coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

دلیل کم شدن صدای زنگ آیفون چیست؟

آیا شما هم از گوشی آیفون استفاده می کنید؟ برای شما هم پیش آمده که با کم شدن صدای زنگ آیفون مواجه شده باشید؟ بسیاری از کاربران بر این باور هستند که چون قیمت گوشی اپل بالا است، پس نقص کمتری دارند اما تجربه کاربری بر خلاف این موضوع را ثابت کرده است. برای مثال یکی از مشکلاتی که بیشتر کاربران ایفون با آن رو به رو هستند، کم شدن صدای زنگ گوشی است.

متاسفانه مشکل کم شدن صدای زنگ گوشی آیفون در تمامی سری ها و حتی در سری های رده بالا همچون آیفون ۱۳ پرو مکس و 14 نیز وجود دارد و یک مشکل اساسی به شمار می رود. کم شدن شدن صدای زنگ گوشی می تواند دلایل متعددی داشته باشد که در این مطلب ما با توضیح دلایلی که سبب کم شدن صدای زنگ آیفون می شود تا حدودی سعی کرده ایم این مشکل احتمالی را برای کاربران حل کنیم.

1. اتصال هندزفری، مهم ترین دلیل کم شدن صدای زنگ ایفون

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که گوشی آیفون خود را از طریق بلوتوث به هندزفری وصل کنید و فراموش کرده باشید که آن را قطع کنید. در چنین شرایطی صدا در هندزفری پخش می شود و کاربر فکر می کند که صدای گوشی قطع شده است. با این حال حتی اگر هندزفری های بلوتوثی شما در حالت استند بای هم باشد باز هم لازم است که آنها را تِست کنید و از حالت فعال خارج کنید تا صوت از بلند گوهای گوشی پخش شود.

2. هنگ کردن گوشی، دلیلی برای کم شدن صدای گوشی آیفون

چرا صدای زنگ گوشی آیفون قطع شده؟ هنگ کردن آیفون می تواند یکی دیگر از دلایل کم شدن یا قطع صدای گوشی آیفون باشد. گاهی اوقات پر شدن حافظه گوشی سبب پایین آمدن کارایی گوشی و در نتیجه هنگ کردن آن می شود که یکی از عوارض آن قطع صدای گوشی است. زمانی که مشکل کم شدن صدای زنگ گوشی آیفون ناشی از هنگ شدن دستگاه باشد، می توانید با ریست کردن گوشی مشکل ایجاده شده را برطرف کنید. اگر می خواهید با این مشکل روبه رو نشوید بهتر است یک گوشی با حافظه داخلی بالا مانند آیفون ۱۳ با حافظه 256 یا 512 گیگابایت تهیه کنید، البته اگر با قیمت گوشی آیفون ۱۳ که از رنج قیمت بالایی برخوردار است مشکلی ندارید.

دلیل کم شدن صدای زنگ آیفون چیست؟

3. آیا مشکل در تنظیمات صدا باعث کم شدن صدای زنگ آیفون میشه؟

یکی دیگر از پاسخ هایی که می توان برای سوال چرا صدای زنگ آیفون کم میشود در نظر گرفت، وجود مشکل در تنظیمات صدا است. زمانی که گوشی را داخل جیب یا کیف خود قرار می دهید ممکن است به دلیل تکان های ناگهانی برنامه های صدا همچون Silent Mod، Do Not Disturb صدا را کم یا قطع کنند.
همچنین ممکن است به صورت اتفاقی دکمه ولووم فعال شود و صدا روی حالت Mute قرار بگیرد. اگر مشکل کم شدن صدای زنگ آیفون از بی صدا شدن گوشی نباشد، باید حالت Do Not Disturb یا همان حالت مزاحم نشو را چِک کنید. چرا که احتمالاً این برنامه فعال باشد.

4. حالت Silent، اصلی ترین دلیل قطع صدای گوشی آیفون

زمانی که شما حالت Silent را در گوشی فعال می کنید قطعاً زنگ گوشی آیفون نیز قطع می شود. پس اگر صدای زنگ گوشی شما قطع شد حتماً حالت سایلنت را چِک کنید و از خاموش بودن حالت سایلنت اطلاع پیدا کنید. البته اگر گوشی آیفون شما در حالت سایلنت باشد رنگ سویئچ کنار لبه گوشی قرمز می شود که در صورت تغییر سوئیچ صدا نیز فعال می شود.

دلیل کم شدن صدای زنگ آیفون چیست؟

5. کثیف بودن اسپیکرها، می تونه صدای گوشی آیفون رو کم کنه؟

اسپیکرهای آیفون دارای سوراخ های بسیار ریزی است که فوراً دچار انسداد می شوند. همین موضوع سبب می شود تا صدای گوشی ایفون کم یا قطع شود. برای جلوگیری از مسدود شدن سوراخ بلندگوهای گوشی می توانید مقداری الکل را روی گوش پاکن بریزید و آن را تمیز کنید.

6. مشکل در سخت افزار، از دلایل کم شدن صدای زنگ آیفون

دلیل کم شدن صدای زنگ آیفون چیست؟ گاهی اوقات کم شدن زنگ آیفون ناشی از مشکلات نرم افزاری نیست و ممکن است قطعه ای سخت افزاری در قسمت بلندگوها دچار آسیب شده باشد.

  • از بین رفتن اسپیکر : سوخته شدن اسپیکر گوشی آیفون یکی از مشکلات سخت افزاری است که می تواند باعث قطع صدای گوشی آیفون شود.
  • خرابی در IC صدا : یکی دیگر از قطعاتی که در صورت خرابی و یا سوخته شدن صدای گوشی آیفون را قطع می کند IC است. در صورت سوختن یا نیم سوز شدن این قطعه، می بایست نسبت به تعمیر و یا رفع آن اقدام کنید.
  • پاره شدن فلت اسپیکر : فلت قسمتی در گوشی است که هماهنگی لازم را بین تنظیمات صدا و بورد اصلی ایجاد می کند. اگر این قسمت دچار مشکل شود دیگر قادر به کم و زیاد کردن صدای گوشی نخواهید بود.
    البته در نظر داشته باشید که این مشکل برای همه مدل های گوشی آیفون ممکن است پیش آید. به بیان ساده تر بر این باور نباشید که در صورت خرید آیفون ۱۲ پرو مکس و یا مدل های پایین تر امکان برخورد با این مشکل بیشتر است و با تهیه مدل های بالاتر این مشکل را نخواهید داشت.

دلیل کم شدن صدای زنگ آیفون چیست؟

چگونه مشکل کم شدن صدای زنگ آیفون را بر طرف کنیم؟

با توجه به اطلاعاتی که درباره دلیل کم شدن صدای زنگ آیفون چیست و یا اینکه چرا صدای زنگ گوشی آیفون قطع شده را در اختیار شما قرار دادیم. اکنون در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی قطعاً می توانید راه حل مناسب را پیدا کرده و حل کنید. البته لازم به ذکر است ما در فروشگاه اینترنتی آترین کالا مجموعه ای از گوشی های آیفون را در مدل های متنوع در اختیار مشتریان قرار داده ایم تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، ارسال فوری و بهترین قیمت، ثبت سفارش خود را انجام دهند.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر