;
coinex

کیا موتورز به دنبال ساخت خودرو با زباله‌های اقیانوسی است

شرکت خودروسازی کیا موتورز تصمیم به ساخت خودرو با زباله‌های اقیانوسی گرفته است تا بتواند سهمی عمده در حفاظت از محیط‌زیست داشته باشد.

کمپانی خودروسازی کره‌ای کیا موتورز با همکاری یکی از شرکای تجاری خود به نام The Ocean Cleanup قصد ساخت خودرو با زباله‌های اقیانوسی را گرفته است. پیش‌تر 55 تن زباله از اقیانوس آرام بازیابی شده است که این خودروساز کره‌ای تصمیم دارد از این زباله‌ها در حودروهای برقی آینده خود استفاده کند تا سهمی در پاکسازی محیط‌زیست داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تولید برق از فاضلاب ؛ این باکتری‌های مهندسی‌شده، آینده انرژی جهان هستند!

کیا موتورز به دنبال ساخت خودرو با زباله‌های اقیانوسی است

Ocean Cleanup، یک پروژه بین‌المللی غیرانتفاعی با مأموریت پاکسازی اقیانوس‌ها از پلاستیک، صید پلاستیکی خود را در ویکتوریا، جزیره ونکوور کانادا، پیاده کرد. پس از یک سفر طولانی از اقیانوس آرام با استفاده از فناوری استخراج سیستم ۰۰۲ The Ocean Cleanup توانست یک محموله بزرگ زباله‌های اقیانوسی را به خشکی برساند.

GPGP بزرگ‌ترین انباشت زباله‌های شناور در جهان است و مساحتی معادل ۱.۶ میلیون کیلومترمربع دارد که معادل سه برابر فرانسه است. بازیافت پلاستیک برداشت شده به زودی آغاز خواهد شد و کیا از بخشی از مواد در مدل‌های آینده این شرکت خودروسازی استفاده خواهد کرد. این سیاست با تعهد کیا برای ارائه راه‌حل‌های توسعه پایدار که تأثیر محسوسی در مقیاس‌های پایداری دارند، هم‌سو است.

کیا موتورز به دنبال ساخت خودرو با زباله‌های اقیانوسی است

در حال حاضر، کیا با موفقیت بیش از ۳۰ راه‌حل پایدار را در زمینه‌های مختلف محصول، از جمله تولید پارچه و موکت با استفاده از PET بازیافتی، تولید چرم زیست پایه و رنگ بدون BTX (بنزن، تولوئن، زایلن) اجرا کرده است. در مورد EV9، مدل پرچم‌دار SUV تمام برقی هفت سرنشین این برند، ضایعات upcycled، از جمله تورهای ماهیگیری که از اقیانوس گرفته شده است، برای ایجاد موکت‌های کف خودرو استفاده می‌شود. اجزای مورد استفاده در ساخت EV9 ساخته شده از پلاستیک بازیافتی و مواد زیستی تقریباً ۳۴ کیلوگرم وزن دارند.

این در حالی است که شریک کیا، The Ocean Cleanup، بلافاصله پس از رساندن این حجم بالا از پلاستیک به ساحل، از فناوری جدید System 03 خود رونمایی کرد. تقریباً سه برابر بزرگ تر از سیستم ۰۰۲، سیستم ۰۳ می تواند مقادیر بسیار بیشتری از پلاستیک را با هزینه کمتر به ازای هر کیلوگرم برداشت کند. همچنین این سیستم با استفاده از فناوری نظارت و ایمنی پیچیده محیطی، مانند یک سازوکار جدید ایمنی، حیوانات دریایی، برای محافظت از جانوران دریایی طراحی شده است. این اقدامات در راستای اهداف The Ocean Cleanup برای پاکسازی ۹۰ درصد زباله‌های پلاستیکی شناور به انجام رسیده است.

اقدام شرکت‌های پیشروی جهان در استفاده از پلاسیتک‌های بازیافتی نشان از آن دارد که اقتصاد چرخشی این روزها به مهمترین هدف جوامع توسعه یافته بدل شده است. با این وجود، شرایط موجود در کشور ما با اقتصاد چرخشی فاصله بسیار دارد و به نظر می‌رسد هنوز مسئولان امر به اهمیت موضوع بازیافت و استفاده از ضایعات در تولید واقف نشده‌اند.

پیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت خودرو با زباله‌های اقیانوسی توسط کیا موتورز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: اسب بخار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر