;
coinex

نسخه تحت وب ویندوز 12 برای رقابت با Chrome OS عرضه می‌شود

مایکروسافت به زودی توسعه نسخه تحت وب ویندوز 12 را بر پایه هوش مصنوعی مرورگر Edge و برای رقابت با Chrome OS گوگل آغاز خواهد کرد.

مایکروسافت شدیداً به دنبال رقابت با سیستم‌عامل کروم (Chrome OS) در دستگاه‌های قابل حمل و آموزشی است. در همین راستا، این غول فناوری تصمیم گرفته یک نسخه تحت وب از ویندوز ۱۲ را توسعه دهد که شدیداً سبک‌تر از نسخه‌های اصلی بوده و به قابلیت‌های هوش مصنوعی مرورگر Edge وابسته است.

بیشتر بخوانید: آپدیت بزرگ Moment 4 ویندوز 11 برای عموم کاربران منتشر شد

نسخه تحت وب ویندوز 12

به نظر می‌رسد که مایکروسافت در حال کار بر روی نسخه جدیدی از ویندوز ۱۲ مبتنی بر وب است. گفته می‌شود که این نسخه جدید از ویندوز قرار است یک پاسخ جدی به سیستم‌عامل کروم (Chrome OS) به شمار آمده و برای بازارهای خاصی مانند بخش آموزشی طراحی شود.

نسخه تحت وب ویندوز ۱۲ قرار نیست جایگزین تجربه سنتی Win32 دسکتاپ شود، با این حال برنامه مایکروسافت این است که به عنوان یک نسخه مدرن، ماژولار و سبک‌تر از ویندوز برای دستگاه‌های آموزشی ارزان‌قیمت ارائه شود.

به گزارش Gizmochina، مایکروسافت مدتی قبل در یک یادداشت به اعضای داخلی خود عنوان کرده بود که به دنبال ایجاد یک تیم جدید به نام ویندوز و تجربه وب است تا وظیفه توسعه نسل بعدی سیستم‌عامل ویندوز و محصولات تحت وب این غول فناوری را برعهده آن‌ها قرار دهد.

فرصت‌های شغلی مرتبط با این تیم جدید نیز تأیید می‌کند که مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای تعریف و ارائه نسل بعدی تجربیات و برنامه‌های کاربردی ویندوز است.

نسخه تحت وب ویندوز 12

در حال حاضر گفته شده که نسخه تحت وب ویندوز ۱۲ به شدت بر روی مرورگر Microsoft Edge و قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی آن متکی خواهد بود. برای مثال، مایکروسافت در حال بررسی راه‌های برای استفاده از فناوری AI برای هوشمند‌تر کردن مرورگر اج و درک محتوای وب و رفتارهای کاربر است. انتظار می‌رود که فناوری هوش مصنوعی به طور قابل توجهی بر روند توسعه ویندوز ۱۲ تأثیر بگذارد.

مایکروسافت از مدت‌ها قبل تصمیم گرفته مدرن‌سازی و جدا‌سازی لایه‌های مؤلفه ویندوز را در دستور کار خود قرار داده تا در نهایت به یک نسخه سبک‌تر از سیستم‌عامل جدید خود برسد. به عنوان مثال، می‌تواند به ویندوز ۱۰ ایکس اشاره کرد که قرار بود یک رقیب جدی برای سیستم‌عامل کروم باشد. با این وجود، ویندوز ۱۰ ایکس هرگز به بازار عرضه نشد و در همان مرحله آزمایشی باقی ماند.

به هر حال، انتظار می‌رود که ویندوز ۱۲ مبتنی بر وب در سال ۲۰۲۴ وارد بازار شود. باید دید که مایکروسافت چه ویژگی‌ها و قابلیت‌های دیگری را در این نسخه جدید ارائه خواهد کرد؛ اما واضح است که این شرکت برای رقابت با سیستم‌عامل کروم در حوزه آموزش جدی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد نسخه تحت وب ویندوز 12 چیست؟ آیا می‌توان این نسخه را رقیبی جدی برای Chrome OS گوگل برشمرد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر