;
coinex

احراز هویت بیومتریک در فرودگاه‌های سنگاپور ؛ بدون گذرنامه سفر کنید!

سیستم احراز هویت بیومتریک در فرودگاه‌های سنگاپور فعال شد. با فناوری جدید بکار رفته در این سیستم می‌توان بدون گذرنامه به کشورهای دیگر سفر کرد.

جوزفین تئو، وزیر ارتباطات سنگاپور اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی چانگی، سیستم احراز هویت بیومتریک در فرودگاه‌های سنگاپور را با هدف سفر کردن بدون گذرنامه فعال کرده است و در این راه یکی‌از پیشروترین کشورها محسوب می‌شود. آنطور که پیداست، قوانین جدید در راستای تصمیمات گرفته شده اخیر در پارلمان این کشور گرفته شده که براساس قانون مهاجرت تدوین شده‌اند.

بیشتر بخوانید: کرایه تاکسی‌های فرودگاه امام به 900 هزار تومان رسید!

احراز هویت بیومتریک در فرودگاه‌های سنگاپور فعال شد

مقامات فرودگاه بین‌المللی چانگی در سنگاپور می‌گویند طرحی را در دست اجرا دارند که از سال ۲۰۲۴ به مسافران اجازه می‌دهد بدون در دست داشتن گذرنامه کارهای پروازشان را انجام دهند و با سوار شدن بر هواپیما از این کشور خارج شوند.

تغییرات جدید پس از چند تغییر در قانون مهاجرت این کشور امکان‌پذیر شده است که روز دوشنبه در پارلمان این کشور به تصویب رسید.

جوزفین تئو، وزیر ارتباطات سنگاپور، در این‌باره گفت:

«سنگاپور یکی از نخستین کشورهای جهان خواهد بود که سیستم خودکار صدور مجوز سفر و احراز هویت بدون گذرنامه را به مرحله اجرا خواهد گذاشت.»

فناوری بیومتریک، همراه با نرم‌افزار تشخیص چهره، در حال حاضر در گیت‌های بازرسی خودکار در فرودگاه چانگی استفاده می‌شود. با این حال تئو گفت تغییرات آتی «نیاز مسافران برای ارائه مکرر مدارک سفر را کاهش می‌دهد و امکان پردازش یکپارچه‌تر و راحت‌تر را فراهم می‌کند.»

 

احراز هویت بیومتریک در فرودگاه‌های سنگاپور فعال شد

این سیستم بیومتریک برای ایجاد یک «نشان واحد تأیید هویت» استفاده خواهد شد و مسافر در مراحل مختلف (از تحویل چمدان گرفته تا گذر از مرحله بررسی روادید و سوار شدن به هواپیما) نیازی به مدارک فیزیکی سفر مانند کارت پرواز و گذرنامه نخواهد داشت.

وزیر ارتباطات سنگاپور با این حال تاکید کرد وجود مدارک مسافرتی برای بسیاری از کشورهای خارج از سنگاپور، که بدون داشتن گذرنامه خدمات ارائه نمی‌دهند، الزامی است.

فرودگاه چانگی سنگاپور که اغلب به عنوان بهترین فرودگاه جهان و همچنین یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌ها شناخته می‌شود، به بیش از ۱۰۰ شرکت هواپیمایی خدمات می‌دهد. هواپیماهای متعلق به این شرکت‌ها همه روزه پروازهایی به ۴۰۰ شهر در حدود ۱۰۰ کشور در سراسر جهان انجام می‌دهند.

در حالی که نرخ جابجایی مسافران رفته‌رفته در حال بازگشت به مقطع زمانی قبل از همه‌گیری کووید-۱۹ است، مقامات فرودگاه چانگی ابراز امیدواری کرده‌اند سیستم بیومتریک آتی به روان‌تر شدن جریان مسافران کمک کند. تنها در ماه ژوئن گذشته ۵.۱۲ میلیون مسافر از این فرودگاه پرواز کردند.

ناظران می‌گویند با توجه به افزایش سفرهای هوایی در جهان، احراز هویت بیومتریک می‌تواند به زودی به بخشی جداناپذیر از صنعت فرودگاهی تبدیل شود.

در سال ۲۰۱۸، فرودگاه بین‌المللی دبی تونل‌های بیومتریک موسوم به «گیت‌های هوشمند» را معرفی کرد که از تشخیص چهره برای تأیید هویت مسافران در کمتر از پنج ثانیه استفاده می‌کنند. مسافران همچنین مجازند به جای اتکا به گذرنامه‌های فیزیکی، از اثر انگشت یا اسکن صورت خود برای احراز هویت استفاده کنند.

در ایالات متحده نیز در سال‌های اخیر چندین فرودگاه مراحل پذیرش مسافر، تحویل چمدان‌ها و سوار شدن آنان به هواپیما را از طریق آزمایش‌های بیومتریک انجام می‌دهند؛ این در حالی است که تعدادی از فرودگاه‌های بزرگ اروپایی نظیر شارل‌دو‌گل در پاریس نیز از سامانه‌های مشابهی در سال‌های اخیر رونمایی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره احراز هویت بیومتریک در فرودگاه‌های سنگاپور چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: سیتنا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر