;
coinex

گوگل Assistant به هوش مصنوعی بارد تجهیز شد

دستیار صوتی گوگل Assistant به هوش مصنوعی بارد مجهز شد. غول جستجوی جهان روز گذشته در رویداد اختصاصی خود از قابلیت‌های جدید دسیتار صوتی خود رونمایی کرد.

نسخه جدید جت‌بات هوش مصنوعی بارد برای دستیار صوتی هوشمند گوگل Assistant در دسترس قرار گرفت. گوگل روز گذشته در رویداد Made By Google که حوالی ساعت 17 به وقت ایران برگزار شد، قابلیت‌های جدید دستیار صوتی هوشمند خود را معرفی کرد. غول فناوری جهان اسیستنت را به Assistant with Bard تغییر نام داده و با این نام به نوعی خود را متمایز از دیگر دستیارهای صوتی می‌داند.

بیشتر بخوانید: گوگل رسما تایید کرد:‌ سری پیکسل 8 با 7 سال پشتیبانی نرم‌افزاری عرضه می‌شوند!

گوگل Assistant به هوش مصنوعی بارد مجهز شد

گوگل در رویداد Made By Google، قابلیت‌های دستیار صوتی خود را با اضافه‌کردن ویژگی‌های هوش مصنوعی به آن تا حد زیادی ارتقا داد. این ویژگی‌ها باعث متمایز‌شدن Google Assistant از سایر سرویس‌های مشابه می‌شوند و نام آن را به Assistant with Bard تغییر می‌دهند.

بزرگترین اتفاقی که در رویداد گوگل برای Google Assistant افتاد، ترکیب‌شدن آن با هوش مصنوعی بارد است تا به دستیار شخصی شما تبدیل شود. دستیار صوتی گوگل با این ارتقا، به‌جای اینکه فقط به دستورهای صوتی محدود شود، به کاربران در تکمیل وظایف روزانه می‌تواند کمک کند.

گوگل Assistant به هوش مصنوعی بارد مجهز شد

گوگل می‌گوید که دستیار ارتقایافته‌ این شرکت می‌تواند به برنامه‌ریزی سفر بعدی شما، مرتب‌سازی صندوق ورودی، تکمیل وظایف در Google Docs یا ارسال پیام‌های ساده کمک زیادی کند.

دمویی که در رویداد گوگل مشاهده کردیم، نشان داد کاربری از دستیار صوتی جدید می‌پرسد که مهمانی دوستش کجا است و این دستیار با جست‌وجو در ایمیل‌های کاربر، آدرس مهمانی مدنظر را به‌سرعت در نرم‌افزار Maps مسیریابی می‌کند.

قابلیت‌های Assistant with Bard حتی برای دستگاه‌های اندرویدی یکپارچه‌تر خواهد شد و دسترسی به تجربه‌های متنی بیشتری را فراهم می‌کند. ویژگی هم‌پوشانی مکالمه‌ی Assistant with Bard از نشانه‌های بصری برای ارائه پاسخ‌های موردنیاز کاربران می‌تواند استفاده کند.

Assistant with Bard در چند ماه آینده برای کاربران iOS و اندروید دردسترس خواهد بود و ازآن‌جاکه هنوز در مراحل اولیه است، به‌زودی برای آزمایش‌کنندگان منتشر خواهد شد تا بازخورد آنها را قبل از راه‌اندازی عمومی دریافت کند. هنوز جزئیاتی از نحوه‌ شرکت در آزمایش اولیه دردسترس نیست؛ اما گوگل می‌گوید که برای این اطلاعات منتظر باشید.

در مرحله‌ بعد، گوگل یکی از مشکلات آزاردهنده‌‌ دستیارهای صوتی را حل می‌کند؛ یعنی درک‌نکردن آن چیزی که کاربران هنگام دیکته‌کردن متن می‌گویند. این مسئله معمولاً کاربران را مجبور می‌کند هنگام دیکته‌ کردن متن از گفتار بسیار حساب‌شده و تقریباً رباتیک استفاده کنند تا دستیار صوتی آن را درک کند. اکنون Google Assistant مکالمه‌‌های طبیعی‌تر را درک می‌کند و حتی می‌تواند مکث‌های طبیعی را بدون درج آنها در رونویسی نهایی انجام دهد.

گوگل Assistant به هوش مصنوعی بارد مجهز شد
گوگل Assistant به هوش مصنوعی بارد مجهز شد

علاوه‌بر‌این، زمانی‌که پیام خود را دیکته می‌کنید، پیام‌ها را دو برابر سریع‌تر می‌توانید بنویسید و تأخیر معمول موجود بین صحبت‌کردن شما و پردازش صحبتتان از بین خواهد رفت.

همچنین، Google Assistant تجربه‌ تماس تلفنی شما را با Pixel Call Assist بهینه می‌کند. این قابلیت به‌نوعی به تماس‌های شما می‌تواند پاسخ دهد و به‌عنوان منشی می‌توانید روی آن حساب کنید.

ازطریق Pixel Call Assist، ابتدا تماس‌های تلفنی بررسی می‌شوند و Google Assistant می‌تواند به صحبت‌های فرد در حال صحبت گوش دهد و با استفاده از اطلاعات دریافتی، پیشنهادهایی را با پاسخ‌های خودکار به شما ارائه دهد. سپس، وقتی پاسخی را انتخاب می‌کنید، دستیار گوگل از صدایی طبیعی و واقعی برای صحبت با تماس‌گیرنده استفاده می‌کند.

به‌عنوان مثال، اگر مطب پزشک شما برای تأیید قرار ملاقات تماس بگیرد، دستیار صوتی ممکن است گزینه‌ای ایجاد کند که اگر آن را انتخاب کنید، بدون نیاز به پاسخ‌گویی به تماس، بگوید «بله، من آنجا خواهم بود».

Google Assistant برای شناسایی و فیلترکردن تماس‌های هرزنامه (Spam) نیز بهینه‌سازی‌ شده است و به شما اطلاع می‌دهد که از جوا‌ب‌دادن به برخی تماس‌ها خودداری کنید.

درنهایت، برای کمک به شما در مرور اینترنت Google Assistant می‌تواند صفحات وب را کاوش و آن‌ها را در نکات کلیدی خلاصه و ترجمه کند و در آخر آن‌ها را با صدای بلند بخواند. این ویژگی تبلیغ‌ها در صفحات وب را می‌تواند تشخیص دهد و در خلاصه‌سازی یا روخوانی متن، به‌سادگی از آنها عبور کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تجهیز گوگل Assistant به هوش مصنوعی بارد چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر