;
coinex

سرعت شارژ آیفون 15 مشخص شد

باتوجه به بهره‌مندی پرچمداران جدید اپل از درگاه USB-C برخی شایعات حاکی از افزایش سرعت شارژ آیفون 15 بودند اما ظاهرا کوپرتینویی‌ها چنین قصدی نداشتند.

بر اساس گزارش مک‌رومرز، اپل در صفحه مشخصات فنی آیفون 15 و آیفون 15 پرو اعلام کرده که شارژ بی‌سیم توسط شارژرهای Qi 7.5 واتی انجام می‌پذیرد. درواقع اپل در زمان رونمایی این دو مدل طی کنفرانس Wonderlust اعلام کرد که این دو گوشی از استاندارد شارژ بی‌سیم Qi2 پشتیبانی می‌کنند، اما به‌نظر این اظهارات به هیچ عنوان به معنی افزایش سرعت شارژ آیفون 15 نبوده است.

از طرفی هیچ بهبودی نیز در شارژ مگ‌سیف مشاهده نمی‌شود. گفتنی است که شارژرهای مگ‌سیف توانایی شارژ آیفون با توان 15 وات را دارند و همواره قیمت شارژر مگ‌سیف بیشتر از شارژر بی‌سیم سایر شرکت‌ها است.

افزون‌براین، تمامی شایعات مربوط‌به افزایش سرعت شارژ سیمی آیفون هم رنگ حقیقت به‌خود نگرفت. پیش‌تر برخی از منابع اعلام کرده بودند توان شارژ آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس به 35 وات خواهد رسید، اما صفحه مشخصات فنی اپل هیچ اشاره‌ای به بهبود سرعت شارژ آیفون 15 نداشته است.

بیشتر بخوانید: بندهای جدید اپل واچ کاملا از مواد بازیافتی تهیه شده است

هیچ خبری از افزایش سرعت شارژ آیفون 15 نبود!

Qi2 استاندارد جدیدی جهت شارژ بی‌سیم محسوب شده که بر مبنای مگ‌سیف توسعه یافته است. این استاندارد شامل «پروفایل توان مغناطیسی» بوده و با این هدف طراحی شده که بهره‌وری انرژی را ارتقاء دهد و سرعت شارژ را افزایش دهد.

در همین راستا نیز تعدادی از شرکت‌ها شارژرهای 15 وات جدیدی بر مبنای Qi2 معرفی کرده‌اند؛ اما به‌نظر می‌رسد که آیفون‌های نسل جدید اپل از حالت 15 وات Qi2 پشتیبانی نخواهند کرد.

سرعت شارژ آیفون 15

بنابراین گوشی‌های سری آیفون 15 با آداپتور 20 وات در عرض نیم‌ساعت به شارژ 50 درصد خواهند رسید. حتی احتمال دارد که با بهره‌گیری از آداپتور 35 وات بتوان افزایش سرعت شارژ را هم تجربه کرد. به‌هرحال قطعاً با عرضه رسمی آیفون‌های جدید، جزئیات بیشتری در این رابطه به‌دست خواهیم آورد.

بنابر اعلام اپل، قیمت گوشی آیفون 15 از 799 دلار آغاز خواهد شد و قیمت گوشی آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس در مدل پایه به‌ترتیب 999 دلار و 1199 دلار خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص سرعت شارژ آیفون 15 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر