;
coinex

توزیع مجدد کیت‌های تست خانگی کووید همزمان با اوج‌گیری شمار مبتلایان در آمریکا

آمریکا بار دیگر در پی افزایش نرخ بستری بیماران مبتلا به کووید از ماه جولای تصمیم به توزیع مجدد کیت‌های تست خانگی کووید در کشور گرفته است.

از تاریخ 25 سپتامبر (3 مهر) دولت آمریکا اقدام به توزیع مجدد کیت‌های تست خانگی کووید به‌صورت رایگان خواهد کرد. این کیت‌ها جهت استفاده تا پایان سال 2023 طراحی شده‌اند. هر کیت نیز از چهار تست و دستورالعمل‌هایی به‌منظور تأیید تاریخ‌های انقضای تمدیدشده برخوردار است.

این تصمیم به‌دنبال افزایش شمار مبتلایان به کووید از ماه جولای گرفته شده است. البته با این که نرخ بستری‌ها رشد یافته، همچنان تعداد آن‌ها پایین‌تر از فازهای قبلی پاندمیک کووید است، یعنی هنگامی که مرگ‌ومیر مربوط به کووید در هر هفته به ده‌ها هزار نفر می‌رسید.

بیشتر بخوانید: افزایش آمار مبتلایان به کرونا در ایران ؛ سویه جدید به ایران رسیده است؟

توزیع مجدد کیت‌های تست خانگی کووید در آمریکا

آخرین برنامه کیت رایگان دولت آمریکا در پایان ماه می سال جاری با توقف روبرو شد. بااین‌حال گزارش‌ها حکایت از این دارد که نرخ بستری بیماران کووید از ماه جولای تا به امروز به‌صورت یکنواخت رشد یافته است.

براساس گزارش وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا، کاخ سفید 600 میلیون دلار برای دور جدید توزیع کست‌های تست کووید خانگی رایگان سرمایه‌گذاری داشته و آن‌ها را از 12 تولیدکننده آمریکایی خریداری خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری جهت پوشش 200 میلیون تست فوری کفایت می‌کند. همچنین سازندگان می‌توانند درصورت تقاضای بالا کیت‌ها را قبل از دولت مستقیماً به خرده‌فروشان عرضه کنند.

توزیع مجدد کیت‌های تست خانگی کووید

از طرفی باید اشاره کرد که پس از تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا، فرمولاسیون‌های جدید واکسن‌های تک‌ظرفیتی فایزر و مدرنا نیز هم‌اکنون در دسترس قرار گرفته‌اند. این واکسن‌های یادآور مطابق واریانت‌های اُمیکرون تهیه شده‌اند. سازمان کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا تزریق این واکسن‌ها را به کلیه افراد بالای شش ماه که پیش‌تر سه دوز واکسن تزریق کرده بودند، توصیه می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص توزیع مجدد کیت‌های تست خانگی کووید به‌دنبال افزایش آمار مبتلایان در آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر