;
coinex

لاغری بدون ورزش ؛ نخستین قرص شبیه‌سازی ورزش در بدن معرفی شد!

دانشمندان موفق به ساخت دارویی شده‌اند که می‌تواند لاغری بدون ورزش را داخل بدن شبیه‌سازی کند. این دارو همچنین متابولیسم بدن را افزایش داده و حس ورزش را به بدن القا می‌کند.

لاغری بدون ورزش توسط پژوهشگران ممکن شد. به تازگی دانشمندانی سخت‌کوش در میسوری و فلوریدای آمریکا دارویی را ساخته‌اند که می‌تواند با کمک ویژگی‌های بدن، حس ورزش را با فعالیت بافت‌های بدن منتقل کند که در نتیجه این عمل موجب افزایش متابولیسم بدن و درنهایت کاهش وزن خواهد شد. البته مانند دیگر دستاوردهای اولیه، این پژوهشگران فعلاً داروی فوق را بر روی بدن موش‌ها تست کرده و با نتیجه‌ مثبتی که داشته است می‌توان امیدوار بود که داروی SLU-PP-332 در آینده‌ای نزدیک به آزمایش انسانی خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: ایران به دومین تولیدکننده تنها داروی درمان سکته مغزی جهان بدل شد!

دانشمند به فرمول لاغری بدون ورزش با داروی SLU-PP-332 دست یافتند

به گزارش مدیکال اکسپرس، پژوهشگرانی در میسوری و فلوریدای آمریکا دارویی تزریقی را توسعه داده‌اند که می‌تواند حس ورزش را به بافت‌های بدن القا کند و متابولیسم را افزایش دهد. این دارو که با نام SLU-PP-332 شناخته می‌شود، پروتئین‌های درون DNA را هدف قرار می‌دهد. این پروتئین‌ها ژن‌هایی را فعال می‌کنند که کنترل شیوه مصرف انرژی در بدن را بر عهده دارند.

داروی SLU-PP-332 درحال‌حاضر فقط روی موش‌ها آزمایش شده است، اما موش‌هایی که به‌مدت یک ماه این دارو را دریافت کردند، در مقایسه با گروه کنترل، با وجود مصرف غذای مشابه، کمتر وزن گرفتند، چربی بیشتری سوزانده و سطح کلسترول کمتری داشتند.

دانشمندان در این آزمایش ابتدا گروهی از موش‌ها را تحت یک رژیم غذایی پرچربی قرار دادند تا چاق شوند. سپس به تعدادی از آنها به مدت 28 روز SLU-PP-332 داده شد. در پایان کار موش‌هایی که این دارو را مصرف کرده بودند، 12 درصد سبک‌تر از موش‌های گروه دارونما بودند.

دانشمند به فرمول لاغری بدون ورزش با داروی SLU-PP-332 دست یافتند

به‌علاوه، این موش‌ها تنها حدود نیم گرم چربی به بدن خود اضافه کرده بودند، درحالی‌که گروه دارونما حدود پنج گرم چربی ذخیره کرده بودند. محققان می‌گویند داروی آنها همچنین به کاهش سطح کلسترول و تری‌گلیسرید خون منتهی می‌شود.

پژوهشگران داروی شبیه‌سازی ورزش خود را روی موش‌هایی که نه با رژیم غذایی خاص، بلکه به‌طور طبیعی چاق بودند نیز آزمایش کردند. در این آزمایش موش‌های چاق سه‌ماهه تحت یک رژیم معمولی قرار گرفتند و به‌ مدت 12 روز داروی SLU-PP-332 یا دارونما دریافت کردند.

در پایان موش‌هایی که داروی واقعی مصرف کرده بودند، با وجود خوردن غذای یکسان، با کاهش چربی بدن روبه‌رو شدند. محققان می‌گویند وزن کبد آنها نیز کاهش پیدا کرده بود.

دکتر «توماس بوریس»، استاد داروسازی دانشگاه فلوریدا می‌گوید:

«زمانی که از این دارو روی موش‌ها استفاده می‌کنید، می‌توانید ببینید که کل متابولیسم بدن آن‌ها به استفاده از اسیدهای چرب روی می‌آورد که این اتفاق شباهت زیادی به روزه‌گرفتن یا ورزش‌کردن دارد. درنتیجه حیوان وزن کم می‌کند.»

این اولین داروی شبیه‌ساز ورزش در بدن نیست، اما آینده روشنی را ترسیم می‌کند. البته ابتدا باید منتظر آزمایش این دارو روی انسان باشیم تا بتوانیم از نتایج عملکرد آن مطمئن شویم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص تولید دارویی برای لاغری بدون ورزش چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر