;
coinex

نخستین قرارداد اسپیس ایکس با نیروی فضایی آمریکا ثبت شد

نخستین قرارداد اسپیس ایکس با نیروی فضایی آمریکا به‌منظور راه‌اندازی سرویس اینترنت ماهواره‌ای «استارشیلد» به طور رسمی و با اعلام این شرکت منعقد شد.

به گزارش بلومبرگ، نخستین قرارداد اسپیس ایکس با نیروی فضایی آمریکا به امضا رسید تا سرویس اینترنت ماهواره‌ای «استارشیلد» را برای نیروی فضایی ایالات متحده ارائه کند. این قرارداد با ارزش 70 میلیون دلار، تعمیرات کامل استارشیلد توسط استارلینک، ارائه پایانه‌های کاربر و تجهیزات پشتیبانی، مدیریت شبکه و سایر خدمات را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: فضانورد ناسا بعد از ثبت رکورد بیشترین اقامت در فضا به زمین بازگشت [+ویدیو]

انعقاد قرارداد اسپیس ایکس با نیروی فضایی آمریکا

استارشیلد (Starshield) سرویس اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس برای بخش‌های دولتی بوده و پیشتر تحلیلگران به این امر اذعان کرده بودند که استارشیلد توانایی افزایش درآمد استارلینک به‌صورت چشمگیری را دارد.

شرکت SpaceX در وب‌سایت خود از Starshield در دی‌ماه سال پیش رونمایی کرد، بااین‌حال جزئیات بیشتری در خصوص این شبکه ارائه نداده است. تنها نکته مشخص در آن دوره زمانی این بود که استارشیلد جهت «حمایت از تلاش‌های امنیت ملی» طراحی شده است و از فناوری استارلینک بهره‌برداری خواهد کرد.

هم‌اکنون سخنگوی نیروی هوایی آمریکا از امضا قرارداد یکساله‌ای با اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک، جهت ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارشیلد خبر داده است. این برنامه بهره‌گیری از ماهواره‌های ارتباطی را در مداری در ارتفاع 160 تا 1600 کیلومتری زمین جهت ارتباطات ارتش آمریکا ایجاد خواهد کرد.

قرارداد اسپیس ایکس با نیروی فضایی آمریکا

اسپیس ایکس به درخواست بلومبرگ به‌منظور اظهارنظر در مورد قرارداد جدید پاسخی ارائه نداده است. روز چهارشنبه ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) به این امر پرداخت که استارلینک یک شبکه غیرنظامی است. بااین‌حال امضا قرارداد جدید می‌تواند نقش ایلان ماسک و اسپیس ایکس را در حوزه نظامی و دولتی، پررنگ کند. استارشیلد به دولت ایالات متحده تعلق خواهد داشت و از سوی نیروی فضایی وزارت دفاع این کشور کنترل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نخستین قرارداد اسپیس ایکس با نیروی فضایی آمریکا برای خدمات ماهواره‌ای چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر