;
coinex

احراز هویت با کارت شناسایی در ایکس الزامی می‌شود؟

احراز هویت با کارت شناسایی در ایکس شیوه جدید ایلان ماسک برای افزایش امنیت شبکه اجتماعی تحت مالکیتش است.

ایلان ماسک شیوه جدید احراز هویت با کارت شناسایی در ایکس را آزمایش می‌کند. بنابر گفته‌های وی، این شیوه جدید به منظور جلوگیری از جعل هویت و افزایش امنیت کاربران در توییتر سابق انجام خواهد گرفت. ایلان ماسک از همان ابتدای بدست گرفتن سکان توییتر، شروع به تغییرات گسترده در بطن این شبکه اجتماعی کرد که برخی از آنها اجرایی و برخی دیگر هنوز منتظر توسعه زیرساخت هستند. طرح احراز هویت جدید نیز یکی از این طرح‌ها است که حالا این ثروتمند مشهور قصد دارد آن را اجرایی کند.

بیشتر بخوانید: ایجاد تاخیر در ورود به سایت‌ها از طریق ایکس ؛ ایلان ماسک هر کاری برای حفظ کاربر می‌کند!

احراز هویت با کارت شناسایی در ایکس الزامی خواهد شد

به گزارش تکراتو به نقل از تک‌رادار، از همان ابتدای روی‌کار آمدن ایلان ماسک، شایعه اجرای طرح بازبینی کارت شناسایی در ایکس (توییتر سابق) به‌گوش می‌رسد. ماسک مدت‌ها است به فعالیت حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی معترض است و راهکارهای مختلف را برای مبارزه با آن امتحان کرده است. این قابلیت جدید امنیتی شاید به‌زودی به‌روند بازبینی این شبکه اجتماعی اضافه شود.

این اطلاعات را محقق مستقلی به‌نام نیما اوجی منتشر کرده که اسکرین‌شاتی از برخی الزامات کاربران پریمیوم را نشان می‌دهد.

احراز هویت با کارت شناسایی در ایکس الزامی می‌شود؟

در این اسکرین‌شات به ارائه یک کارت شناسایی دولتی از طریق یک دستگاه با دوربین فعال اشاره شده است. گفته می‌شود این روند بازبینی حدود پنج دقیقه زمان می‌برد. این پیام همچنین به کاربران اطلاع می‌دهد تا «آماده گرفتن سلفی و تصاویری از کارت شناسایی باشند.»

با این حال همانطور که حدس می‌زنید این روند هنوز در دست اجرا است و نهایی نشده و اطلاعات درز کرده مربوط به راه‌اندازی پیش‌هنگام است.

اطلاعات مهم

براساس اطلاعات موجود، X تصاویر کارت شناسایی شما و داده‌های بیومتریک را تا ۳۰ روز در سرور‌های خود ذخیره می‌کند. پلتفرم در طول این مدت اطلاعات و بازبینی هویت شما را «با هدف تایید هویت» با شرکت Au10tix به اشتراک می‌گذارد و X از داده‌های شما برای اهداف «ایمنی و امنیتی» استفاده می‌کند.

یک جستجوی سریع درمورد Au10tix در گوگل نشان می‌دهد این شرکت سابقه خوبی دارد. هیچ داده‌ای از Au10tix به عموم درز نکرده است. در ظاهر به‌نظر می‌رسد ایلان ماسک با انتخاب Au10tix تصمیم درستی گرفته است.

اما راه‌اندازی این روند هنوز مشخص نیست. خوب است بگوییم که یک مرتبه بخش تذکرهای اجتماعی توییتر به‌عرضه این قابلیت اشاره کرده بود. براساس این اطلاعات، این قابلیت به‌صورت اختیاری برای کاربران پریمیوم عرضه می‌شود و برای همه الزامی نیست.

با این حال برخی از این تذکر‌های اجتماعی پس از نگارش مقاله تغییر کردند و در حال حاضر می‌گویند X هیچ اطلاعاتی درمورد «بازبینی تصویر کارت شناسایی در سایت» ارائه نمی‌کند. تصویر پایین، بیانیه اولیه بخش تذکر‌های اجتماعی ایکس را نشان می‌دهد.

احراز هویت با کارت شناسایی در ایکس الزامی می‌شود؟

براساس اطلاعات به دست آمده، این روش جدید راهکاری است برای مبارزه با جعل هویت در X. اگر به‌یاد داشته باشید ماسک سیستم بازبینی و تایید هویت توییتر سابق را تغییر داد و به تیک آبی ۸ دلاری روی آورد.

اما خیلی زود این تغییر برای توییتر دردسرساز شد و تعداد زیادی حساب جدید جعلی را مشاهده کردیم. در یکی از مثال‌های معروف فردی با جعل هویت شرکت دارویی Eli Lily پیامی را درمورد عرضه رایگان انسولین منتشر کرد و باعث ریزش ارزش سهام این شرکت شد. این شرکت سپس در اعتراض به‌چنین اتفاقی تمام تبلیغات خود را از این شبکه اجتماعی پس گرفت.

حال سوال اینجاست که آیا X می‌تواند با این راهکار از جعل هویت جلوگیری کند؟ فعلا که اینطور به‌نظر نمی‌رسد زیرا براساس اطلاعات موجود، یک فرایند اختیاری است و کاربران می‌توانند آن را نادیده بگیرند. حتی در صورت اجباری شدن هم شاید کاربران راضی به ارائه اطلاعات شناسایی و بیومتریک به شرکت ماسک یا هر شرکت امنیتی دیگری نباشند.

باید دید کاربران توییتر در آینده چه واکنشی به اقدامات ماسک و مدیریت جدید این شبکه اجتماعی خواهند داشت. لیندا یاکارینو، مدیرعامل جدید این شرکت، به‌تازگی در مصاحبه‌ای از اضافه شدن تماس ویدیویی به اکس اشاره کرده است. اکس پیش از این هم قابلیت‌های متعددی مثل انتشار ویدیو‌های طولانی را فعال کرده بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره احراز هویت با کارت شناسایی در ایکس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر