابتدایی بودم که مادرم رفت رحمت خدا الان ۴۱ سالمه پدرم هنوز مجرد و چون یه دختر هنوز دم بخت داره میگه نه ..به خدا ما خوزستانی‌ها خیلی زجر کشیدیم چرا کسی نیست یه توجه‌ها به ما بکنه من هم مثل پدرم کارگر بنا شدم یه وقتایی پول تغذیه دخترم برای مدرسه هم نداشتم خب به کی بگیم هی ار این طرف از اون طرف حرفش میرسه فلانی به جرم اختلاص گرفتن یا پول رفته اون طرف همه شیک پوش و آراسته،، از خدای خودم میپرسم آیا در این کشور ما کسی نیست یه نگاه به ما بد بختا بکنه آره والله بد بختیم وقتی می‌بینیم و ایمان داریم میشه کاری کرد چرا نمیکنن مگه نمیگن یه دنیای دیگه هست که باید جواب کارهاتون بدین یا استغفرالله اون دنیا فقط برای ما بد بختا درست کردن خصوصا خوزستان دوازده ماه تابستان و زجرمیریم اون دنیا دوباره آتش زجر ….خدایا شکرت

    پاسخ

    خدمات رسانی خوبه ولی برای همه جانبازان
    چرا تبعیض قایل میشید درهرصورت اگر هدف کمک به جانباز باشه دیگه نباید فرقی داشته باشه مگه ما از آب و خاک این مملکت دفاع نکردیم ماهم جان خودرا به خطر انداختیم واقعا جانبازان جبهه و جنگ و کلا ایثارگران بر گردن نداشته این حکومت حق دارند

    پاسخ

    جانباز 50 درصد یعنی یا دست نداره، یا پا نداره یا چشم نداره… بعد طرف جانباز نیست غصه میخوره چرا جانباز نیست.. آخه نادون توهم برو یک چشم خودتو یا اصلا یه کلیه سالمتو بفروش خیلی بیشتر از این سهمیه ها نصیبت میشه. خاک تو سر مسئولین که آبرو شهدا و جانبازان را می‌برند..

    پاسخ

    درود و احسنت ۰ نان پدر و شیر مادر هلالت

    پاسخ

    با این وضعیت رسیدگی به ایثارگزان آقای مستطاب مسعود امامی دبیر سابق شورای علمی کمیته فقهی مجلس ناراحت شدن که چرا به ایثارگران! زیاده از حد رسیدگی میشود.
    ما یک خواسته داریم
    شش میلیون دلاری که عراق بابت ناقص کردن عزیزانمان قرار بود بدهد را به از دولت عراق بگیرید بدهید خانواده های ایثارگر.
    که شرعا حق قانونی آنهاست.
    هیچ چیز دیگری نمیخواهد شما صدقه بدهید به ایثارگران.
    خودشان بچه هایشان را میفرستند بهترین دانشگاه های دنیا درس بخوانند.
    برایشان کارخانه میزنند.
    بهترین خانه ها را میخرند و نیازی به وجود سازمان ایثارگران نیست. کارکنان بعضا بداخلاق و بیشعور سازمان مربوطه را هم مرخص کنید بروند غاز بجرانند.

    پاسخ

    فرزندان شهید چی شد

    پاسخ

    سلام اینجانب ۳۰ ماه در سخت ترین شرایط در جنگ بودم چندین بار شیمیایی شدم وبا توجه به شغلم که پزشکیار عملیاتها بودم حین مصدومیت محل را ترک نمیکردم تا به مجروحین برسم ۱۰درصد جانبازی دادن تا حالا هیچ امتیازی بهم ندادن میگن زیر۲۵درصدی ولی افرادی را میسناسم که شاید ۲روز اومدن اهواز ولی پرونده جانبازی۲۵ درصد گرفتن ۴فرزندش را به این بهانه در ادارات بکار گیری کرده من بیچاره فاقد شرایطم واقعا قانون گذار ظلم زیادی به رزمندگان جنگ روا داشته با این قوانین ناقص باید مدت حضور دز جبهه را با جانبازی همسان سازی کنند تا حق الناس نباشه

    پاسخ

    متأسفانه مسئولین نسبت به جانبازان زیر 50 درصد که بعضا در تعیین درصد هم مورد بی مهری قرار گرفته اند غفلت می ورزند.
    جانبازان 50 درصد به بالا همه هر کدام حداقل یک باز و برخی 2 بار و حتی بیشتر خودرو داخلی دریافت کرده اند.
    لطفا به جانبازان 25 تا 50 درصد و حتی به درصدهای پایین تر هم توجه کنید.

    پاسخ

    باسلام .مگه طبق بخشنامه قبل فرزند شعید امتیاز برابرجانباز۵۰٪ نمیگرفت که اول استثنا قرار گرفت توبخشنامه تهسیلات خودرو چند سال بعد اونم حذف شد .بتده فرزندشهیدم منکر اینکه چرا به این عزیزان تعلق میگیره نیستم ولی حقیقتا خیلی از عزیزان قبلا سهمیه واردات رو استفاده کردن خواهش من از بنیاد اینه اگه می خواید عدالت برقرار بشه و حق وناحق نشه خواهشن تو انتخاب دقت کنید نشه برگزیده ها قبلا هم گرفتن الان هم بنا به دلایل که جاش نیست باز بخواد بهش تعلق بگیره که شخصا رضایتی ندارم و کننده کار باید جوابگو خون شهدا باشه . خونه پر بخواند به هر ایثارگر یه دونه داخلی بدن یه پارکینگ خودروسازها که چند ساله داره ماشین خاک می خوره رو خالی نمیکنه موندم چرا با این مثلا لطف که بقیه فکر میکنن مجانی ماشین میدن تا قرون اخرش نگیرن دنبال سویچ تحویل کسی نمیدن فقط جز نفاق وبدبینی چیزی برداشت نمی کنند .
    کاش میشد به اقایان صف جلو بگم یکم منصف باشید این ملت غریبه نیستن همه خودی وایرانی وبرا همین خاک جنگیدن وخون دادند.
    التماس دعا

    پاسخ

    با سلام چرا در این کشور در زمان دفاع مقدس رزمنده سپاهی بسیجی ارتشی به یک دید نگاه می‌کردند الان که نزدیک به چل سال از جنگ می‌گذرد بین رزمنده داوطلب سپاهی و ارتشی که مثلا نان ایثارگر داوطلب روی آن گذشته اند تفاوت فاحش قائل هستند من که دوسال داوطلب حضور در جبهه و جمعی ارتش بودن فقط به یک کارت ایثارگری اکتفا کرده اند که یک بلیط اتوبوس هم نمی‌دهند به بنیاد شهید رجوع میکنید که سهمیه اقلام حواله ماشین وام مسکن دست این ارگان است فقط رزمندگان سپاه بسیج زیر مجموعه خود حساب می‌کند و عنوان می‌کند که ارتش برای خود مدیریت امور ایثارگران دارد من به دلیل مشکل پا که از عوارض جنگ است و هیچگونه امتیاز جانبازی به من نداده اند کی طی کمیسون پزشگی تامین اجتماعی از کار افتاده محسوب میشوم دفتر جدید تجمیع ایثارگران ارتش که طی چند سال گذشته در ستاد مشترک ایجاد شده جهت رفع مشکلات جانبازان ارتش با تعداد زیادی نیرو و اشغال یک ساختمان هیچ کار مثبتی برای این قشر که در جنگ جانانه مقابل دشمن بعثی ماندند انجام نمی‌شود برای بنده طبق آیین نامه سال گذشته مجلس که تعداد۳۰ هزار دستگاه خودرو با وام بانکی جهت ایثارگران صادر شده و وام خرید منزل که حدود۴۰۰ میلیون با سود۴٪ ابلاغ شده برای بنده معرفی به ایران‌خودرو گرفتن آرم طرح ترافیک به دلیل مشکل حرکتی گرفتن وام خودرو و منزل صادر و معاون سردار باقری امضا کرده بودند به این مراکز مراجعه کردم و با یک حالت تمسخر به نامه و بنده نگاه کردند و عنوان نمودند که این مدیریت حق صدور چندین نامه های ندارد و فکر کردند بنده این نامه‌ها را جلع نمودم که حدود نصف روز بنده را تحویل حراست مجموعه خود کردند و عنوان نمودند فقط نامه بنیاد شهید و رزمنده داوطلب سپاه و بسیجی ارتش سهمی ای ندارد این نامه‌ها را هرکجا صادر کرده خودش برید آنجا حواله ماشین.و وام هم. برای شما صادر کند و در آخر یکی از مسئولین ایران خودرو با تمسخر گفت این کارت و زمان حضور داوطلبی بگذار در کوزه آبش را بخورتقاضا دارد این کارته اگر تجملی و از سر باز کردن است بفرمایید دو دسته مجدد به شما عودت دهیم که به اینگونه مدت زمان داوطلبی زمان جنگ را به مسخره میگیرند پیش نیاید بنده که تا به حال کوچکترین استفاده از سابقه جبهه را نکردم حتی سهمیه دانشگاه جهت معافیت نظام وظیفه چون آن زمان با این نیت به جبه رفتیم که صدام داشت شعار فتح قادسیه دو را سر میداد و می‌گفت بلای که جنگ قادسیه صدر اسلام سر ایرانیان آوردند و تمام زنان ایران را مورد تجاوز و کنیزی بردند صدام هم داشت اوایل جنگ همین کار را می‌کرد نیت ما چند نفر بودیم که تا پا جان از ناموس مردم دفاع کنیم که از چند نفر دو نفر زنده هستن که ما هم مرده متحرک هستیم خواهشمند است جواب پیش نهادهای بنده را در ایمیل بالا اعلا نمایید که این مدارک کارت تقدیر نامه به امضا سردار باقری ما ایثارگران داوطلب آنها را داخل فرغون بریزیم و دم سازمان عریض و طویل که برای این کا با چند صد نیروی کادر با حقوق بالا استخدام کردید خالی کنیم رزمنده داوطلب با وجود معلولیت که دارم خدایی نکرده دشمن چشم به مرزهای ما داشته باشد به خاطر مردم خوب ایران نه شخص خاصی تفنگ دست میگیرم جهت میهن عزیز ایران زنده باد ایران برافراشته بود پرچم خوش رنگ ایران مهدی

    پاسخ

    سلام به دوستان همرزم دوران جنگ عزیزم بنیاد شهید مسئول پیگیری شهدا و مجروحان بود حتی اگر مجروح بخ بنیاد مراجعه نمیکرد باید پیگیری میکرد چون یگ برگ صورت سانحه همان موقع به بنیاد ارسال میشد شخصا دیدم خیلی از مجروحان با داشتن استراحت پزشکی باز محل خدمت خود را ترک نمی کردن بودن افرادی که برای گرفتن عکس از منطقه جنگی میومدن اما الان شدن جانباز بالای 25 درصد و با داشتن دوست و پارتی الان صاحب خونه و زندگی هستند افرادی مثل من با وجود مصدومیت شیمیایی و موجی تا آخرش وایستادیم شدیم زیر 25 الان دیگه خود بنیاد برامون تره خرد نمیکنه الان که عوارض مصدومیت شیمیایی و موجی خودشو نشان میده حتی برای درمان هم مشکل داریم ما به وظیفه عمل کردیم خدا بداد مسئولی برسه که فقط فکر صندلی ریاست هست پایدار باشید جانباز شیمیایی و موجی مستاجر مردم و دو فرزند دانشجو با انواع عوارض مصدومیت گاز خردل فقط زنده هستم زندگی نمیکنم

    پاسخ

    سلام و وقت بخیر خدمت تمامی مردم ایران زمین اللخصوص جانبازان و ایثارگران و آزادگان و تمامی کسانی که جانشان را برای حفظ وطن فدا کردن.
    درود ویژه خدمت فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان متوفی که به کل این عزیزان فراموش شده‌اند
    بنده فرزند جانباز هفتاد درصد هستم و تا کنون از هیچ سهمیه‌ای استفاده ننموده ام.
    اینهایی که میگن همش شعار هستش و اصلا هیچ امتیازی به ما ندادن و هربار فقط جانبازان رو بد جلوه میدن در دید عموم مردم اما هیچ رسیدگی نمیشه.
    یه صحبتی هم با اون دسته از عزیزان دارم که میگن ما انقدر توی جبهه بودیم و از این قبیل حرف‌ها
    عزیزان من پدر بنده در عملیات خنثی سازی بمب‌های خوشه‌ای به فاصله یک متری بمب منفجر شد بهش.
    دوتا چشماش درجا نابینا شد پای چپش درجا قطع شد دوتا از انگشتان دست راستش درجا قطع شد دوتا از انگشتان پای راستش هم قطع شده گوش چپش کم‌شنوا هست بدنش پر از ترکش هست موقعی که سرما بهش میخوره از شدت درد به خودش میپیچه.این از حال و احوال خودش
    منی که فرزندش هستم بعلاوه مادرم کهمسوولیت نگهداریشو بر عهده داریم از اعصاب و روان پدرم بگم؟از موجب بودنش بگم؟از چیش بگم؟از اینکه توان حرکت کردن رو نداره بگم؟
    شماهایی که میگین همه امتیازات برای جانبازان ۷۰ درصد هست تا حالا با یه همچین وضعیتی زندگی کردین؟؟؟میتونین زندگی کنین؟
    در ضمن هیچ امکاناتی عاید ما نشده پس الکی قضاوت نکنید

    پاسخ

    سلام. میخاستم سوال کنم که چرا جانبازان ماشینی را که وارد میکنن نمیتونن بفروشن. اکثر جانبازان خونه ندارن و بچه های بزرگ دارن که بیکارن .بعد اگه جانبازان بتونن ماشینو بفروشن میتونن یه خانه کوچک و هم یه ماشین ایرانی کم قیمتر بگیرن و همچنین یه سرمایه کوچک واسه کار بچه ها بزارن. در اینصورت اکثرا ماشینو که میفروشن بالاجبار ولی با شرایطی خیلی بد و پول خیلی کمتری میگیرن. بعد مگه فوتبالیستها واسه مجاهدت تو جام جهانی اجازه وارد کردن ماشینهای آنچنانی گرفتن که شنیدها از سود ۷۰ تا ۸۰ میلیارد واسه بعضی هاشون بوده اجازه فروش نداشتن. یعنی اونها از ایثارگران و جانبازان ایثار بیشتری کرون
    ممنونم

    پاسخ

    سلام و وقت بخیر خدمت تمامی مردم ایران زمین اللخصوص جانبازان و ایثارگران و آزادگان و تمامی کسانی که جانشان را برای حفظ وطن فدا کردن.
    درود ویژه خدمت فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان متوفی که به کل این عزیزان فراموش شده‌اند
    سلام و صلوات به جایگاه عزیز رهبری سید علی خامنه‌ای بزرگوار
    بنده فرزند جانباز هفتاد درصد هستم و تا کنون از هیچ سهمیه‌ای استفاده ننموده ام.
    اینهایی که میگن همش شعار هستش و اصلا هیچ امتیازی به ما ندادن و هربار فقط جانبازان رو بد جلوه میدن در دید عموم مردم اما هیچ رسیدگی نمیشه.
    یه صحبتی هم با اون دسته از عزیزان دارم که میگن ما انقدر توی جبهه بودیم و از این قبیل حرف‌ها
    عزیزان من پدر بنده در عملیات خنثی سازی بمب‌های خوشه‌ای به فاصله یک متری بمب منفجر شد بهش.
    دوتا چشماش درجا نابینا شد پای چپش درجا قطع شد دوتا از انگشتان دست راستش درجا قطع شد دوتا از انگشتان پای راستش هم قطع شده گوش چپش کم‌شنوا هست بدنش پر از ترکش هست موقعی که سرما بهش میخوره از شدت درد به خودش میپیچه.این از حال و احوال خودش
    منی که فرزندش هستم بعلاوه مادرم کهمسوولیت نگهداریشو بر عهده داریم از اعصاب و روان پدرم بگم؟از موجب بودنش بگم؟از چیش بگم؟از اینکه توان حرکت کردن رو نداره بگم؟
    شماهایی که میگین همه امتیازات برای جانبازان ۷۰ درصد هست تا حالا با یه همچین وضعیتی زندگی کردین؟؟؟میتونین زندگی کنین؟
    در ضمن هیچ امکاناتی عاید ما نشده پس الکی قضاوت نکنید

    پاسخ

    دقیقا حرف دلم را گفته‌ اید. باور کن جانبازی سراغ دارم که‌ ۵۰درصد هست ولی مادرزادی اسم داست وتوخدمت جایی بود که‌ اصلا آلوده به‌ شیمیایی نبوده ولی با دوشاهد دوروغی شده‌ جانباز شیمیایی

    پاسخ

    اجازه ورود ندادی کاذب هستید مرا دعوت کنید تا حضوری لااقل بگویم

    پاسخ

    همیشه ۵۰ درصد عدالت ! ما زیر ۵۰ درصد چه کنیم به آمار نگاه کنید انکه وبال شماست می‌ترسید انکه حجب و حیا دارد سراغی نمیگیرد طرد است لعنت بر بی عدالتی .یکبار منزلم آمدند کارت هدیه گرفتم وقتی رفتند ده هزارتومن داخلش بود یک تومن گذاشتم روی آن به خانم عرض کردم بنیاد یک میلیون ده هزار تومن هدیه داده .لعنت بر بی عدالتی

    پاسخ

    جانبازان زیر۵۰ جانباز نیستند مگه
    پس زیر پجاه ها چی

    پاسخ