;
coinex

زیرساخت فنی تجمیع کارت بانکی و کارت سوخت فراهم است

وزیر ارتباطات اعلام کرد که زیرساخت‌های تجمیع کارت بانکی و کارت سوخت فراهم شده است اما تصمیم‌گیری در این مورد برعهده ما نیست. در ادامه نوشته با تکراتو همراه باشید.

در اخبار قبلی اعلام کردیم که طرح جایگزینی کارت سوخت با کارت ملی مطرح شده است و اگر این طرح اجرایی شود عملیات سوخت‌گیری به سهولت انجام می‌گیرد و دیگر نیازی به کارت سوخت نیست. از طرفی طرحی مبنی‌بر استفاده از کارت شناسایی ملی به جای کارت‌های بانکی مطرح شده بود که فعلاً تکذیب شده است. اما تاکنون و در زمان نوشتن این نوشته تصمیمی در این باب گرفته نشده است. حالا عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به صداوسیما گفته است که زیرساخت‌های تجمیع کارت بانکی و کارت سوخت آماده شده و منتظر تصمیم وزارت نفت هستیم.

بیشتر بخوانید: تکذیب امکان استفاده از کارت ملی به جای کارت بانکی ؛ بانک مرکزی چنین برنامه‌‌ای ندارد!

طرح تجمیع کارت بانکی و کارت سوخت به پله آخر رسید

پروژه همگرایی کارت سوخت با کارت ملی یا کارت بانکی سال‌هاست در دستور کار دولت‌های مختلف قرار دارد. حال وزیر ارتباطات خبر داده است زیرساخت‌های همگرایی کارت سوخت با کارت بانکی برقرار است اما تصمیم برعهده این وزارتخانه نیست.

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص به صداوسیما گفت:

سال گذشته اجرای آزمایشی موفق در جزیره کیش انجام شد که طی آن کارت سوخت حذف شده و کارت بانکی جایگزین آن شد اما تصمیم‌گیری در مورد این موضوع بر عهده وزارت نفت است. به عنوان وزیر ارتباطات عرض می‌کنم که زیرساخت‌ها کاملاً آماده است. البته حتما در اجرا برای توسعه آن ممکن است موانع اجرایی وجود داشته باشد.

پیش از این محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند سوخت، نیز خبر از طراحی شیوه‌ای برای جمع‌آوری کارت سوخت و جایگزینی کارت بانکی داده و گفته بود: «تا پایان تیر در یکی از جایگاه‌های استان تهران این کار را انجام می‌دهیم.»

طرح تجمیع کارت بانکی و کارت سوخت به پله آخر رسید

او در مورد همگرایی کارت‌های مختلف گفت:

آرزوی ما این است همه این کارت‌ها جمع شود. وقتی احراز هویت برخط وجود دارد چرا کیف مردم پر از کارت‌های متعدد شود؟ فلسفه کارت ملی هم یک زمانی به عنوان تنها گزینه مطرح شد همین بود اما عرضم این است شاید خیلی جاها کارت ملی هم نیاز نباشد.

زارع‌پور ادامه داد: «وقتی وارد پنجره ملی خدمات دولت هوشمند می‌شوید و همان لحظه احراز هویت می‌شوید می‌توانید همه خدمات را استفاده کنید. یا با استفاده از بانکداری برخط نیازی به هیچ کارتی ندارید. اکنون باید به این سمت پیش برویم. ما در این مقطع زیرساخت‌های کشور را آماده می‌بینیم. بحث ارتباط دستگاه‌ها با یکدیگر هم در مرکز تبادل سرویس فراهم است. اگر هم برای یک سرویس خاص فراهم نباشد می‌شود با قانون دوام آن را پیگیری کرد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره فراهم شدن زیرساخت فنی تجمیع کارت بانکی و کارت سوخت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: پیوست

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر