coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

مشکل تامین ارز واردات خودروهای کارکرده برطرف شد

جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس شورای اسلامی، طی اظهاراتی مدعی رفع چالش تامین ارز واردات خودروهای کارکرده با رایزنی‌های صورت‌گرفته شد.

«جلال رشیدی کوچی»، نماینده‌ مجلس شورای اسلامی که به شدت اجرای طرح واردات خودرو صفر و کارکرده را پیگیری می‌کند؛ طی اظهاراتی در صفحه اینستاگرامی خود خبری مهم در راستای رفع مشکل تامین ارز واردات خودروهای کارکرده اعلام کرد. پیش از این مطابق قانون واردات کالاهایی همچون خودرو، باید با ارز داخلی انجام می‌شد و یا منشاء ارز به صورت رسمی مورد تایید بانک مرکزی قرار می‌گرفت. بااین‌حال، با توجه به محدودیت‌های تحریمی، عملاً تایید ارزهای خارجی برای بانک مرکزی امکان‌پذیر نبود و همین امر تبدیل به چالشی بزرگ برای واردات خودروها شده بود.

بیشتر بخوانید: واجدین شرایط واردات خودرو دست دوم به کشور چه کسانی هستند؟

رفع مشکل تامین ارز واردات خودروهای کارکرده

هم‌اکنون طبق اعلام رشیدی کوچی، با رایزنی‌های انجام شده با معاون اول رئیس جمهور، مشکل تامین ارز واردات خودروهای کارکرده به صورت کامل حل شده است. این نماینده مجلس اعلام کرد که از این پس امکان ورود خودروهای کارکرده خارجی با منشاء ارز خارجی به ایران وجود دارد و این مسئله برای بانک مرکزی نیز حل شده است. وی همچنین خبر داد که بزودی آیین نامه اجرایی واردات خودروهای کارکرده نیز اعلام می‌شود.

تامین ارز واردات خودروهای کارکرده

بنابراین با وجود اینکه هنوز موضوع تامین ارز برای واردات خودروهای صفر کیلومتر با مشکلاتی روبرو است، جلال رشیدی کوچی اعلام کرده است که دیگر چالش تامین ارز برای واردات خودروهای کارکرده رفع شده و بانک مرکزی و معاون اول رئیس جمهور پذیرفته‌اند که این دسته از خودروهای خارجی با ارز خارج کشور به بازار ایران وارد شوند.

بر همین اساس افراد و شرکت‌های داخل کشور قادر خواهند بود تا با برطرف شدن موانع تایید منابع ارزی داخلی، به سراغ خرید خودروهای کارکرده خارجی با ارزهای برون مرزی بروند و فرایند تایید منشاء ارز را به مراتب از گذشته ساده‌تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رفع مشکل تامین ارز واردات خودروهای کارکرده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: آخرین‌خودرو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر