;
coinex

سقوط توکن‌های NFT ؛ 95 درصد این دارایی‌ها بی‌ارزش هستند!

به‌نظر سقوط توکن‌های NFT درحال‌حاضر باعث شرایط بسیار وخیم این بازار نسبت به سال‌های قبل شده و حالا بیش‌ از 90 درصد آن‌ها دیگر هیچ ارزشی ندارند.

توکن‌های NFT طی دو سال پیش بازار بسیار داغ و پررونقی را برای خود فراهم ساخته بودند و ارزش برخی از آن‌ها حتی به میلیون‌ها دلار دست پیدا کرد. به‌هرحال علاقه به این بازار هم‌اکنون به‌شکل چشمگیری کاهش یافته و به‌گونه‌ای است که از لحاظ قیمتی شاهد سقوط توکن‌های NFT هستیم.

در همین راستا ماه جولای، قیمت کف مجموعه‌ Bored Ape Yacht Club به پایین‌ترین سطح تاریخی خود یعنی به زیر 30 اتر رسیده که در آن زمان ارزشی برابر با 58.700 دلار داشت. گفتنی است که کاهش قیمت مجموعه‌های معروفی همچون Bored Ape Yacht Club همچنان ادامه داشته و در زمان نگارش این مقاله و طبق داده‌های پلتفرم کوین‌گِکو، به 24 اتر یا حدود 38.000 دلار دست یافته است.

بیشتر بخوانید: امکان استفاده از دارایی‌های دیجیتال و NFT در برنامه‌ها و بازی‌های گوگل پلی فراهم می‌شود

سقوط توکن‌های NFT ؛ چیزی به مرگ کامل این بازار نمانده است!

مطابق با گزارش جدید پلتفرم رمزارز DappGambl که تحت عنوان «NFTها مرده‌اند:‌ چشم‌انداز درحال تحول بازار NFT»، هم‌اکنون 95 درصد این توکن‌ها درواقع بی‌ارزش شده‌اند. شرکت مذکور متوجه شده که ارزش بازار 69.795 مورد از 73.257 مجموعه‌ NFTهایی که مورد بررسی قرار داده، اکنون به صفر اتِر (ETH) رسیده‌اند.

سقوط توکن‌های NFT

در حقیقت گزارش DappGambl حاکی از آن است که 95 درصد از کلکسیون NFT که 23 میلیون‌ نفر آن‌ها را خریده‌اند از حقوق انحصاری JPGهایی برخوردار هستند که عملاً فاقد ارزش لازم هستند. تحلیلگر این شرکت در این راستا بیان می‌کند: «این واقعیت دلهره‌آور باید به‌عنوان بررسی هوشیار‌کننده برای سروصدای زیادی که اغلب فضای NFT را احاطه کرده، عمل کند. در میان داستان‌های آثار هنری دیجیتالی که میلیون‌ها نفر آن‌ها را به‌فروش می‌رسانند و داستان‌های موفقیت یک‌شبه، به‌راحتی می‌توان واقعیت موجود را نادیده گرفت که بازار مملؤ از دام‌ها و ضررهای احتمالی است.»

پلتفرم DappGambl حتی با فیلتر کردن NFTهایی که از ارزش بالایی برخوردارند، دریافت که حتی ارزش بازار 18 درصد مجموعه‌های برتر صفر اتر بود؛ که همین امر نشان‌دهنده سقوط توکن‌های NFT پرطرفدار است.

سقوط توکن‌های NFT

درحال‌حاضر البته نمی‌توان هیچ نظر قطعی درباره آینده‌ توکن‌های NFT داد. البته کاهش ارزش توکن‌های NFT نباید به معنای نابودی کامل این بازار قلمداد شود. به‌هرحال با گذشت زمان، نشانه‌ها باید اثبات کنند که توکن‌های NFT از ارزش ذاتی برخوردارند. در همین حال، به‌نظر جوامع کریپتو، رکوردهای ویران‌گر این عرصه را رد می‌کنند و حتی برخی کاربران ردیت مدعی شده‌اند که بازار NFT همچنان صعودی بوده و اکنون زمان خرید است.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص سقوط توکن‌های NFT در بازار رمز ارزها چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر