;
coinex

گوگل رسما تایید کرد:‌ سری پیکسل 8 با 7 سال پشتیبانی نرم‌افزاری عرضه می‌شوند!

پس از رونمایی رسمی از جدیدترین گوشی پرچمدار گوگل، این شرکت از عرضه پیکسل 8 با 7 سال پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی اندروید خبر داده است.

براساس بیانیه‌ مطبوعاتی شرکت گوگل، سری پیکسل 8 با 7 سال پشتیبانی نرم‌افزاری و امنیتی عرضه خواهند شد و بعد از این تاریخ آپدیت‌های نرم‌افزاری آن‌ها با توقف روبرو می‌شوند. بنابراین گوشی‌های پیکسل 8 و 8 پرو بسته به اینکه نسخه‌های جدید اندروید چه زمانی عرضه می‌شوند، احتمالاً تا اندروید 20 یا 21 در سال 2030 را دریافت خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: قابلیت ترجمه دوطرفه مکالمات در پیکسل فولد توسط گوگل معرفی شد

عرضه سری پیکسل 8 با 7 سال پشتیبانی نرم‌افزاری

بازه‌ زمانی پشتیبانی نرم‌افزاری هفت‌ساله برای سری پیکسل 8، گامی بزرگی نسبت رویکرد پیشین گوگل به‌شمار می‌آید که به‌روزرسانی امنیتی را تا پنج سال و به‌روزرسانی اندروید را صرفاً تا سه سال ارائه می‌کرد. درواقع غول دنیای جست‌و‌جو به‌علت بهره‌گیری از پردازنده اختصاصی تنسور در گوشی خود، نسبت به تولیدکنندگان دیگر از این ابتکار عمل برخوردار بوده تا مدت به‌روزرسانی را بیشتر کند.

پیکسل 8 با 7 سال پشتیبانی نرم‌افزاری

در حقیقت طبق اعلام شرکت هلندی Fairphone که به تولید و عرضه گوشی اندرویدی فیرفون 5 با زمان پشتیبانی هشت‌ساله برای آپدیت‌های امنیتی مشهور است؛ زمانی که پردازنده به‌کاررفته در محصول به تولیدات شرکت دیگری همچون کوالکام ارتباط پیدا کند، به‌روزرسانی نرم‌افزاری تا زمانی ممکن خواهد بود که آن شرکت پردازنده را از رده خارج نکرده باشد. البته در مورد گوشی پیکسل به‌لطف پردازنده‌ تنسور آزادی عمل در دست خود گوگل است.

گسترش بازه‌ به‌روزرسانی به هفت سال در حالی رقم خواهد خورد که رقبای گوگل همچون سامسونگ و وان‌پلاس و شیائومی تا چهار به‌روزرسانی برای اندروید و پنج سال برای بخش امنیتی محصولات پرچم‌دار خود ارائه می‌کنند.

از طرفی گوشی آیفون که از پردازنده‌ اختصاصی اپل بهره می‌برد، برای مدت بیشتری از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و امنیتی بهره‌مند می‌شود. اپل البته بازه زمانی مشخصی تعیین نکرده است؛ بااین‌حال گوشی آیفون 10 سال 2017 تا پیش از معرفی سیستم‌عامل iOS 17، پنج آپدیت دریافت کرد و به‌روزرسانی‌های امنیتی هم هرازگاهی برای آیفون‌های قدیمی‌تر انتشار می‌یابند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص عرضه سری پیکسل 8 با 7 سال پشتیبانی نرم‌افزاری چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر