coinex
راهنمای خرید تکراتو

امکان استفاده از کارت ملی به عنوان کارت بانکی ؛ طرح تجمیع کارت‌ها اجرایی شد!

طرح استفاده از کارت ملی به عنوان کارت بانکی با امضای یک تفاهم‌نامه جدید به زودی اجرایی خواهد شد. بدین‌ترتیب تعداد کارت‌های بانکی کاهش پیدا خواهد کرد.

با امضای تفاهم‌نامه جدیدی که بین سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، امکان استفاده از کارت ملی به عنوان کارت بانکی در آینده محیا خواهد شد. با اجرایی شدن این طرح، تعداد کارت‌های بانکی افراد کاهش خواهد یافت و تمامی عملیات‌های بانکی با کارت ملی انجام می‌شود. طبق اعلام مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی، کارت‌های بانکی به شبکه شتاب متصل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: کارت ملی هوشمند به یک شماره موبایل متصل می‌شود

استفاده از کارت ملی به عنوان کارت بانکی اجرایی خواهد شد

با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد و از این طریق شهروندان می‌توانند از کارت ملی خود در آینده نزدیک به عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند.

مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی با اشاره به پروژه تجمیع کارت های بانکی در کارت ملی هوشمند گفت:

کسانی که در بانک ملی حساب دارند می‌توانند در شعب بانک ملی و دستگاه‌های خودپرداز این بانک از کارت ملی هوشمند خود استفاده کنند.

استفاده از کارت ملی به عنوان کارت بانکی اجرایی خواهد شد

محمدرضا مانی یکتا مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی جمهوری اسلامی در گفت و گو با رادیو اقتصاد اظهار داشت: «بالغ بر ۴۰۰ میلیون کارت بانکی در اختیار مردم است که به صورت میانگین، ماهانه حدود ۱۲۰ میلیون از این تعداد کارت فعال هستند.»

وی افزود:

هزینه صدور کارت بانکی در کشورهای دیگر بسیار بالاست ولی در ایران صدور کارت هزینه ناچیزی دارد؛ البته از بعد سیاست‌گذاری این مساله یک آسیب تلقی می‌شود.

یکتا تصریح کرد: «با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان ثبت احوال کشور و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران تجمیع کارت‌های خدماتی در کارت ملی هوشمند کلید خورد و از این طریق شهروندان می‌توانند از کارت ملی خود در آینده نزدیک به عنوان کارت بانکی نیز استفاده کنند.»

وی خاطر نشان کرد:

کسانی که در بانک ملی حساب دارند می‌توانند در شعب بانک ملی و دستگاه‌های خودپرداز این بانک از کارت ملی هوشمند خود استفاده کنند. استفاده از کارت ملی فعلاً در یک بانک امکان‌پذیر است ولی استفاده از آن در دستگاه‌های شتاب امکان‌پذیر نیست.

مدیر اداره نظام پرداخت بانک مرکزی گفت: «برای کاهش حجم تعداد کارت‌های بانکی و ارایه خدمات نوین پرداخت، یک کد منحصربه فرد الکترونیکی ایجاد خواهیم کرد. این پروژه در کل شبکه شتاب و نظام پرداخت کشور اجرا خواهد شد و در مراحل آزمون است. ۵ بانک اکنون این خدمات را ارائه می‌دهند و در ادامه این خدمات گسترش خواهد یافت.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص استفاده از کارت ملی به عنوان کارت بانکی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: آی‌تی رسانه

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر