coinex
راهنمای خرید تکراتو

حواشی حضور رونالدو در ایران ؛ کاربران در شبکه‌های اجتماعی چه می‌گویند

حواشی حضور رونالدو در ایران از لحظه ورود کاروان النصر به ایران آغاز شده و در حال حاضر یعنی زمان نگارش این مقاله همچنان ادامه دارد.

از همان زمانی که رونالدو به النصر آمد و البته بعد از او خیل عظیمی از ستارگان تیم‌های اروپایی راهی شبه‌جزیره عربستان شدند، بسیاری از طرفداران فوتبال در ایران به رویارویی‌های تیم‌های عربستانی با نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا فکر می‌کردند.

پیش از ادامه این مقاله باید بگوییم که می‌توانید پخش زنده بازی پرسپولیس و النصر را با لینک خارجی و گزارش انگلیسی از تکراتو تماشا کنید. برای تماشای بازی پرسپولیس و النصر روی لینک قرمز رنگ زیر کلیک کنید:

برای پخش زنده بازی پرسپولیس و النصر 28 شهریور 1402 اینجا کلیک کنید

نگرانی درباره نحوه حضور فوق‌ستارگان دنیای فوتبال در ایران، نحوه استقبال، پذیرایی، حفاظت و اجرای بازی‌ها از همان زمان به تدریج مطرح شده بود، اما از آنجایی که در نتیجه روابط سیاسی نه‌چندان خوب دو کشور، چند سالی بود که بازی‌های نمایندگان ایران و عربستان در زمین بی‌طرف برگزار می‌شد، برخی می‌گفتند هیچگاه رونالدو، بنزما و دیگران قرار نیست به ایران بیایند.

اما وضعیت عوض شد و با فشار چین، دولت سیزدهم با عربستان به نوعی مصالحه سیاسی رسید و در یکی از نتایج این مصالحه سیاسی، رایزنی‌های وزارت امور خارجه با AFC برای حضور تیم‌های عربستانی در ایران و بالعکس آغاز شد. رایزنی که نتیجه داد تا اتفاقی که همه دوست داشتند بیفتد. رونالدو حالا باید برای تقابل با پرسپولیس به ایران می‌آمد که دیدیم آمد. اما حضور رونالدو در ایران از همان ساعات ابتدایی ظهر امروز تا همین الان که در حال نگارش این مطلب هستیم آنقدر حواشی گسترده‌ای به همراه داشته که شاید باید آرزو کنیم کاش اصلا رونالدو به ایران نمی‌آمد!

بیشتر بخوانید: بعد از تجربه موفق فوتبال؛ یورش سعودی‌ها به بسکتبال با پیشنهاد تاریخی به لبرون جیمز ؛ پادشاه عازم ریاض می‌شود؟

حواشی حضور رونالدو در ایران

کاروان تیم فوتبال النصر عربستان حدود ساعت ۱۰:۱۵ صبح امروز با هواپیمای اختصاصی در حالی راهی تهران شد که تعدادی از مقامات این کشور نیز در جمع بازیکنان النصر حضور داشتند.

اما حضور بازیکنانی نظیر کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، تالیسکا، آیمریک لاپورت و بروزوویچ باعث شده تا تعداد قابل توجهی از اهالی رسانه قاره آسیا تصمیم به حضور در ورزشگاه آزادی تهران برای پوشش این دیدار بگیرند. اتفاقی که طبیعتا می‌تواند به معنای بازتاب واکنش ایرانیان به حضور رونالدو در ایران و نحوه واکنش طرفداران فوتبال به این اتفاق نیز باشد.

تخصیص سیمکارت بدون فیلتر به بازیکنان النصر

گرچه از چند هفته پیش، برخی از چهره‌های شناخته شده فوتبال و ورزش کشور نسبت به اهمیت نحوه استقبال و انتقال کاروان النصر به هتل و سپس ورزشگاه هشدار داده بودند، اما به نظر می‌رسد نه مسئولین شهرداری و در راس آن علیرضا زاکانیِ اصولگرا، نه مسئولین شورای شهر و نه هیچ ارگان دیگری حتی مقامات باشگاه پرسپولیس و هتل اسپیناس پالاس آمادگی لازم برای انتقال آبرومندانه ستارگان النصر به هتل را نداشتند.

در نتیجه این عدم آمادگی، صحنه‌هایی بس غریب از لحظه حضور رونالدو در ایران رقم خورده که برخی از آن‌ها را با هر متر و معیاری بسنجیم، چیزی جز آبروریزی نیست. این اتفاقات واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته و به همین مناسبت در این مطلب قصد داریم مروری بر اتفاقات ناشی از حضور کاروان النصر در ایران داشته باشیم.

کاروان النصر به تهران رسید

از چند هفته قبل و همزمان با طرح بحث تقابل پرسپولیس و النصر در آزادی، مسائل حل نشده زیادی پیش روی مدیران باشگاه پرسپولیس و حتی فدراسیون فوتبال بود. از ورزشگاه باشکوهی که برای دور زدن اجبار AFC به حضور زنان در استادیوم، به طور صوری و به اسم تعمیرات تخریب شده و قابل استفاده نیست تا مسئله فیلترینگ و محدودیت‌های گسترده اینترنتی که برای حفظ آبرو هم که شده نباید رونالدو و دوستان مشهورش متوجه آن می‌شدند.

اولی که غیرقابل حل بود و قرار شد بازی بدون تماشاگر برگزار شود. البته محرومیت پرسپولیس در این اتفاق مهمترین عامل بود. برای سیمکارت هم رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در یک برنامه تلویزیونی رسما تخصیص سیمکارت بدون فیلتر به کاروان النصر در ایران با همکاری اپراتور ایرانسل داد.

بعد از حل این مشکلات،‌ امروز کاروان تیم النصر به تهران رسید. از همان ابتدا واکنش خبرنگاران و مسئولین امر در فرودگاه خندهِ احتمالا تمسخرآمیز رونالدو را به همراه داشت. در این هیاهو، مدیران ورزشی باشگاه پرسپولیس به رسم همیشگی تمام مدیران ورزشی در ایران دست به اقدامی عجیب زدند و یک قطعه فرش دستبافت نفیس به رونالدو هدیه دادند.

فرشی که گرچه برخی رسانه‌های داخلی می‌کوشند قیمت آن را زیر 300 میلیون تومان اعلام کنند، اما با بررسی وضعیت بازار فرش ایران مشخص می‌شوند که این سری فرش‌های دستبافت کمتر از 3 میلیارد قیمت ندارند. گفته می‌شود ارزش فرش اهدایی به رونالدو که با شگفت‌زدگی ستاره پرتغالی نیز همراه شده بود در همین حدود یعنی 3 میلیارد تومان است.

کاروان النصر در ادامه و با تمهیدات خاص امنیتی با دو اتوبوس زرد رنگ تزئین شده با لوگو النصر از فرودگاه به سمت هتل حرکت کرد. سایت‌های خودرویی می‌گویند اتوبوس‌های مورد استفاده نسبتا قدیمی هستند و اسکورت اتوبوس‌ها نیز با 6 دستگاه خودرو لاماری ایما انجام شده که یکی از محبوب‌ترین کراس‌اوورهای چینی این روزهای بازار ایران است.

حواشی حضور رونالدو در ایران ؛ کاربران در شبکه‌های اجتماعی چه می‌گویند

این دو اتوبوس یک دستگاه اسکانیا مارال VIP و یک دستگاه اسکانیا درسا VIP هستند که هر دو در اوایل دهه 90 شمسی در ایران مونتاژ شده‌اند.

مسئله اساسی‌تر اما طرفدارانی بودند که از ساعات آغازین روز و حتی قبل از پرواز النصر از عربستان، اطراف فرودگاه امام خمینی، اطراف هتل محل اقامت کاروان النصر و حتی اطراف ورزشگاه آزادی تجمع کرده بودند. صحنه‌هایی که این جمعیت طرفداران خلق کردند بازتابی جهانی در رسانه‌های بین‌المللی پیدا کرده و انتقادات زیادی در شبکه‌های اجتماعی متوجه مسئولان کرده است.

ماجرا از زمان نزدیک شدن اتوبوس حامل کاروان النصر به هنل آغاز شد. نه تنها جمعیت قابل توجهی از قبل از رسیدن کاروان در اطراف هتل تجمع کرده بودند، بلکه شماری از رونالدودوستان نیز دنبال اتوبوس تا هتل دویدند و صحنه‌های عجیبی در خیابان‌های تهران ثبت شد.

برخی رسانه‌های ورزشی معتبر خارجی از جمله روزنامه آبولا چاپ پرتغال بخش مهمی از اخبار روز خود را به اتفاقات تهران اختصاص دادند.

آبولا در این خصوص با انتشار این تصویر نوشته: هیستیری رونالدو در ایران – همراه با تصاویر تاثیرگذار.

گاتزتا دلا اسپورت، معتبرترین رسانه ورزشی ایتالیا نیز اینطور درباره اتفاقات تهران و حضور رونالدو در ایران نوشت:

النصر اولین باشگاه سعودی است که از سال 2016 به تهران می‌آید. (همراه با اینترنت آزاد).

خبرگزاری فرانسه هم اینطور نوشته:

 خوشامد هیجان انگیز ایرانیان به کریس رونالدو در تهران

حواشی حضور رونالدو در ایران ؛ کاربران در شبکه‌های اجتماعی چه می‌گویند

دویدن مردم به دنبال اتوبوس النصر و خلق این صحنه‌ها، شلوغی لابی هتل و خارج شدن کنترل اوضاع از دست نیروهای برقرارکننده نظم صحنه‌های عجیب‌تری هم آفرید که کاش هرگز جهانی نشود. از زمین خورد خبرنگار در مقابل رونالدو که پوزخند تمسخرآمیز ستاره پرتغالی را همراه داشت، تا کوهنوردی طرفداران در اطراف هتل اسپیناس پالاس، شکستن درب‌های هتل و تخریب فضای سبز آن!

حواشی حضور رونالدو در ایران ؛ کاربران در شبکه‌های اجتماعی چه می‌گویند
خبرگزاری تسنیم مدعی شده این تصویر دروغین و ساخته رسانه‌های معاند است. اما ویدیویی نیز در توییتر از این کوهنوردی منتشر شده است که ادعای تسنیم را زیرسوال می‌برد

این استقبال عجیب و البته ترسناک از کاروان النصر پایان ماجرا نبود و در این شلوغی و ازدحام، نواف العقیدی دروازبان تیم النصر گم شد و حتی آگهی فروش او در سایت دیوار منتشر شد! موضوعی که واکنش‌های زیادی به همراه داشت و نگرانی‌هایی برانگیخت اما گویا دروازبان النصر اندکی بدون مشکل خاصی به دیگر اعضای تیم پیوسته است.

همه این اتفاقات، بی‌نظمی و بی‌برنامگی و وضعیت عجیب طرفداران ایرانی، نگرانی کاروان النصر را برانگیخت و کار به جایی رسید که باشگاه النصر به جای اینکه رونالدو، عبدالرحمن غریب را به نشست خبری قبل از بازی آورد. حتی ازدحام جمعیت در اطراف هتل سبب شد تا کاروان النصر برای گریز از تکرار اتفاقات صبح،‌ تمرین عصر در ورزشگاه آزادی را لغو کند!

کاسترو (مربی النصر) و غریب هردو از استقبال ایرانی‌ها تشکر کردند البته که آنرا کمی عجیب قلمداد کردند. برخی خبرنگاران حاضر در هتل اسپیناس پالاس می‌گویند مسئولان تیم عربستانی و البته شخص رونالدو از اتفاقات بسیار شاکی و عصبی هستند و احتمال می‌رود اتفاقات و خساراتی که به هتل وارد شده، در ادامه برای فوتبال ایران دردسرساز شود.

تغییرات امکانات و شرایط میزبانی به افتخار رونالدو!

گرچه مسئولین موفق شدند به قیمت تخریب سکوهای آزادی مانع از حضور زنان در بزرگترین استادیوم ایران شوند، اما مورد دیگر یعنی لزوم استفاده از VAR را نمی‌شد کاری کرد. از آنجایی که مسئولان فوتبالی داخلی اقدامی در این جهت نکرده بودند، AFC در اقدامی تعجیلی به نوعی چند دستگاه VAR را صرفا برای مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به فوتبال ایران قرض داده و با نظارت کارشناسان خود عملیات نصب و استفاده از آن‌ها در آزادی و نقش جهان، دو استادیوم میزبان تیم‌های خارجی را پیاده کرده است.

اتفاق جالب توجه دیگر اینکه عصر امروز، بعد از سالها مسئولین به این نتیجه رسیدند که آسفالت اطراف استادیوم آزادی که منتقدان زیادی دارد واقعا شرایط آبرومندانه‌ای ندارد. پس بلافاصله و در یک اقدام جهادی و انقلابی عملیات اصلاح آسفالت اطراف آزادی برای حفظ آبرو آغاز شد. تصاویر و ویدیوهایی نیز از این اقدام دیرهنگام منتشر شده است که در ادامه می‌بینید:

اتفاقات فضای مجازی با انتشار تصاویری از این دست آغاز شد. بسیاری از خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای نسبت به واکنش هواداران ایرانی به حضور رونالدو در ایران شگفت‌زده بودند. واقعیت ماجرا این است که ما ستاره ندیده نیستیم و شاید پیش‌بینی این اتفاق کمی دشوار بوده است. در سالیان گذشته ژاوی بارها به ایران آمده،‌ تیم پیشکسوتان شامل چهره‌هایی چون میشل سالگادو، روبرتو کارلوس و بسیاری بازیکنان مطرح دیگر هم به ایران آمده‌اند اما هیچگاه چنین فاجعه‌ای در این وسعت رخ نداده بود.

از بد ماجرا صفحه رسمی باشگاه النصر هم با انتشار ویدیوی زیر وضعیت را بدتر کرد و صحنه‌هایی نه‌چندان جذاب از وضعیت استقبال از رونالدو به نمایش گذاشت:

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به حضور رونالدو در ایران و حواشی آن

همانطور که گفتیم برخی کاربران واکنش‌هایی نسبت به حضور رونالدو در ایران نشان‌داده‌اند. در یکی از این موارد، سیامک قاسمی بنیانگذار موسسه مطالعات اقتصادی بامداد نوشته:

این جمعیت اینگونه تپه‌های اطراف هتل اسپیناس پالاس را در رویای دیدن رونالدو به بالا می‌روند، اما واقعا به این جوانان چه داده‌ایم که از آنها انتظار دیگری داریم؟ وقتی دیوار بلند انزوا سالهاست در دور تا دور کشور کشیده شده است، بسیاری از این جوانان که اینگونه سینه کش کوه را در رویای دیوار رونالدو به بالا می‌روند به این نتیجه رسانده است که احتمالا این آخرین فرصت آنها برای دیدن یک ابرستاره در همه عمرشان است. شاید اگر این سرریز ثروت و برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای جنوب خلیح‌فارس و عربستان به سمت ایران منزوی نبود، همین تک فرصت‌ هم برای این جوانان فراهم نمی‌شد. حقیقتا در طی عمر طبیعی یک جوان ایرانی، چند بار امکان دیدن ابرستاره‌ها فراهم می‌شود؟ کدام رویداد و مسابقه و کنسرت بزرگ بین‌المللی در این کشور برگزار می‌شود؟ در چهل سال اخیر چند ستاره به ایران آمده اند؟ فرهنگ ساختنی و تجربه کردنی‌ است و وقتی امکان تجربه‌ای نیست، فرهنگی هم نخواهد بود. انزوا نتیجه‌ای جز فقیر ندارد و این فقر همه جانبه است، فقط فرهنگی ، فقر اجتماعی و فقر اقتصادی! من اسم این تصویر را می‌گذارم: تلاش برای عبور از دیوار بلند انزوا!

حواشی حضور رونالدو در ایران ؛ کاربران در شبکه‌های اجتماعی چه می‌گویند

کاربر دیگری با انتشار تصویری از تعقیب اتوبوس النصر توسط هواداران به نکته ظریفی اشاره کرده است:

حالا فک کن این فضاحت و آبروریزی توی تبریز، اهواز یا یه شهر غیر از پایتخت بود… همه خودشونو جر میدادن که وای چقد بی‌فرهنگن، ولی واسه خودشون اشکال نداره! #رونالدو #النصر

کاربری دیگر نوشته:

توی کیس رونالدو هم شما نگران حیثیت ایران و ایرانی نیستید، هر آنچه ایران به عنوان حیثیت داشته در سطح جهانی توسط حاکمیت حراج شده. توی ساختاری که همه نهادهای آموزشی و تبلیغاتی در انحصار حاکمیته، مسوولیت هر حماقت جمعی‌ای به دوش حاکمیته. به بقیه ایراد می‌گیرید که احساس باشعوری کنید.

کاربر دیگری مدعی شده رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس دختر خود را برای دیدار رونالدو با خود همراه کرده است:

حواشی حضور رونالدو در ایران ؛ کاربران در شبکه‌های اجتماعی چه می‌گویند

کاربر دیگری ویدیویی از هجوم مردم به هتل اسپیناس پالاس و شکستن درب‌های هتل منتشر کرده است:

کاربر دیگری با انتشار این تصویر و به طعنه درخصوص قانون ممنوعیت پوشیدن شلوارک در ایران نوشته:

حواشی حضور رونالدو در ایران ؛ کاربران در شبکه‌های اجتماعی چه می‌گویند

عبدالکریم حسن‌زاده نماینده دوره‌های نهم و دهم مجلس شورای اسلامی نیز اینطور نوشته:

ریشه هجوم شهروندان برای دیدن رونالدو ایزوله بودن کشور است. این رفتار ناشی از حسرتی است که ریشه سیاسی دارد. ملت ایران مجبور شده به دیدن پدیده‌های روز دنیا از تلویزیون، بدون تجربه کردن آنها در مجاورت خود بسنده کند. از رویدادها و ستارگان بزرگ گرفته تا اتومبیل و تکنولوژی‌های جدید.

احسان بداغی روزنامه نگار هم نوشته:

کشوری که هیچ تیم بزرگی در آن اردو نمی‌زند، مقصد سفر تعطیلات هیچ ستاره‌ای نیست، هیچ کنسرت بزرگی در آن برگزار نمی‌شود، میزبان هیچ رویداد مهم فرهنگی یا ورزشی بین‌المللی نیست و…، میزبان انبوهی از حسرت‌ها و ندیدگی‌های اجتماعی خواهد شد. چنانچه ما شدیم.

حواشی حضور رونالدو در ایران ؛ کاربران در شبکه‌های اجتماعی چه می‌گویند

این هم یک نقل قول جالب از مدیر هتل اسپیناس پالاس:

تا این لحظه حدود 32 نفر هر کدام 43 میلیون تومان برای یک شب هزینه کرده‌اند تا شاید رونالدو را در هتل ببینند!

دیدار رونالدو با دو طرفدار معروف ؛ آدرین و فاطمه! [بروزرسانی 28 شهریور 1402]

با وجود اینکه مقرر شده بود هیچکس نتواند دیداری رسمی با رونالدو داشته باشد، وایرال شدن ویدیوی گریه‌های نوجوان کرجی سبب شد تا باشگاه النصر شب گذشته موجبات دیدار این کودک با رونالدو را فراهم کند. آدرین بعد از دیدار با رونالدو و در مصاحبه با سایت ورزش سه گفت از دیدار رونالدو بسیار هیجان‌زده شده و به قول خودش «کپ کرده» بود و نمی‌توانست حرف بزند. ویدیوی دیدار رونالدو آدرین را در ادامه می‌بینید:

این البته پایان ماجرا نبود. فاطمه حمامی، هنرمند معروف و فوتبالدوست ایرانی که از طرفداران مهم کریس رونالدو است و با وجود محدودیت‌های حرکتی با پاهای خود نقاشی چهره‌های معروف را می‌کشد از زمان ورود کاروان النصر به ایران درخواست ملاقات با رونالدو را داشت.

گفته می‌شود با پیگیری مجدانه رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس، سران باشگاه عربستانی شرایط دیدار رونالدو و فاطمه را فراهم کردند. فاطمه در این دیدار چند نقاشی از شاهکارهای خود که از رونالدو به تصویر کشیده بود را به ابرستاره پرتغالی هدیه داد و در عوض رونالدو هم پیراهن شماره 7 النصر را امضا کرد و تقدیم فاطمه کرد. ویدیو این دیدار را در ادامه ببینید:

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره حواشی حضور رونالدو در ایران چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر