;
coinex

اپل درخواست سانسور دولت چین را نپذیرفت

ظاهراً با مخالفت اپل با درخواست سانسور دولت چین به زودی روابط چینی‌ها با اپل وارد تنش خواهد شد.

دولت چین اعلام کرده که هیچ‌کدام از اپلیکیشن‌های ثبت‌نشده خارجی مجوز حضور در فروشگاه‌های آنلاین را ندارند. به‌نظر مقامات چین حتی به اپل دستور داده‌اند که باید قوانین را به‌شکل سخت‌گیرانه‌ای را اجرایی کند. البته هنوز اپل به درخواست سانسور دولت چین به‌صورت شفاف پاسخ نداده است.

بیشتر بخوانید: دفاع اپل از گوگل ؛ گوگل بهترین موتور جستجوی دنیاست!

عدم تبعیت اپل از درخواست سانسور دولت چین

دولت پکن طی چند سال اخیر سخت‌گیری فراوانی را به صنعت موبایل و خصوصاً اپلیکیشن‌ها تحمیل کرده است. چین به کلیه فروشگاه‌ها و اپلیکیشن‌ها اعلام کرده که جهت ادامه فعالیت در این کشور، باید اسناد تجاری خود را برای دولت ارسال کنند.

در همین راستا، طبق گزارش وال‌استریت ژورنال، تعدادی از کارکنان اپل طی ماه‌های گذشته با مقامات دولت چین دیدار داشته‌اند تا نگرانی خود را در مورد قوانین جدید اعلام کنند. براساس این قوانین، اپل دیگر نمی‌تواند بسیاری از اپلیکیشن‌های خارجی را که درحال‌حاضر در اپ استور موجود هستند، به کاربران چینی ارائه کند.

درخواست سانسور دولت چین

نهاد رگولاتوری فضای سایبری چین چهارشنبه هفته قبل نام نخستین فروشگاه‌هایی را که با قوانین جدید سازگار شده‌اند، منتشر کرد. انتشار آن فهرست حاکی از اجرای قوانین جدید بود. در فهرست اولیه چین، شرکت اپل بزرگ‌ترین غایب بود.

فعلاً اپل به‌صورت شفاف مشخص نکرده است که شعبه‌ چینی اپ استور را چگونه با قوانین دولت چین سازگار خواهد کرد. به عقیده کارشناسان تبعیت اپل از قوانین چین احتمالاً به حذف «ده‌ها هزار» اپلیکیشن از نسخه چینی اپ استور ختم می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مخالفت اپل با درخواست سانسور دولت چین چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر