coinex
راهنمای خرید تکراتو

نحوه ثبت نام اینترنتی وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان اعلام شد

ثبت نام اینترنتی وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان شروع شد. طبق این خبر بازنشستگان واجد شرایط از روز گذشته امکان ثبت‌نام در سامانه اختصاصی صندوق بازنشستگان را پیدا کرده‌اند.

ثبت نام اینترنتی وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان از شنبه 6 خردادماه 1402 آغاز شده است. براساس این خبر تمامی بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند تا پایان سال جاری جهت ثبت‌نام تسهیلات بازنشستگی به سامانه صندوق بازنشستگی کشوری مراجعه کنند. اما دریافت وام 30 میلیوم تومانی بازنشستگی شرایطی دارد که فرد متقاضی باید دارا باشد.

بیشتر بخوانید: وام 100 میلیون تومانی بدون ضامن ویژه بازنشستگان [+شرایط و نحوه دریافت]

ثبت نام اینترنتی وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان آغاز شد

سامانه ثبت‌نام اینترنتی «وام ضروری بازنشستگان کشوری» توسط صندوق بازنشستگی کشوری از روز گذشته (ششم خرداد) فعال شده و بازنشستگان کشوری که واجد شرایط برای دریافت این وام هستند می‌توانند تا پایان سال جاری برای ثبت‌نام در این سامانه برای دریافت وام اقدام کنند.

مبلغ این وام ۳۰ میلیون تومان است و به بازنشستگانی که شرایط تعیین‌شده را داشته باشند، تعلق می‌گیرد. طبق اعلام صندوق بازنشستگی کشور دوره بازپرداخت این وام ۳۶ ماهه بوده و با کارمزد سالانه 4 درصد به حساب متقاضیان واجد شرایط واریز می‌شود.

ایسنا به نقل از مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نوشته است که نخستین مرحله پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی، با توجه به اولویت‌بندی متقاضیانی که ثبت‌نام کرده بودند، برای ۳۲ هزار نفر از واجدان شرایط واریز شده است.

ثبت نام اینترنتی وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان آغاز شد

متقاضیان درخواست این وام می‌توانند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی www.sabasrm.ir/sb-urgent-loan اقدام به ثبت‌نام کنند. البته پیش از اقدام لازم است شرایط تخصیص وام را بدانید و در صورتی که از این شرایط برخوردار بودید برای ثبت‌نام و درخواست وام اقدام کنید.

بنا بر اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، دریافت وام ضروری شرایط ذیل را دارد:

  • بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند با توجه به شرایط و ضوابط، اقدام به ثبت درخواست وام ضروری خود کنند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین‌شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات واریز می‌شود.
  • مبلغ وام ۳۰۰ میلیون ریال است و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/ وظیفه دریافت می‌کند، واریز خواهد شد.
  • هرگونه تسویه حساب مربوط به وام‌های ادوار گذشته تأثیری در اولویت‌بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.
  • متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن‌ها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت‌نام نیستند.
  • وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شوند، مجاز به ثبت‌نام نیستند.
  • متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده است، مجاز به ثبت‌نام نیستند.
  • فقط یکی از وراث وظیفه‌بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه‌بگیر می‌تواند از وام استفاده کند. لذا سایر وراث باید پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام کنند.
  • لازم به ذکر است تکمیل مشخصات در سامانه تعهد وراث برای وظیفه‌بگیران برای بیش از یک نفر الزامی است.
  • تنها در صورت تکمیل و تأیید مشخصات در سامانه تعهد وراث درخواست ثبت‌نام‌کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.
  • در خصوص تعهد وراث صغیر و محجور، تنها از طریق سامانه مدیریت‌های استانی و با ارائه مستندات (قیم‌نامه، حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران) قابل تأیید است.
  • «بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می‌کند، به منظور امکان بهره‌مندی یک نفر از وراث وظیفه‌بگیر از تسهیلات وام ضروری، توصیه می‌شود «بازنشسته» متقاضی، از دفتر کل بازنشستگی خود اقدام به ثبت‌‌نام کند.
  • «وظیفه بگیر» متقاضی که علاوه‌بر این که به تنهایی از دفتر کل اول حقوق وظیفه دریافت می‌کند، به اتفاق وراث دیگر از دفتر کل دوم نیز حقوق وظیفه دریافت می‌کند، توصیه می‌شود «وظیفه‌بگیر» متقاضی، از «دفتر کل اول» اقدام به ثبت‌نام کند تا امکان ثبت‌نام یک نفر از مابقی وراث وظیفه‌بگیر از «دفتر کل دوم» فراهم شود.
  • ذکر شماره دفتر کل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.
  • ثبت‌نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.
  • پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و غیره مورد بررسی و اولویت‌بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص آغاز ثبت نام اینترنتی وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (59 نظر)

    بر اجداد ودروغگو لعنت.همین

    پاسخ

    آقا فقط دارن دروغ تحویل مردم میدن اگر کسی گرفته بیاد بگه من 20 نفر از همکاران پدرم می شناسم هیچ کدوم وام نگرفته خدا با شما ها اخرمون بخیر کنه…..

    پاسخ

    ظاهراً هر کسی سه میلیون رشوه بده وام را فوری دریافت میکنه،برای همین هم هست که شامل کسانی که در سامانه ثبت نام کردند نمیشه

    پاسخ

    سلام مابازنشستگان بی نوا چقدر ردی این وام سی تومنی آقایون حساب کرده بودیم اما سال داره تموم میشه وهیچ‌ خبری از ادامه پرداختش نیست.خدایش هر مدیر جدیدی میاد اوضاع کار سازمان بازشستگان ازوضع قبلی بدتر وناامیددانه تر می‌شود.

    پاسخ

    سلام تیرماه برای وام سی میلیون تومانی بازنشستگان کشوری ثبت نام کرده ام آیالازم است مجدداثبت نام کنم؟

    پاسخ

    با سلام چرا بازنشستگان تامین اجتماعی که بالای ۷۰ سال هستند را چرا وام بهشون تعلق نمیگیره این دیگه چه قانونیه پیگیری کنید سریع

    پاسخ

    سلام چرا وام۳۰میلیونی مرداد وشهریور واریز نشد لطفا علت تاخیر را اعلام فرمایید

    پاسخ

    وام سی میلیونی بازنشستگان کشوری فقط ثبت نام بلدی قرعه کشی شهریور۱۴۰۲ چی شد کارگذاشتی مارا؟…..

    پاسخ

    چراشهریور(ماه قبل)وام ضروری بازنشستگان کشوری را اعلام نکردین……….
    ازطلابودن پشیمان گشته آیم، مرحمت فرموده مارامس کنید وام نمی خواهیم لعنت……

    پاسخ

    خدایی از خرداد تا الان به کدوم بازنشسته وام دادید که هیچ کس نگرفته.خجالت بکشید

    پاسخ

    حتما باید کاغذ بازی راه بندازید شما که تمام اطلاعات بازنشستگان دارید هرماه برای تعدادی واریز کنید واز حقوق کسر کنید

    پاسخ

    بهترین وبهدیه روزترین برنامه ست…

    پاسخ

    این وام مشکوک است بنده شش ماه است ثبت نام کردم تاحالا پرداخت نشده است اول اینها را پرداخت کنید بعد ثبت نام کنید

    پاسخ

    باسلام
    شنا لطفا پیگیری کنید چرا وام مرحله چهارم بازنشستکان را هنوز ندادند الان دو ماه شده

    پاسخ

    خواهشمنداست کسانی همچون بنده که مسکن ندارم لطف کنندمدنظرباشدتیرماه ثبت نام کرده ام خداتوفیق دهدمسئولین امررا.

    پاسخ

    باسلام شما را به خدا اینقدر درباره این وام کذایی سی ملیونی خبر ننویسید وقتی توی گروه های بازنشسته ها یا دیگر همکاران بازنشسته جستجو می‌کنیم همه میگن واجد شرایط نشدیم پس چه کسی داره به اسم ما وام می گیرد اگر واقعا صداقت دارند بیایند مثل گذشته لیست پذیرفته شدگان را با زمان دریافت اعلام می‌کردند .عوضش اومدن یک پیام ‌«شما شرایط لازم را ندارید.» گذاشتند آب پاکی را روی دست همه ریختند تا بیخیال شوید

    پاسخ