coinex
راهنمای خرید تکراتو

خیز چین برای رهبری بازار هوش مصنوعی ؛ استراتژی چینی‌ها عوض می‌شود؟

سرمایه‌گذاری هنگفت چینی‌ها روی هوش مصنوعی بیانگر تغییر استراتژیک برنامه‌های این کشور در جهت رهبری بازار هوش مصنوعی جهان است.

هلدینگ Reform چین، به‌عنوان بازوی سرمایه‌گذاری مهم دولت این کشور، برنامه سرمایه‌گذاری حداقل 100 میلیارد یوانی (13.7 میلیارد دلاری) روی صنایع نوظهور حیاتی برای آینده‌ را دنبال می‌کند. این حرکت چیزی بیش‌ از سرمایه‌گذاری به‌شمار خواهد آمد و می‌توان آن را حتی تغییر استراتژیکی در برنامه‌های کلان این کشور قلمداد کرد که هدفش قرار دادن چین در نقطه پیشتازی نوآوری‌های تکنولوژیکی جهانی است. اهمیت این موضوع هنگامی محسوس خواهد بود که به فشارهای ایالات‌ متحده به این کشور توجه کنیم.

بیشتر بخوانید: سومین ابرکامپیوتر اگزامقیاس چین معرفی شد؛ چشم‌بادامی‌ها حالا ابرقدرت دنیای ابرکامپیوترها هستند

رهبری بازار هوش مصنوعی توسط چین

سرمایه‌گذاری عظیم چین روی حوزه‌ هوش مصنوعی نخستین تلاش این کشور برای رهبری بازار هوش مصنوعی محسوب نمی‌شود. صندوق بزرگ این کشور در سال 2014 به‌منظور تقویت صنعت تراشه‌ داخلی تأسیس شد و نشان‌دهنده‌ رویکردی متمرکز بود. با تلاش چین جهت کاهش وابستگی به فناوری‌های خارجی، به‌ویژه تکنولوژی‌های ایالات‌ متحده، سرمایه‌گذاری‌های بزرگ این کشور در حوزه‌های گوناگون فناوری همچون هوش مصنوعی و پردازنده و بیوتکنولوژی شکل گرفته است.

هم‌اکنون، صندوق پیشنهادی نگاه مجموعه‌ای از سرمایه‌گذاران همچون شرکت‌های دولتی و بخش‌های خصوصی را به‌ خود جذب کرده که حاکی از اعتماد زیاد به نقشه‌ راه سرمایه‌گذاری جدید چین است. براساس گزارش‌ها، این روند با راه‌اندازی عملیاتی صندوق تا پایان سال به نقطه اوج خود خواهد رسید.

رهبری بازار هوش مصنوعی

به‌تاگی در این زمینه دولت آمریکا کنترل خود را بر مکانیسم‌های تأمین مالی ازطریق قانون CHIPS & Science سخت‌گیرانه‌تر کرده و اقدام به محدودسازی ظرفیت تولید تراشه در کشورهای نگران‌کننده همچون چین کرده است. به‌نظر چنین محدودیت‌هایی چین را جهت خودکفایی و رقابت جهانی در بخش‌های حیاتی فناوری مصمم‌تر کرده است.

کمیسیون نظارت و مدیریت دارایی شورای ایالتی در این راستا تصمیم دارد تا در سال 2023 سرمایه‌گذاری شرکت‌های دولتی مرکزی روی فناوری‌های نوظهور را تا میزان 2 درصد افزایش دهد؛ بااین‌حال کاملاً مشخص است که چین در تصمیم خود جهت تبدیل‌شدن به رهبر فناوری جهانی اراده بسیار قوی دارد و می‌خواهد برای تحقق این هدف سرمایه‌گذاری هنگفتی صورت دهد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رهبری بازار هوش مصنوعی توسط چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر