coinex
راهنمای خرید تکراتو

دومین پیوند موفق قلب خوک به انسان انجام شد

پزشکان آمریکایی دومین پیوند موفق قلب خوک به انسان را انجام دادند که برخلاف اولین مورد آن این‌بار حال بیمار مساعد بوده و سازگاری خوبی داشته است.

جراحان آمریکایی در ایالت مریلند توانستند دومین پیوند موفق قلب خوک به انسان در جهان را بر روی یک مرد به‌سرانجام برسانند. طبق اعلام پزشکان، «لارنس فاوست»، کهنه سرباز 58 ساله تفنگدار دریایی در معرض خطر مرگ بر اثر نارسایی قلبی قرار داشته، بااین‌حال پیوند قلب سنتی به علت سایر مشکلات سلامتی احتمال موفقیت پایینی در مورد وی داشته است.

بیشتر بخوانید: عملکرد صحیح کلیه خوک در بدن بیمار دو ماه پس از پیوند

انجام دومین پیوند موفق قلب خوک به انسان

گفتنی است که همین تیم جراحان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند سال پیش هم یک قلب خوک را در بیمار دیگری به نام «دیوید بنِت» پیوند زدند که ژن‌های آن همسان‌سازی شده بود. این اولین عمل در نوع خود در جهان محسوب می‌شد و کارشناسان آن را یک رویداد مهم پزشکی قلمداد کردند. با این وجود، بنت دو ماه بعد درگذشت.

حالا طبق اعلام پزشکان، دومین پیوند موفق قلب خوک به انسان که روز چهارشنبه 20 سپتامبر (29 شهریور) انجام شده مثبت بوده و حال بیمار مساعد است. درحال‌خاضر بیمار امکان نشستن روی صندلی را دارد. به‌هرحال، هفته‌های آتی مشخص‌کننده نتایج این پیوند خواهد بود.

پزشکان واکنش اولیه قلب پیوندیافته به اندام را بسیار دلگرم‌کننده قلمداد کرده‌اند. جراح «بارتلی گریفیث» که این عمل را رهبری کرده است به آسوشیتدپرس بیان کرد: «می‌دانید، من هر بار باید سرم را تکان دهم و می‌پرسم: چگونه ممکن است که با کسی صحبت می‌کنم که قلب خوک دارد؟» وی و همکارانش هم‌اکنون حس قرارگیری در جایگاه ممتازی را دارند، هرچند که فشار زیادی بر روی خود احساس می‌کنند.

دومین پیوند موفق قلب خوک به انسان

خوکی که قلب آن را مورد پیوند قرار گرفته، پیش از عمل تغییرات ژنتیکی در آن انجام پذیرفته بود. متخصصان ژنی را که قند خاصی می‌سازد را حذف کردند. در غیر این صورت این امر منجر به ایجاد یک واکنش ایمنی قوی در بیمار خواهد شد و این به معنی عدم پذیرش عضو تازه توسط بدن وی بود. آنها همچنین ژن دیگری را که دلیل رشد بیش از حد بافت بوده را خاموش کردند.

ده‌ها سال است که پزشکان در تلاش‌اند از اعضای حیوانات جهت پیوندهای نجات‌بخش برای انسان بهره‌برداری کنند. تلاش‌های پیشین همواره با شکست روبرو شده، در وهله اول به این دلیل که بدن بیمار به سرعت اندام حیوان را پس می‌زده است. در سال 1984، یک نوزاد به مدت 21 روز با قلب یک میمون زندگی کرد، بااین‌حال پس از آن چنین آزمایش‌هایی به صورت گسترده با توقف روبرو شد.

درحال‌حاضر کمبود شدید اعضای اهداشده بسیار احساس می‌شود. سال پیش تنها بیش از 4100 پیوند قلب در ایالات متحده صورت پذیرفت که یک رکورد بالا بود. در عین حال، تامین اندام‌های اهدایی به میزانی کمیاب شده که معمولاً صرفاً بیمارانی که شانس بیشتری برای زنده ماندن دارند، مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص انجام دومین پیوند موفق قلب خوک به انسان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام من یک کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره به امام حسین دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهراع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتراگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنید خدا عزیزانتو نگه داره واقعا کسی میتونه کمکم کنه
    6104337446580449

    پاسخ