;
coinex

شیوع یک عفونت چشمی واگیردار مدارس پاکستان را به تعطیلی کشاند

در روز چهارشنبه مقامات پاکستان اعلام کردند که بیش از 56 هزار مدرسه برای جلوگیری از شیوع عفونت چشمی واگیردار تا روز یکشنبه تعطیل خواهند بود.

با توجه به گزارش مدیکال اکسپرس، «پنجاب» پر جمعیت‌ترین ایالت پاکستان اعلام کرد که از شروع سال، 357 هزار مورد «التهاب ملتحمه» را به ثبت رسانده‌اند، طبق این گزارش مقامات پاکستان تصمیم گرفتند برای جلوگیری از شیوع این عفونت چشمی واگیردار هزاران مدرسه تعطیل کنند. اما آیا این عفونت واگیردار به ایران رسیده است؟

بیشتر بخوانید: درمان تمام بیماری‌های بشری با هوش مصنوعی ؛ پروژه جاه‌طلبانه همسر زاکربرگ!

شیوع عفونت چشمی واگیردار در کشور همسایه ایران

این عفونت چشمی واگیردار به سرعت چشم را درگیر می‌کند و گسترش می‌یابد. این بیماری باعث قرمزی، خارش و ترشح مایعات از چشم می‌شود و از طریق تماس دست با چشم یا حتی سرفه توانایی سرایت را دارد.

«ذوالفقار علی» سخنگوی اداره آموزش پاکستان در ایالت پنجاب به خبرنگاران فرانسه اینگونه توضیح داد: «تعطیلی مدارس به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای حداکثر محافطت از دانش‌آموزان در برابر این عفونت چشمی واگیردار اعلام شده است.»

عفونت چشمی واگیردار

وی افزود :«امیدواریم با این اقدامات، عفونت دیگر به شیوع بیشتر ادامه ندهد.» مقامات پنجتاب درباره این تعطیلی‌ها و عفونت گفتند که دانش‌آموزان پس از تعطیلات قبل از ورود به مدرسه ضدعفونی و غربالگری خواهند شد.

التهاب ملتحمه یا کنژنکتیویت (Conjunctivitis) یا قرمزی چشم، التهاب چشمی است که به دلیل عفونی یا غیر عفونی رخ می‌دهد. ملتحمه (Conjunctiva) غشاء نازکی است که روی صلبیه چشم (سفیدی چشم) و داخل پلک را پوشانده است.

بیشتر بدانید

نظر شما درمورد شیوع یک عفونت چشمی واگیردار در پاکستان چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ تکراتو با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر