coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

وام 750 میلیون تومانی ساخت مسکن [+نحوه دریافت]

وام 750 میلیون تومانی ساخت مسکن ویژه طرح نهضت ملی مسکن توسط بانک مسکن پرداخت خواهد شد. اما این وام شرایط بسیار خاص و سختی دارد.

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن از وام 750 میلیون تومانی ساخت مسکن برخوردار خواهند شد. براساس این خبر، این وام فقط مختص افرادی است که از فناوری‌های نوین در مسکن خود استفاده کرده که البته بسته به نوع شهر (کلانشهرها، مراکز استان و شهرهای دیگر) متفاوت است. گفتنی‌ست که بازپرداخت این وام برای افراد استفاده‌کننده از فناوری‌های نوین، 10 ساله است و برای دیگر افراد 8 ساله خواهد بود.

بیشتر بخوانید: افزایش مبلغ وام مسکن ملی به 550 میلیون تومان قطعی شد

وام 750 میلیون تومانی ساخت مسکن ویژه طرح نهضت ملی مسکن

سقف تسهیلات ساخت مسکن به سازندگانی که از روش‌ها و فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند در کلانشهرها، مراکز استان‌ها و سایر شهر‌ها به ترتیب ۷۵۰، ۶۵۰ و ۶۰۰ میلیون تومان تعیین شده که به مرور و با پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها پرداخت می‌شود. سال گذشته سقف این تسهیلات ۶۰۰ میلیون تومان بود.

بازپرداخت تسهیلات در سال جاری برای تعاونی‌ساز‌ها حداکثر ۱۰ سال و برای سایر سازندگان حداکثر ۸ سال با سود نرخ مصوب شورای پول و اعتبار است.

وام 750 میلیون تومانی ساخت مسکن ویژه طرح نهضت ملی مسکن

بنا به گفته عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن:

از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه ۵۵ درصد تسهیلات مشارکت مدنی در چارچوب ضوابط به پروژه‌هایی که از فناوری‌های نوین استفاده کردند پرداخت شد.

پرداخت تسهیلات ساخت با فناوری نوین در قالب طرح نهضت ملی مسکن با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار به میزان ۱۸ درصد خواهد بود. پیش از این نرخ تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن ۲۳ درصد بود که از ۱۳ تیر امسال به ۱۸ درصد کاهش پیدا کرد.

در حال حاضر سقف تسهیلات عادی طرح نهضت ملی مسکن ۵۵۰ میلیون تومان با مدت بازپرداخت ۲۰ ساله و نرخ سود ۱۸ درصد است. برای دهک‌های ۱ و ۲ مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان و برای دهک‌های ۳ و ۴ مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌شود. هر دوی این وام‌ها با نرخ سود ۲ درصد و مدت بازپرداخت ۱۵ ساله است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وام 750 میلیون تومانی ساخت مسکن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر