coinex
راهنمای خرید تکراتو

سری گوشی‌های پیکسل 8 توسط گوگل معرفی شدند [+قیمت و مشخصات فنی]

گوگل لحظاتی پیش از سری گوشی‌های پیکسل 8 رونمایی کرد. خانواده جدید پرچمدارهای گوگل با قابلیت‌های بسیار برای رقابت با بزرگان بازار از راه رسیدند.

سری گوشی‌های پیکسل 8 توسط گوگل معرفی شدند. گوگل سری پرچمدارهای جدید خود را با ویژگی‌ها و تغییرات جدید در رویداد اختصاصی 4 اکتبر 2023 (12 مهر 1402)، رونمایی کرد.

نکات برجسته این گوشی‌ها به پردازنده قدرتمند، جدید و اختصاصی گوگل موسوم به Tensor G3 و همچنین دوربین بسیار پیشرفته و ماورایی با قابلیت‌های فراوان مربوط است. در ادامه به معرفی مشخصات کامل خانواده گوشی‌های Pixel 8 می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: تشخیص ژن‌های بیماری‌زا با هوش مصنوعی گوگل

سری گوشی‌های پیکسل 8 با ویژگی‌های جذاب معرفی شدند

پس‌از ماه‌ها انتظار سرانجام شاهد رونمایی رسمی از پرچمدار جدید گوگل یعنی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو هستیم. غول جستجوی اینترنت گوشی‌های جدیدش را در دو نسخه‌ استاندارد و پرو معرفی کرده که مشخصات آنها نسبت به نسل قبل بهبود یافته و از سبک طراحی نسل قبل بهره می‌برند.

هر دو نسخه‌ پیکسل ۸ از تراشه‌ جدید و اختصاصی تنسور G3 گوگل بهره می‌برند. این سیستم-روی-چیپ براساس فرآیند ۴ نانومتری سامسونگ ساخته شده که شامل هسته‌ اصلی Cortex-X3، چهار هسته‌ Cortex-A715 و چهار هسته‌ Cortex-A510 می‌شود.

سری گوشی‌های پیکسل 8 با ویژگی‌های جذاب معرفی شدند

پیکسل ۸ استاندارد از ۸ گیگابایت رم استفاده می‌کند درحالی‌که پیکسل ۸ پرو با ۱۲ گیگابایت رم روانه‌ بازار می‌شود. هردو گوشی گوگل از گواهی IP68 بهره می‌برند و بنابراین دربرابر نفوذ آب و گردوغبار مقاوم هستند. این محصولات همچنین از حسگر اثرانگشت و فناوری احرازهویت با تشخیص چهره پشتیبانی می‌کنند.

مانند نسل‌های پیشین، سه لنز دوربین در پشت Pixel 8 Pro قرار گرفته است که شامل یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی Octa-PD (فوکوس خودکار تشخیص فاز) با OIS، یک سنسور 48 مگاپیکسلی Quad-PD برای لنز فوق‌عریض و یک سنسور 48 مگاپیکسلی Quad-PD برای لنز زوم 5 برابری اپتیکال و 30 برابری دیجیتال است. دوربین سلفی نیز شامل یک سنسور 10.5 مگاپیکسلی جدید با میدان دید وسیع است.

سری گوشی‌های پیکسل 8 با ویژگی‌های جذاب معرفی شدند

یکی از نوآوری‌های انحصاری Pixel 8 Pro، استفاده از یک سنسور دمای پوست جدید درکنار دوربین‌ها است. طبق گزارش‌ها، این حسگر یک واحد Melexis MLX90632 است و تنها هدف آن خواندن دما است؛ بنابراین هیچ ترفند عکاسی هوشمندانه‌ای با این سنسور وجود نخواهد داشت.

با صحبت از ترفندهای عکاسی، سری جدید پیکسل 8 دارای قابلیت‌های Photo Unblur ،Magic Eraser ،Best Take و فوکوس ماکرو (که از حالت فوق‌عریض استفاده می‌کند) است. Pixel 8 Pro همچنین برای اولین بار در خانوده پیکسل، سرانجام از ویژگی جدید Pro Controls در بخش رابط کاربری دوربین برای دسترسی به تنظیمات بیشتر قابلیت‌های عکاسی استفاده می‌کند که باز هم منحصر به مدل پرو است.

درنهایت، پیکسل 8 پرو از باتری 5050 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 30 واتی و شارژ بی‌سیم 23 واتی بهره می‌برد. مدل استاندارد Pixel 8 که اکنون از نمایشگر 6.2 اینچی FHD+ 120Hz OLED استفاده می‌کند، تا 10 گرم سبک‌تر و کمی کوچکتر از مدل قبلی خود است.

این نمایشگر از هر نظر بهتر از مدل قبلی پیکسل 7 است؛ پنل روشن‌تری با حداکثر روشنایی 2000 نیت دارد و درنهایت همان‌طور که گفته شد، رفرش‌ریت آن به 120 هرتز می‌رسد. برای محافظت از آن نیز، شیشه گوریلا گلس ویکتوس قرار گرفته است. Pixel 8 همچنین در رنگ‌های کرمی، مشکی و رز عرضه می‌شود.

سری گوشی‌های پیکسل 8 با ویژگی‌های جذاب معرفی شدند

Pixel 8 همچنین یک دوربین فوق‌عریض جدید دارد، اگرچه دقیقاً همان مورد استفاده‌شده برای مدل پرو نیست. این لنز دارای یک سنسور 12 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار و ماکرو است. درکنار آن، یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی Octa-PD با زوم دیجیتال 8 برابری Super-Res قرار دارد. پیکسل 8 نیز مانند برادر بزرگتر خود بهره‌مند از دوربین سلفی 10.5 مگاپیکسلی است.

Pixel 8 دارای باتری 4575 میلی‌آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 27 وات و شارژ بی‌سیم 18 واتی است.

هر دو گوشی جدید Pixel 8 دارای VPN رایگان توسط Google One و وعده 7 سال به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل و امنیتی هستند که طولانی‌ترین میزان در قلمرو اندروید است.

قیمت پیکسل 8 در نسخه 128 گیگابایتی از 799 یورو/699 دلار شروع می‌شود، درحالی‌که پیکسل 8 پرو 128 گیگابایتی دارای برچسب قیمتی 1099 یورو/999 دلار است. با خرید Pixel 8، یک Pixel Buds Pro رایگان و با خرید Pixel 8 Pro، یک Pixel Watch 2 دریافت خواهید کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سری گوشی‌های پیکسل 8 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: ترنجی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    یادمه پیکسل ظرفیت باتریش کم بود خوشحالم بالاخره این عیب رو برطرف کردن

    پاسخ